قیمت بلیت پرواز اربعین اعلام شد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
قیمت بلیت پرواز اربعین اعلام شد

نرخ بلیط پرواز های تهران- نجف- تهران و تهران- بغداد- تهران برای ایام اربعین حسینی (ع) توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد.

«مرتضی دهقان» معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:

اگرچه تعیین نرخ بلیط‌های خارجی به‌صورت رقابتی است اما به جهت حساسیت و اهمیت موضوع و با توجه به توافقات بعمل آمده با شرکت‌های هواپیمایی و تعیین نرخ‌ها در این ایام تدابیر برخورد با هرگونه سوءاستفاده در زمینه فروش غیرقانونی اندیشیده شده است.

وی افزود که مراکز مجاز و نرخ‌های تعیین شده در جلسه مشترک نمایندگان ایرلاین‌ها به دستگاه‌های نظارتی ارسال خواهد شد و لیست دفاتری که شرکت‌های هواپیمایی تصمیم دارند بلیط‌های اربعین را بفروش برسانند از طریق روابط عمومی به رسانه‌ها اعلام می‌شود تا متقاضیان از آن طریق نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

دهقان ادامه داد شرکت‌های هواپیمایی نرخ قیمت بلیط پرواز را به شرح زیر پذیرفته‌اند و ملزم به اجرای آن هستند، بنابراین با هرگونه تخلف فروش بلیط هواپیما بیرون از این چارچوب برخورد خواهد شد:

  • پرواز تهران- نجف- تهران: یک ميليون و ۲۰۰ هزارتومان
  • پرواز تهران- بغداد- تهران: یک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان
  • پرواز مشهد- نجف- مشهد: یک ميليون و ۵۰۰ هزار تومان
  • پرواز مشهد- بغداد- مشهد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • يكسره تهران- نجف: ۶۰۰ هزار تومان
  • یکسره مشهد- نجف: ۷۵۰ هزار تومان

سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز گفت:

قیمت پرواز عتبات عالیات برای بازه زمانی ۱۳ تا ۲۲ آبان‌ماه امسال تعیین شده و بر همین اساس فروش انجام می‌شود. برای پروازهای فوق‌العاده به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی نیز شرکت‌های هواپیمایی باید تا ۲۰ مهرماه درخواست خود را جهت دریافت مجوز به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه دهند.

وی نرخ بلیط افراد زیر ۱۲ سال را نیز معادل ۷۵ درصد نرخ بلیط بزرگسالان اعلام کرد.

مطالب مرتبط:

منبع مشرق

دیدگاه