هوای آلوده دهلی هواپیماها را زمین‌گیر کرد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۳
هوای آلوده دهلی هواپیماها را زمین‌گیر کرد

در پی انتشار گاز سمی در شهر دهلی نو هند «یونایتد ایرلاینز» کلیه پروازهای خود را تا زمان بهبود اوضاع به مقصد این شهر لغو کرد.

شرکت یونایتد ایرلاینز این تصمیم را برای پیشگیری از خطرهای احتمالی اخذ کرد. طبق اعلام این شرکت مسافران می‌توانند بلیط‌های خود را پس بدهند یا در صورت تمایل بلیط جدیدی در سایر خطوط هوایی برای آن‌ها تهیه شود.

در این راستا، یونایتد ایرلاینز در ایمیلی به مسافران اعلام کرد:

به علت شرایط نامساعد پیش آمده کلیه پروازهای نیوآرک – دهلی‌نو به حالت تعلیق درآمده است. به صورت مداوم در تعقیب وضعیت از سوی مقام‌های رسمی و دولتی هستیم.

در این هفته، شدت آلودگی در برخی مناطق دهلی به ۴۰ برابر بیش از استاندارد سازمان بهداشت جهانی رسید.

طبق اعلام یکی از مقام‌های رسمی هند در اثر انتشار گاز سمی در دهلی نو این شهر به «اتاق گاز» تبدیل شده و تعطیلی ۶۰۰۰ مدرسه را به دنبال داشته است. غلظت این مه سمی به حدی است که میزان آلودگی آن ده برابر آلودگی هوای پکن برآورد شده است.

این در حالی است که دهلی‌نو یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود و انتشار این گاز وضعیت را به مراتب دشوارتر کرده است. از طرفی، کشاورزان منطقه پس از برداشت محصول زمین‌های خود را آتش زده‌اند که این کار باعث افزایش دود در آسمان دهلی شده است. البته آلودگی ناشی از وسائط نقلیه عمومی و صنعتی و کمبود وسائط نقلیه عمومی مشکل را دو چندان کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع thestar

دیدگاه