بزرگداشت حافظ؛ از ۱۷ مهرماه برگزار خواهد شد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
 بزرگداشت حافظ؛ از ۱۷ مهرماه برگزار خواهد شد

یادروز حافظ امسال و با توجه به هم‌زمانی ایام محرم با بیستم مهرماه، برنامه‌های بزرگداشت این شاعر شهیر، زودتر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت بهزاد مریدی، چهارشنبه هفتم مهرماه در نشستی اظهار کرد:

برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت حضرت حافظ پیش‌بینی شده است که شامل همایش‌ها، برنامه‌های هنری، فرهنگی و علمی خواهد بود.

او گفت:

اولین برنامه با عنوان روضه خلد برین، با هدف گرامی‌داشت حضرت مولانا و حضرت حافظ، عصر پنجشنبه ۸ مهرماه، با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و استاندار فارس، در محل آرامگاه خواجه اهل‌ راز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به پیش‌بینی اجرای برنامه موسیقی با حضور علیرضا قربانی به‌همراه سخنرانی مسئولان و شعرخوانی در ویژه‌برنامه روضه خلد برین، گفت:

یک برنامه را در راستای گرامی‌داشت یادروز حافظ، در نگارخانه وصال شیراز پیش‌بینی کرده‌ایم که طی آن گروهی از هنرمندان معاصر به خلق آثار هنری خواهند پرداخت.

او با یادآوری اینکه روز جمعه ۹ مهرماه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، بازدید از آرامگاه حافظ برای مشتاقان، رایگان خواهد بود، گفت:

این برنامه جایگزین برنامه‌ای که هرسال ۲۰ مهرماه برگزار می‌شد، شده است.

مریدی با بیان اینکه ادامه برنامه‌های گرامیداشت حافظ از ۱۷ مهرماه برگزار خواهد شد، افزود:

با همکاری انجمن خوشنویسان فارس «مشق خواجه شیراز» بعد از نماز مغرب و عشاء در روز ۱۷ مهرماه در جوار آرامگاه حافظ برگزار می‌شود. این برنامه همچنین حاوی آیین‌های شعرخوانی توسط انجمن ادبی دوستداران حافظ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس از برگزاری همایش «حافظ و معنویت» در صبح ١٨ مهرماه خبر داد و گفت:

مانند هرسال به‌همت مرکز حافظ شناسی همایشی با حضور حافظ پژوهان و فعالان ادبی و فرهنگی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه