بی نظیرترین جاذبه های گردشگری را در ایرلند ببینید (قسمت اول)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار چهار شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
بی نظیرترین جاذبه های گردشگری را در ایرلند ببینید (قسمت اول)

اگر به‌دنبال ماجراجویی و دیدن بهترین مناطق و جاذبه‌های گردشگری هستید، ایرلند بهترین انتخاب برای گشت‌وگذار در مناطق طبیعی و تاریخی است. این مناطق تاریخی را از دست ندهید.

ایرلند کشوری با نام قدیمی هیبرنی بوده که پایتخت آن دوبلین است. نام رسمی این کشور جمهوری ایرلند است و برخی اوقات به آن ایرلند جنوبی نیز گفته می‌شود تا با کشور ایرلند شمالی اشتباه گرفته نشود. جزیره ایرلند در شمال غربی قاره اروپا قرار دارد. ایرلند شمالی و جنوبی در کنار یکدیگر و با یک مرز ساده از هم جدا شده‌اند؛ بیشترین سهم از ایرلند را ایرلند جنوبی با پنج ششم در اختیار دارد.

تاریخچه قلعه دانلوس

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

خرابه‌های دراماتیک قلعه دانلوس، در یک صخره سنگی در بالای اقیانوس اطلس واقع شده و با یک پل سرگردان مسیر ارتباطی خود را تشکیل داده است، این منطقه در ظاهر مانند یک رمان فانتزی می‌ماند، اما داستان‌های دراماتیک بسیاری برای این منطقه ذکر شده است. مقبره شمع سنگی توسط مک کولیانس در حدود سال‌های ۱۵۰۰ ساخته شد، اما خیلی زود توسط قبیله مک دونل، که از جزایر اسکاتلند حمله کرده بودند، غارت شد و هنوز هم این مقبره پا برجا است.

این قلعه محاصره‌ها، جنگ‌ها و اعدام‌های زیادی را میزبانی کرده و به گفته افراد، این درگیری‌ها یک بازی رنگارنگ از شخصیت‌های شبح‌مانند ایجاد کرده است. یکی از داستان‌ها که به نظر می‌رسد خیالی باشد، این‌گونه است: داستان مربوط به کارکنان آشپزخانه و قلعه است که در یک شب طوفانی در سال ۱۶۳۹ به دریا می‌افتند.

پس از بازدید از خرابه‌های قلعه، به غار پری دریایی بروید تا با یک افسانه دیگر روبه‌رو شوید. غار دریایی درخشان در زیر قلعه واقع شده و داستانی از عشق و تراژدی دارد.

به دیدن قلعه راک کاسل بروید

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

این قلعه معروف مجموعه‌ای از ساختمان‌های سنگی قرون ۱۲ و ۱۳ است که منظره‌ی زیبایی از طلاهای واله و قلمرویی کوهستانی از شکوه روستای تیپرروی ارائه می‌کند. همچنین در قلعه راک کاسل شما می‌توانید با تاریخ ایرلند و افسانه‌ها آشنا شوید.

پادشاهان بزرگ مونستر، بخشی از اسطوره‌ها و بخشی از تاریخ این کرسی بلند هستند و گفته می‌شود که یکی از این پادشاهان انگیس، در اینجا توسط سنت تاج‌گذاری شده است. در داخل کلیسای کرمیک شما می‌توانید نقاشی‌های ۸۰۰ ساله، قدیمی‌ترین آثار ایرلند و تابوت‌های مربوط به قرن ۱۲ را مشاهده کنید. گفته می‌شود که تابوت سنگی مربوط به برادر کرموک، تادج کرایا است که با سبک اسکاندیناوی تزیین شده و تاریخ وایکینگ ایرلندی را به تصویر می‌کشد.

به تماشای پرندگان در هوث بنشینید

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

پیاده‌روی مهیج روی صخره‌های بلند شبه‌جزیره هوث، جایی که جیمز جویس لئوپولد و مولی بلوم در میان گل‌های فراوان با هم ملاقات کردند، چشم‌اندازی دیدنی به شما می‌دهد. هزاران پرنده دریایی که در آسمان و در زیر پای شما قرار دارند را می‌توانید ببینید.

رفتن به اسکله شرقی هوث در روستای جذاب ماهیگیری و یک گردش ۱۵ دقیقه‌ای می‌تواند ایرلند را به شما نشان دهد. در قرن ششم در این جزیره ناهموار یک صومعه ساخته شد، علاوه بر این بازدیدکنندگان هنوز هم می‌توانند بقایای کلیسای دیگر ساخته شده در قرن هشتم را ببینند. امروزه صخره‌های موجود روی زمین یک پناهگاه برای پرنده‌ها به شمار می‌روند که توسط جوامع پرجمعیت باقی‌مانده، طوطی‌های دریایی، پنگوئن‌های منقارتیغی، غازهای دریایی، چلچله دریایی و پنگوئن‌های سیاه دریایی و قوش‌ها اشغال شده‌اند.

کایاک‌سواری در امتداد ساحل جنوبی

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

ساحل هاوان، دره ساحلی جنوبی از بنتری تا کینسال، ترکیبی بی‌نظیر از زمین و دریا است. می‌توان به جست‌و‌جو و کشف این محیط پرداخت. افسانه‌های‌ خورشید و دریا را روی صورت خود احساس کنید. می‌توانید از غارهای پنهان، سواحل بی‌نظیر، پارک‌های شلوغ و جزایر دریایی که در امتداد این دره شگفت‌انگیز سواحل ایرلند دیده می‌شود، استفاده کنید.

فروشنده‌های کینسال، اسکیبرن، و خلیج باندری همه ابزارها و تخصص لازم را برای آموزش به تمامی افراد حتی تازه کارها برای قایق‌سواری دارند. سفر خودتان را می‌توان به تفریحاتی خاص مانند تماشای حیات‌ وحش یا دیدن جغدها در شب و شنیدن داستان‌های اسطوره‌ها اختصاص دهید. تورهای کمپ‌‌دار فرصتی برای استراحت در لبه آب فراهم می‌کنند.

اگر شما یک گردشگر باتجربه باشید یا فقط برای استفاده از مناظر الهام‌بخش به مسافرت می‌روید، شبکه مسیرهای پیاده‌روی راه‌های آبی یک مسیر عالی برای ماجراجویی دریایی است.

تماشای یک مجموعه تلویزیونی در پارک جنگلی تولیمور را تجربه کنید

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

در این جنگل‌ها واقعا وایت والکرها و گرگ‌های وحشی وجود ندارند، همان طور که این جنگل‌ها برای فیلم Game of Thrones استفاده می‌شدند، اما می‌توانید این‌گونه موجودات را در اینجا  در مسیرهای پیاده‌روی و منابع رودخانه شیمنا تصور کنید.

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

پارک جنگلی تولیمور همچنین دارای جاذبه‌هایی در دنیای واقعی است. بناهای قدیمی با پل‌های گتیک و دروازه، غارهای طبیعی و دیگر غارها، معماری چرخشی و درختان عجیب و غریب اکالیپتوس و درختان غول‌پیکر سرخ مایل به قرمز  که مجموعه‌ای از یک گیاهان دارویی هستند که قدمت‌شان به سال ۱۷۵۲ می‌رسد، از این جمله هستند. بلوط این جنگل‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای تزیین فضای داخلی کشتی تایتانیک استفاده شده است.

 رفتن به کتابخانه سه گانه ادبیات دوبلین

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

اتاق بزرگ کتابخانه قدیمی سه‌گانه، که بین سال‌های ۱۷۱۲ و ۱۷۳۲ ساخته شده است، یک سالن یادبود به شمار می‌رود. این اتاق ۲۱۳ پا طول داشته و با باریکه‌های سنگ مرمر که متفکران بزرگ آن را ساخته‌اند، تزیین شده و جزو کتابخانه‌های جنگ‌زده قرن ۱۵ میلادی است که به نماد ایرلند تبدیل شده و بیش از ۲۰۰,۰۰۰ کتاب نادر در خود دارد. یک محوطه هم در مجاورت آن قرار دارد که هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کند؛ کتاب کلس. نسخه قرن نوزدهم انجیل مسیح، یکی از گنجینه‌های ملی ایرلندی و شاید مهم‌ترین نسخه خطی قرون‌وسطایی در جهان است که در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

۱۲ جاذبه گردشگری بی‌نظیر در ایرلند

ادموند برک، سیاستمدار برجسته و نویسنده اسکار وایلد، یک بار حیاط‌های سه‌گانه و محیط خانه را به تصویر کشید و شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید. در طول ماه‌های تابستان، اتاق‌ها و آپارتمان‌های کالج به عموم مردم اجاره داده می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه