بی نظیرترین جاذبه های گردشگری را در ایرلند ببینید (قسمت دوم)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
بی نظیرترین جاذبه های گردشگری را در ایرلند ببینید (قسمت دوم)

سفر به ناشناخته‌ها، مناطق بکر و گشت‌وگذار در بهترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند بدون شک خواسته‌ی هر گردشگری است که به این کشور زیبا سفر می‌کنند؛ در ایرلند ماجراجویی روی طناب را فراموش نکنید.

ایرلند بیستمین جزیره بزرگ جهان و سومین جزیره بزرگ اروپا است. این کشور در سده ۱۹ دارای بیشترین مناطق جنگلی بوده، اما اکنون یکی از کشورهای کم جنگل دنیا است. اما با این حال این دارای مناطق و مکان‌های متنوع گردشگری و تاریخی است که مورد توجه گردشگران بوده و همیشه مقصدی ایدئال برای مسافران است.

پیاده‌روی در مسیر ماهون فالز در کیلماکتوماس(Kilmacthomas)

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

شما به‌راحتی می‌توانید ساعت‌ها در مسیرهای پیاده‌روی کوه‌های کومراگ، با مناظر جذاب در حومه سرسبز ایرلند گردش کنید. از سوی دیگر، جالب‌ترین مناظر ممکن، به واسطه یک پیاده‌روی ساده ۳۰ دقیقه‌ای به دست می‌آید.

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

منشا رودخانه ماهون در کومراگ در ماهون فالز قرار دارد. این منطقه دیوارهایی سنگی با ارتفاع ۲۶۰ فوتی به‌همراه استخرهایی در زیر دارد. آبشار بزرگ و چشم‌انداز کوه گلن یک پناهگاه طبیعی دست‌نخورده ایجاد کرده که انسان احساس می‌کند، دور از دنیای واقعی بوده و دور از دسترس دیگران است؛ رفتن به این مکان آسان بوده و با ۲/۵ مایل پیاده‌روی به آن می‌رسید.

ماجراجویی روی پل طنابی Carrick-a-Rede

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

در این سفر، شما نیاز به پاهایی برای دریانوردی و یک سر برای تجربه ارتفاعات خواهید داشت. بیش از ۳۵۰ سال پیش ماهیگیران ماهی قزل‌آلا پلی طنابی بین دو مجموعه صخره ، یکی در سرزمین‌های سنگی و دیگری در جزیره کوچکی که در دریای سرخ واقع شده است، ساختند. ماهیگیری در سال ۲۰۰۲ به پایان رسید، اما میراث چشم‌نواز آن همچنان پابرجا است.

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

مسیر ساحلی پایین پل، مناظری مشابه جزایر اسکاتلندی دارد. این منطقه پرندگان فراوانی دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند در زیر آب گراز ماهی‌ها و دلفین‌ها را مشاهده کنند. پل با یک شکاف سنگی تنها ۶۵ فوت عرض داشته، اما ۱۰۰ فوت عمق دارد. وقتی روی آن ایستاده‌اید، به‌آرامی با باد تکان می‌خورید، مناظر ساحلی در تمام جهات مهیج‌ هستند، مخصوصا در زیر زانوهایتان.

گردش در طاق اسپانیایی در گالوی

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

سمت چپ رودخانه کوریب، جایی که در قلب گالوی با دریا به هم می‌پیوندند، محلی عالی برای نشان دادن ماهیت پرجنب‌وجوش شهر است. چرا در اینجا ناهار نمی‌خورید، یا به گردش در سایه قصر معروف اسپانیایی نمی‌پردازید؟

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

هنگام ساخت این ساختمان در سال ۱۵۸۴، این طاق در کنار دیوارهای نرمانی قرن ۱۲ام که به‌تازگی به‌وسیله سربازان و توپ‌ها آماده جنگ شده بودند، ایجاد شد. امروزه این بنا، بازمانده طاق پس از قرن‌ها آسیب و تغییرات به شمار می‌رود، از جمله آسیب‌های ناشی از سونامی ۱۷۵۵. دلیل انتخاب اسم طاق همچنان یک رمز و راز است. استفاده از لقب اسپانیایی ممکن است به روزهای که گالئون‌ها، از جمله مامور پلیس کریستف کلمب به اینجا آمدند، مربوط باشد.

کاوش در شهر مونستر گلندالوج (Glendalough)

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

گلندالوج، به معنی دره بین دو دریاچه است، و دارای شگفتی‌های طبیعی بسیار مفرح است که می‌تواند برای شما بسیار روحانی و الهام‌بخش باشد. این مکان قطعا محلی برای مردان مقدس بوده است که آن را به خانه تبدیل کرده بودند. صومعه سنت کوین در این مکان واقع شده است، که در قرن ششم تاسیس شد و به‌مدت ۵۰۰ سال پیشرفت و توسعه داشت و در نهایت به یک مکان عمومی بزرگ و شلوغ تبدیل شد.

برج مدور با ۱۰۸ فوت ارتفاع، بیش از ۱۰۰۰ سال است که در این شهر جلوه نمایی می‌کند. کلیساها، طاق‌های سنگی و دروازه‌ها شاهدی خاموش از یک رویداد شگفت‌انگیز و خوف‌ناک یعنی حمله وحشیانه وایکینگ‌ها در شب کریسمس سال ۸۳۵ هستند.

در میان نمادهای ایستاده صلیب سنت کوین جست‌و‌جو کنید. افسانه موجود دراین‌باره می‌گوید، هر کسی که بتواند دست‌های خود را روی این صلیب‌ها قرار دهد و انگشتان خود را به هم متصل کند، آرزویش برآورده می‌شود.

تماشای شفق‌های شمالی در اینیشوون(Inishowen)

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

فعالیت‌های خورشیدی شدیدتر در سال‌های اخیر باعث ایجاد جذابیت توریستی جدیدی در شمال غربی ایرلند شده است.

مسئولان بازدید از لینشوو یک راهنمای مفید برای کمک به تماشاچیان آسمان تهیه کرده‌اند تا بتوانند شانس خود را بالا ببرند، از جمله مکان‌های احتمالی در شبه‌جزیره که شفق‌ها قابل‌مشاهده‌ هستند و لینک سایت‌های پیش‌بینی هوا که می‌توانند به شما برای سفر کمک کنند.

اگر شانس نیاورده و ستاره‌ها با شفق‌های شمالی هماهنگ نباشند، باز هم همیشه فرصتی برای دیدن چشم‌اندازهای بی‌نظیر در آسمان‌های شفاف و شب تاریک شبه‌جزیره وجود دارد. همچنین امکان ستاره‌شناسی در موزه دریایی لینشوو و پلانتریوم نشان می‌دهد که شما حتی در ساعات روز می‌توانید آسمان شب را ببینید.

 رفتن به تماشاخانه بزرگ کولتورد در بلفاست

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

نمایش‌های فرهنگی بلفاست از زمان افتتاح این تماشاخانه در سال ۱۸۹۵ شروع شده است. هنرمندان با استعداد از جمله لورل و هاردی تا لوچانو پااروتتی در طول دهه گذشته به این صحنه زینت بخشیده‌اند، البته نمایش‌های امروزی هم هیجان‌انگیز هستند.

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

دفاتر آنلاینی برای ارائه تقویمی از رویدادهای همگانی وجود دارد: نمایش‌های کمدی، درام، نمایش‌های دوستانه و خانوادگی، موزیکال، اپرا، رقص و کنسرت‌های موسیقی راک از گروه‌های بیتلز که موسیقی کشور را پوشش می‌دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه