رستوران های سنندج، مرکز تاریخی کردستان

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
رستوران های سنندج، مرکز تاریخی کردستان

سنندج، مرکز استان کردستان، هر سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران است. این شهر رستوران‌ها و فست فودهای متعددی دارد که با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

سنندج مرکز استان کردستان، دارای آب و هوا و طبیعت کوهستانی است، از این رو بسیاری از گردشگران، آن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و از طبیعت بی‌نظیر کردستان لذت می‌برند. برای سفر به این شهر زیبا در ایام نوروز، کجارو که مقاصد مختلفی از شهرهای ایران و خارجی را برای تور نوروز معرفی کرده است، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

علاوه‌بر جاهای دیدنی سنندج، رستوران‌های بسیاری در سطح شهر دیده می‌شوند که منوها و خدمات متفاوتی به مشتریان ارائه می‌کنند. در ادامه با چند مورد از رستوران‌های سنندج آشنا می‌شویم.

رستوران جهان نما

رستوران جهان نما

رستوران جهان نما، یکی از رستوران‌های خوب شهر است که غذاهایی بسیار باکیفیت دارد. فضای سنتی رستوران، یکی از دلایل جذابیت آن است. از دیگر دلایلی که باعث محبوبیت رستوران جهان‌نما شده می‌توان به قرار گرفتن آن در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری شهر اشاره کرد. این رستوران از رستوران‌های قدیمی بازار و مرکز شهر سنندج به‌حساب می‌آید و در نزدیکی بازار هاجر خاتون سنندج که محل عرضه‌ی انواع پارچه است، قرار دارد. در واقع بلافاصله بعد از گشت و گذار در جاذبه‌های شهر می‌توانید به این رستوران سر بزنید و غذایی لذیذ نوش جان کنید.

در رستوران جهان‌نما هم میز و صندلی به شکل امروزی وجود دارد و هم اتاق‌های سنتی مخصوص که در آن‌ها می‌توانید روی زمین غذا بخورید تا لذت فضای سنتی رستوران، دوچندان شود. در منوی رستوران، انواع غذاهای ایرانی و خارجی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین غذاهای منو، دلمه‌ی مخصوص کردی‌ها است که غذای سنتی سنندج محسوب می‌شود.

این مجموعه بیشتر شبیه به موزه است تا رستوران و به جرأت می‌توان گفت بیش از هزار اثر عتیقه خاص از رادیوهای قدیمی گرفته تا ساعت و لوازم نوستالژیک یک‌صدسال اخیر و حتی قدیمی‌تر، از انواع تفنگ تا آلات موسیقی در محیط آن به‌چشم می‌خورد. از کف تا سقف و حتی خود سقف نیز با وسایل چشم‌نواز تزیین شده است.

تلفن:۰۸۷۳۳۱۶۴۲۱۲

آدرس: کردستان، سنندج خیابان طالقانی، بین صلاح الدین عیوبی و خیابان امام، روبروی دخانیات

رستوران مروارید

رستوران مروارید

رستوران مروارید از معروف‌ترین رستوران‌های سنندج است و در آن می‌توانید با خیال راحت باکیفیت‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی، دریایی و کبابی را نوش جان کنید. این رستوران یکی از رستوران‌های قدیمی سنندج است که در نزدیکی بازار قرار دارد و همیشه کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی داشته است. غذاها با برنج ایرانی و روغن حیوانی طبخ می‌شوند و همه غذاها به‌خصوص ته چین و خورشت آلوی آن بسیار لذیذ بوده، در کل غذاهای خورشتی نسبت به کباب‌ها خوشمزه‌تر هستند. کارمندان مؤدب و حرفه‌ایی، تمیزی و مرتب‌بودن سالن آن از مزایای این رستوران به‌شمار می‌رود. رستوران مروارید در وسط مسیر بین دو میدان اصلی شهر یعنی میدان آزادی و میدان انقلاب واقع شده است. رستوران از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه‌ی شب فعالیت می‌کند.

رستوران مروارید

تلفن:۰۸۷۳۳۲۳۸۴۴۴

آدرس: کردستان، سنندج خیابان نمکی

رستوران و فست فود خاطره خوب

رستوران های سنندج

رستوران و فست فود خاطره خوب، همان‌طور که از نامش پیدا است، واقعاً خاطره‌ای خوب در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند. انواع غذاهای ایرانی و فست فودی با کیفیتی بالا را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. البته در اطراف آن چندین رستوران دیگر هم وجود دارد که بسته به سلیقه‌ی خود درباره‌ی فضای رستوران و غذایی که سرو می‌کنند، می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

تلفن:۰۸۷۳۳۲۸۴۱۷۳

آدرس: کردستان، سنندج خیابان حسن آباد، سه راهی شهید تعریف

رستوران ترک دنر سنندج

رستوران ترک دنر سنندج

اگر در سنندج هوس کردید کباب ترکی بخورید، به رستوران ترک دنر سر بزنید؛ رستورانی که کباب ترکی‌های بی‌نظیری را در محیطی کاملا بهداشتی در اختیار گردشگران و اهالی شهر می‌گذارد.

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۲۷۷۰۶

آدرس: کردستان، سنندج میدان اقبال، نبش خیابان ژاندرمری، پل عابر پیاده میدان اقبال

رستوران و سفره‌خانه آبیدر

رستوران های سنندج

اگر عاشق غذاهای سنتی هستید و دل‌تان می‌خواهد غذای‌تان را در محیطی سنتی نوش جان کنید، سفره خانه آبیدر را انتخاب کنید و از طعم و کیفیت غذاها در محیطی جذاب لذت ببرید.

آدرس: کردستان، سنندج کمربندی آبیدر، باغ ۲۸ دی

رستوران فردو

رستوران فردو به همبرگرهای لذیذش شهرت دارد. علاوه بر کیفیت غذا، شیوه‌ی متفاوت سرو و ابتکار رستوران در پذیرایی از مهمان‌ها، باعث شده که مورد توجه گردشگران و مشتریان قرار بگیرد.

آدرس: کردستان، سنندج، میدان آزادی

رستوران دهکده سنندج

رستوران های سنندج

برای امتحان کردن غذاهای سنتی سنندج، رستوران دهکده انتخاب خوبی است. چنانچه قصد دارید، غذاهای محلی سنندج مانند دلمه‌های خوشمزه‌ی برگ مو را بچشید، می‌توانید به رستوران دهکده‌ی سنندج بروید که فاصله‌ی زیادی با میدان اصلی شهر ندارد.

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۳۳۳۳۹

آدرس: کردستان، سنندج، خیابان کشاورز، خیابان پست، کوچه سجادی ۲

فست فود فواد

رستوران های سنندج

یکی از بهترین فست فودی‌های سنندج، فست فود فواد است که با ۱۸ سال سابقه‌ی کار، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای مانند کباب بره، قارچ و قیمه، و قارچ و مرغ را عرضه می‌کند که همگی دارای طعم خانگی و عطری دل‌انگیز هستند. تنوع غذاها خیلی زیاد است و قیمت‌ها باتوجه به حجم و طعم غذاها، بسیار مناسب هستند. غذای معروف آن بشقاب دونفره ا‌ست که شامل استیک گوشت و فیله مرغ می‌شود. این رستوران تا میدان اصلی شهر تنها به‌اندازه‌ی یک خیابان کوتاه فاصله دارد.

آدرس: کردستان، سنندج، میدان شهرداری، خیابان سید قطب

رستوران و سفره خانه سنتی سیرانگاه

 مجموعه رستوران و  سفره خانه سنتی سیرانگاه که در پارک جنگلی آبیدر واقع شده است و انواع غذاهای سنتی و فرنگی، آبمیوه و چای و قلیان در آن سرو می‌شود.

آدرس: کردستان، سنندج، مجموعه تفریحی آبیدر

برای کسب اطلاعات بیشتر، فهرست کاملی از رستوران های سنندج را در کجارو ببینید.

مطالب مرتبط:

منبع hamgardi

دیدگاه