قلعه ارواح ایرلند جاذبه ای ترسناک و افسانه ای

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
 قلعه ارواح ایرلند جاذبه ای ترسناک و افسانه ای

ایرلند، کشوری در غرب قاره اروپا، با قدمتی بیش از پنج هزار سال، مملو از افسانه‌های قدیمی است. قلعه‌ای با نام قلعه ارواح، جزو جاذبه‌های این کشور زیبا است.

در سراسر تاریخ، زمینی که این قلعه ترسناک روی آن واقع شده، در خون قربانیان، قاتلین خونسرد و شکنجه‌های فراوان مغروق بوده است. این قلعه ایرلندی، روح‌زده‌ترین مکان در کشور است، زیرا فعالیت‌های عجیب ماورایی در آن رخ می‌دهد و مشاهداتی که بازدیدکنندگان ترسیده را از سخن گفتن بازمی‌دارد.

قلعه ارواح

اگرچه بخش‌هایی از قلعه در سال ۱۹۹۲ سوخته است، اما ارواح برای همیشه به مکان مرگ‌شان متصل ماندند. این قلعه برای نمایش ماورایی مشهور و سفر هالووین شبح‌وار مناسب است.

تاریخ خون‌آلود

باور بر این است که درویدها (کاهن‌های انگلیس و ایرلند و فرانسه باستان) اولین ساکنین این سرزمین بوده‌اند. پس از آن، قلعه لیپ در سال ۱۲۵۰ توسط قبیله بانون در بالای سرزمین آن‌ها ساخته شد. نام اصلی قلعه، لیم اوی باناین (Leim ui Bhanain) است که پس از پریدن دو برادر از قبیله بانون از یک لبه سنگی در مسابقه انتخاب رییس قبیله، انتخاب شد. معنای این نام، جهش بانون‌ها است. ایده این مسابقه این بوده است که هر کسی که زنده ماند، سردسته قبیله خواهد شد. چه پایان مخوفی!

در سده ۱۵۰۰، قبیله اوکارول، این سرزمین را تسخیر کردند و تاریخ خونین قلعه لیپ را رقم زدند. این قبیله تشنه خون و قدرت بود، آن‌ها یا قصد کشتن آدم‌های دیگر را داشتند یا زنجیر کردن آن‌ها به زمین. از طریق ازدواج، خانواده داربی در سال ۱۶۵۰، صاحب قلعه شدند، ولی وحشت و ترس در آن مکان تمام نشد.

گفته می‌شود یکی از اعضای خانواده به نام میلدرد داربی، علاقه به مسائل اسرارآمیز داشته است. باور بر این است که اعمال وی، برخی ارواح  ساکن در قلعه را بیدار و عصبانی کرده است. هم‌اکنون، قلعه در دست خانواده ریان است و آن‌ها بخش زیادی از قلعه را پس از آتش‌سوزی سال ۱۹۰۰، بازسازی کرده‌اند.

قلعه ارواح

عکس از مایک شارل

بیشتر بخوانید:

کلیسای خونین

داستان‌ها نقل می‌کنند؛ یک برادر از خانواده اوکارول،  که همچنین یک کشیش شناخته شده نیز بود، در طول مراسم عشای ربانی، توسط برادر خودش به قتل رسید. روح این کشیش کماکان در این اتاق حضور دارد و چندین بار دیده شده است. افراد در این مکان در طول شب، نوری را می‌بینند که پنجره را روشن کرده است و دیگران صدای پا در اطراف اتاق را می‌شنوند.

سیاهچال، یک اتاق مخفی در دیوارهای کلیسا، زمانی دخمه‌ای برای زندانی کردن مردم بوده است. در نهایت، زمانی که این مکان کشف شد، بیشتر از سه ارابه، از آن استخوان خارج کردند. بسیاری از این اسکلت‌ها، متعلق به اعضای دیگر قبایل، چه متحد آن‌ها و چه دشمن آن‌ها بود. گفته می‌شود اوکارول‌ها از دیگر قبایل به‌عنوان مزدوران استفاده می‌کردند تا از شر دشمنان‌شان خلاص شوند. سپس به‌عنوان دستمزد، غذای آن‌ها را مسموم می‌کردند یا به‌سادگی دیگر اعضای قبایل را در خواب می‌کشتند.

آن‌طرف قلعه، خانه قدیمی یک کشیش است، بسیاری از افراد که به آنجا سفر کرده‌اند، روح دیده‌اند یا حضوری را در بیرون ساختمان قدیمی حس کرده‌اند. برخی از افراد حتی مانکی (راهب) با خرقه و دمپایی را در اطراف آنجا دیده‌اند.

ارواح دیگر

یک صورت غیرطبیعی مخوف، ترسیم عنصری است که برخوردهای بسیاری با خانواده داربی‌ها داشته است. برخی می‌گویند درویدها طلسمی روی سرزمین مقدس خودشان گذاشته‌اند و بقیه می‌گویند این یک روح وحشت‌آور اوکارولی است که هنوز در حال شکار کردن در قلعه است. بسیاری از افرادی که به آنجا سفر کرده‌اند، می‌گویند بوی چیزی متعفن به‌همراه شکلی انسان‌گونه دولاشده روی زمین، حس کرده‌اند.

در زمان زندگی کردن داربی‌ها در قلعه ایرلندی، آن‌ها با زنی سرخ‌پوش که خنجری حمل می‌کرد، روبه‌رو شدند؛ آن‌ها این زن را محزون توصیف کرده‌اند. گفته می‌شود یکی از اعضای اوکارول به زنی تجاوز کرد و وی ناخواسته از او باردار شد. پس از تولد، آن کودک را کشتند. آن زن که توانایی تحمل این غم را نداشت، خودش را با همان خنجر کشت. مشاهداتی که از این زن می‌شود، بسیار ترسناک است، زیرا وی هنوز خنجر را با خود حمل می‌کند. اما او صدمه جدی یا ارتباط فیزیکی با کسی ایجاد نکرده است.

چگونه به آنجا برویم؟

برای بازدید از قلعه لیپ، به کولدری، کانتی اوفالی در ایرلند، سفر کنید.

چه این افسانه‌های ترسناک درباره این قلعه، صحیح باشد یا خیر، قطعا این قلعه ایرلندی، مقصدی جذاب و خارق‌العاده برای سفر است.

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه