بهترین زمان سفر به استکهلم؛ ونیز سرزمین شمالی

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
بهترین زمان سفر به استکهلم؛ ونیز سرزمین شمالی

بهترین زمان سفر به استکهلم، پرجمعیت‌ترین شهر سرزمین‌های نوردیک، چه ماهی از سال است؟ برای داشتن اطلاعات بیشتر، ادامه مقاله را بخوانید.

یکی از کشورهای پربازدید در اسکاندیناوی، سوئد است. توریست در تمام سال در استکهلم یافت می‌شود. استکهلم با وجود موزه‌ها، جزایر و غذاهای سنتی مشهور سوئدی، مقصدی منحصربه‌فرد و جالب برای سفر است. گردشگران از استکهلم، دروازه ورود به سوئد، به مناظر بدیع طبیعی، شهری خارق‌العاده و جاذبه‌های بی‌شمار دسترسی پیدا می‌کنند. گردشگران حتی می‌توانند شانس خود را برای دیدن شفق قطبی، یکی از ????? ????? ??????? ????، امتحان کنند.

استکهلم

بهترین زمان سفر به استکهلم بر اساس آب و هوا

اگرچه بیشتر گردشگران عاشق زیبایی استکهلم و مردم خون‌گرم آن هستند، به نظر می‌رسد تنها شکایت آن‌ها، آب و هوا باشد. آب و هوای شهر به علت موقعیت آن، تحت اثر جریان‌های گردابی است، که در برخی مواقع معلوم سال، بسیار سخت و ناملایم، می‌شود.

تابستان

تابستان

بیشتر افراد، تابستان را در طول ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۱۰ شهریور) برای بازدید از استکهلم انتخاب می‌کنند که دارای بهترین آب و هوا در طول سال است. گردشگران با وجود روزهای آفتابی زیاد و دمای میانگین ۱۸ درجه سانتی‌گراد، از قدم زدن در شهر و تجربه زیبایی‌های آن، بسیار لذت می‌برند.

پاییز و بهار

پاییز در استکهلم

یکی از مزایای فوق‌العاده بازدید از استکهلم در پاییز یا بهار، دیدن گل‌های زیبا در حال شکوفه کردن است. برخی از افراد می‌گویند این دو فصل حتی با شکوه‌تر از ماه‌های آفتابی تابستان است. تنها مشکل این دو فصل، احتمال بالای ریزش باران در زمان اقامت شما در بهار یا پاییز است.

بهار در استکهلم

زمستان

زمستان در استکهلم

فصل زمستان که  از اوایل اکتبر (۹ مهر) آغاز می‌شود، فصل شروع زیاد لباس پوشیدن برای ۵ ماه بعد و حتی بیشتر است. اگر در طول این فصل از شهر بازدید می‌کنید، بر طبق آب و هوای بسیار سرد، چمدان خود را ببندید و بدانید دما ممکن است تا ۳٫۳- درجه سانتی‌گراد پایین بیاید. ریزش باران قطعی است، پس حتما، در سفر به استکهلم، چتر به همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به استکهلم بر اساس فصول

فصل داغ

تابستان استکهلم

جای شگفتی نیست که فصل داغ استکهلم و بهترین زمان سفر به آن، در تابستان است. برای همین، قیمت بلیط‌های ??????? به شهر و هزینه مکان‌های اقامتی، به طور قابل ملاحظه‌ای گران‌تر می‌شود. در کنار آب و هوای عالی، بسیاری از کافه‌ها و جاذبه‌ها، برخلاف فصل خاموشی، آماده خوش‌آمدگویی به بازدیدکنندگان، هستند. فستیوال‌ها در طول فصل داغ، بیشتر رایج هستند. این رویدادها جایگزین جالب و هیجان‌انگیزی به جای مناظر طبیعی به شمار می‌آیند.

فصل‌های خلوت

زمستان استکهلم

با وجود سرمای غیرقابل تحمل در ماه‌های زمستانی، جای تعجب نیست که این فصل، فصل خلوت شهر محسوب می‌شود. حتی با وجود نورهای کریسمس و فروشگاه‌های جالب، تعداد گردشگران به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگرچه، اگر در این زمان از استکهلم بازدید می‌کنید، مراسم باله و تئاترهای فراوانی برای فرار از آب و هوای سرد، وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان سفر به استکهلم بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

استکهلم

بهترین زمان سفر به استکهلم بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها به علایق شما بستگی دارد. برخی فستیوال‌های بزرگ به علت شلوغی جمعیت، ممکن است برای شما جالب نباشند. برای دیگر موارد، زمان رفتن به جشن و تجربه کردن است. در ادامه، چندین رویداد و فستیوال آمده است که بنا بر سلیقه خود ممکن است بخواهید از آن‌ها اجتناب کنید یا از آن‌ها برای بیشتر لذت بردن از سفر خود به استکهلم استفاده کنید.

نخستین فستیوال موسیقی استکهلم

این فستیوال در ۴ روز، اوایل ژوئن (اوایل تیر) هر سال در گاملا استان، برگزار می‌شود. شما در این فستیوال با هنرمندان نوظهور و همچنین مشهور سوئدی و اروپایی و آثار تاثیرگزار آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. شما می‌توانید از موسیقی دوره قرون وسطی، رنسانس و باروک، لذت ببرید.

فستیوال بین‌المللی فیلم استکهلم

فستیوال بین‌المللی فیلم استکهلم

این فستیوال رقابتی فیلم در تمام اروپای شمالی، در ده روز، فرصتی برای فیلم‌سازان جوان فراهم می‌کند تا نام خود را به گوش جهانیان برسانند و آثار خود را معرفی کنند. اگر در زمان این فستیوال در نیمه ماه نوامبر (اواخر آبان) در استکهلم بودید، مطمئن شوید که این رویداد را از دست ندهید.

فروشگاه‌های کریسمس

فروشگاه‌های کریسمس

یکی از جاذبه‌های خوب ماه‌های زمستانی، فروشگاه‌های فوق‌العاده کریسمس هستند، به خصوص فروشگاه کریسمس اسکانسن که یکی از بزرگ‌ترین‌ها در کل کشور است. در طول آخر هفته‌ها، در این فروشگاه می‌توانید محصولات و آثار هنری منحصر به فرد سوئدی مانند زیورآلات کریسمس، غذاهای خوشمزه، شمع‌های تزئینی و چیزهای بسیار دیگری پیدا کنید و برای اعضای خانواده و دوستان‌تان، سوغاتی ببرید تا از آن‌ها برای تزئین خانه‌هایشان در تعطیلات، استفاده کنند.

سوئد؛ آب و هوا و اقلیم

استکهلم

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در استکهلم

ویزگی اصلی اقلیم سوئدی، به عرض جغرافیایی آن بستگی دارد: تابستان بسیار کوتاه است و خورشید در حقیقت، غروب نمی‌کند. زمستان طولانی نیز به همراه برف بسیار و تاریکی تقریبا مطلق است.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱٫۱-۴٫۳
فوریه۱٫۱-۳
مارچ۲٫۸۲٫۵
آپریل۸٫۳۳
می۱۴٫۴۳٫۳
ژوئن۱۹٫۴۴٫۶
جولای۲۱٫۷۶٫۱
آگوست۲۰۷٫۶
سپتامبر۱۵٫۶۶٫۱
اکتبر۹٫۴۴٫۸
نوامبر۴٫۴۵٫۳
دسامبر۱٫۷۵٫۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در استکهلم

حتی در ماه جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، که به عنوان گرم‌ترین ماه در نظر گرفته می‌شود، دما از ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالاتر نمی‌رود. اگر به فکر بازدید از کشور برای لذت بردن از طبیعت دست‌نخورده هستید، ماه می تا اواخر جولای (۱۰ اردیبهشت تا ۹ مرداد) را انتخاب کنید. در این زمان مکان‌های اقامتی به خصوص خوابگاه و اردوگاه‌ها، راحت‌تر یافت می‌شوند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۲٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۳٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر
فوریه۱٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۷ سانتی‌متر
مارچ۱٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۰٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر۰٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر
آپریل۶٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر
می۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۱٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۹٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۸٫۳ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
ژوئن۱۸٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۱۵٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
جولای۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
آگوست۱۹٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۹٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۱۸٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۱۴٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۱٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
اکتبر۷٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۶٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۴٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۳٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر
نوامبر۳٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۰٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
دسامبر۱ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۰٫۴ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۰٫۳ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در استکهلم

بنابراین، شما می‌توانید از منظره زیبای خورشید در نیمه شب، در بهترین شرایط ممکن لذت ببرید.

در سوئد چه کنیم

نقشه کشور سوئد

کشور سوئد به صورت عمودی کشیده شده است. استکهلم در قسمت جنوبی این کشور قرار گرفته است. موقعیت استکهلم آن را به انتخاب خوبی برای شروع سفر تبدیل می‌کند. ساخته شده بر روی ۱۴ جزیره در دریای بالتیک، ونیز شمالی توسط دریا و پرواز، قابل دسترسی است. با وجود صدها موزه، قصر سلطنتی، خانه‌های سبک سوئدی وکسهلم و مسیر فراموش‌نشدنی استیگ لارسون که رد قهرمانان این هزاره را دنبال می‌کند، دلایل زیادی برای توقف طولانی در استکهلم خواهید داشت.

وکسهلم

خانه‌های سبک سوئدی وکسهلم

سپس می توانید به بازدید از وادستنا (Vadstena) بر روی دریاچه واترن (Vättern) بروید و قلعه و صومعه آن را تحسین کنید.

وادستنا

وادستنا

سپس، خود را در زیبایی‌های طبیعت با رفتن به شمال، غرق کنید. چشم‌اندازهای وسیع و آرامش‌بخش را بیابید. آبشارهای استورفرسن (Storforsen) در اروپا خارق‌العاده و منحصربه‌فرد هستند. جکموک (Jokkmok) به همراه پل‌های معلق روی آن، این دهکده لاپلندی، به مدار قطبی نزدیک است، در آنجا می‌توانید صنایع دستی زیبا و ساندویچ‌های گوشت گوزن پیدا کنید.

استورفرسن

آبشارهای استورفرسن

در نهایت کرونا (Kiruna) به همراه خانه‌های رنگارنگش، نقطه شروع کوهنوردی به پارک آبیسکو به همراه چشم‌اندازهای فراموش‌نشدنی و فوق‌العاده، کوچه‌ها، محدوده کوهستانی و دریاچه‌ها است. در اینجا می‌توانید به نظاره خورشید نیمه شب بنشینید.

جکموک

جکموک

برنامه سفر شما هر چه باشد، آب، مهم‌ترین عنصر در کشفیات شما در کشور خواهد بود؛ فلات‌ها، رودخانه‌ها، راپیدها (نهرهای با سراشیبی تند) و صدهزار دریاچه.

کرونا

کرونا

در استکهلم چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

استکهلم

پایتخت سوئد، استکهلم کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر که بر روی جزیره‌هایی در امتداد ساحل دریای بالتیک ساخته شده است، با حضور آب و ده‌ها پل که حاشیه‌ها را به هم وصل می‌کند، شناسایی می‌شود. شهر دارای اقلیم قاره‌ای و دارای فصول بسیار متمایز، تابستان‌هایی معتدل و زمستان‌هایی سخت و ناملایم است.

قصر

قصر دروتینگهم

شما می‌توانید از شهر قدیمی که روی استادزلمن (Stadsholmen ) واقع شده است، به همراه خیابان‌های باریکش، قصر سلطنتی، کلیسای آلمانی و موزه افتخار بازدید کنید. جزیره جورگاردن (Djurgarden)، با وجود موزه واسا، موزه شمالی و پارک سرگرمی گرونا لاند (Gröna Lund) و همچنین منطقه سرمالم (Södermalm) به همراه کلوب‌های شبانه و میدان و پارک ماریاتورجه (Mariatorget)، مکان‌هایی جالب برای بازدید هستند.

تئاتر و اپراهای بسیاری در شهر برگزار می‌شوند. در شهر دو میراث تاریخی ثبت شده یونسکو خواهید یافت: قصر دروتینگهم (Drottningholm) و گورستان اسکگشیرکو گاردن (Skogskyrkogarden).

اسکگشیرکو گاردن

گورستان اسکگشیرکو گاردن

استکهلم دارای فرودگاه بین‌المللی و یک بندرگاه اصلی است. حمل و نقل در شهر بسیار توسعه یافته است؛ مترو، تراموا و اتوبوس به راحتی در شهر یافت می‌شود. شهر مجهز به مسیر ۷۰۰ کیلومتری برای دوچرخه‌سواری است. برای اقامت، می‌توانید از خوابگاه و هتل‌های بسیاری استفاده کنید، ولی بدانید قیمت‌ها نسبتا بالا هستند.

نکات اساسی در سوئد

استکهلم

هواپیما، قطار، اتوبوس، کشتی و دیگر انتخاب‌ها برای رسیدن به سوئد، در دسترس هستند.

وقتی به آنجا رسیدید، قطار و اتوبوس شما را تقریبا به همه جا می‌برند. شما همچنین می‌توانید با دوچرخه، دور شهر بگردید؛ مسیرهای دوچرخه‌سواری بی‌شمار هستند و از آن‌ها خوب نگهداری می‌شود. در پیچ و خم‌های خارج از جاده اصلی، روی موفقیت حساب نکنید!

پول رایج در سوئد، کرون سوئد است. زندگی در اینجا از فرانسه و انگلستان، گران‌تر است، بسته به این که چه چیزی بخورید یا بیاشامید. در عین حال می‌توانید رستوران‌هایی پیدا کنید که غذای ویژه روزشان، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است و هتل‌هایی کوچک با اتاق‌هایی بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر شب بگیرید.

به‌علاوه، اردوگاه و کابین‌ها بسیار رایج و برای عاشقان طبیعت، نسبتا اقتصادی هستند. برای کاهش هزینه‌های غذا، به غذاهای محلی بر طبق سیستم وعده‌های غذایی‌تان، عادت کنید: یک صبحانه مفصل، کمی تنقلات به عنوان ناهار و شام حدود ساعت ۶ عصر... .

برای برقراری ارتباط، بدانید انگلیسی رایج‌ترین زبان آنجا است. احتمالا در اوایل ورودتان، با سرمای سوئد، احساس ناراحتی خواهید کرد، اما در کنار این مساله، شما یاد خواهید گرفت که قدر آرامش طبیعت را بدانید.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به استکهلم برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۴-۰۲۸-۹۱۶
فوریه۴-۰۲۵-۱۳۱۴
مارچ۳-۴۲۲-۱۴۱۰
آپریل۲۹۱۲-۲۱۱۱
می۷۱۵۳-۲۷۱۱
ژوئن۱۲۲۰۱۳۳۱۳
جولای۱۵۲۳۸۳۴۱۳
آگوست۱۴۲۱۵۳۲۱۴
سپتامبر۱۰۱۶۰۲۵۱۴
اکتبر۶۱۰۷-۱۸۱۵
نوامبر۲۶۱۱-۱۱۱۶
دسامبر۱-۳۱۶-۱۳۱۷

حداقل و حداکثر دما در استکهلم

هزینه روزانه توریستی در استکهلم

هزینه یک روز اقامت در استکهلم حدودا ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین‌زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

  •  برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره
  •  شام در رستوران سه ستاره
  •  یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به استکهلم سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در استکهلم انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه