سوغات فرانکفورت، آلمان

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
سوغات فرانکفورت، آلمان

در سفر به فرانکفورت می‌توانید برای دوستان و‌ آشنایان خود، سوغاتی‌های خاصی بخرید که در شهرهای دیگر پیدا نمی‌شود. از پارچ‌های زیبای لعابی با طرح‌های سنتی تا صابون‌های معطر و نمونه‌های کوچک ماشین‌های کلاسیک.

فرانکفورت یکی از شناخته‌شده‌ترین شهرهای آلمان است که گردشگران زیادی دارد. در این شهر محصولات محلی فراوانی پیدا می‌شود که می‌توانید به عنوان سوغات تهیه کنید و دوستان و نزدیکان خود را خوشحال کنید. در ادامه با چند مورد از سوغاتی‌هایی که می‌توانید از فرانکفورت بخرید، آشنا می‌شویم.

صابون‌های معطر

فرانکفوت به عنوان یک مرکز بانک‌داری در آلمان شناخته می‌شود که بیش از هر شهر دیگری در این کشور، آسمان‌خراش دارد. یکی از اولین ساختمان‌های بلند این شهر، یک بانک نبود، بلکه به کارخانه‌ای تعلق داشت که صابون‌ها و سایر محصولات معطر را تولید می‌کرد.

سوغات فرانکفورت

هنوز هم از فروشگاه‌های سوغات سراسر شهر می‌توانید صابون‌های معطر و دست‌ساز Die Seifenmanufaktur را بخرید. برای ساخت این صابون‌ها از مواد طبیعی استفاده می‌شود و در شکل‌ها، رنگ‌ها و عطرهای مختلف به فروش می‌رسند. قیمت آن‌ها هم با توجه به مدل، تنوع زیادی دارد.

نمونه‌های کوچک ماشین‌های کلاسیک و جدید

سوغات فرانکفورت

Adam Opel AG در سال ۱۸۹۹، در کارخانه‌ای در نزدیکی فرانکفورت، شروع به ساخت ماشین کرد. امروزه این شرکت، یکی از شرکت‌های تابعه‌ی جنرال موتورز است. در فروشگاه Opel می‌توانید نمونه‌های کوچک از ماشین‌های کلاسیک را به عنوان سوغات خریداری کنید. قیمت آن‌ها بستگی به اندازه‌ی ماشین‌ها دارد. از چند یورو تا بیش از ۳۰ یورو می‌توانید بابت خرید این ماشین‌ها هزینه کنید. سوغاتی که علاقه‌مندان به ماشین‌های کلاسیک، عاشقش می‌شوند.

پوشاک و لوازم ورزشی با آرم باشگاه اینتراخت

اگر در میان دوستان و نزدیکان‌تان کسی هست که به فوتبال آلمان علاقه داشته باشد، می‌توانید برایش از فروشگاه‌های لوازم ورزشی، انواع پیراهن، ماگ، شال و لوازم ورزشی با لوگوی باشگاه اینتراخت بخرید.

محصولات چرمی

سوغات فرانکفورت

ساخت چرم، یکی از صنایع مهم در قرن بیستم در فرانکفورت و نواحی اطراف آن بود. هنوز هم شرکت‌های بسیار قدیمی تولید محصولات چرمی در این شهر و بخش‌های اطراف آن فعالیت می‌کنند. این محصولات به خاطر کیفیت و طول عمری که دارند بسیار محبوب هستند. هم کیف و کفش زنانه و هم محصولات چرمی مردانه در این کارگاه‌های قدیمی تولید می‌شود. هدیه‌ای بسیار مناسب برای آقایان و خانم‌های شیک‌پوش که علاوه بر زیبایی، به کیفیت وسایل خود اهمیت می‌دهند.

خردل فرانکفورت

سوغات فرانکفورت

خردل یکی از مواد غذایی شناخته شده در سراسر دنیا است. دانه‌های خردل در بسیاری از نواحی اطراف فرانکفورت کشت می‌شوند. البته بریتانیا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خردل است، اما فرانکفورت هم در این زمینه ادعا دارد و این شهر به خاطر خردل باکیفیت مشهور است. در فروشگاه‌های مختلف که به فروش سوغات خوراکی اختصاص دارند، می‌توانید انواع سس‌های خردل را خریداری کنید. این سس را می‌توانید با غذاهای مختلف به خصوص ساندویچ هات‌داگ نوش جان کنید.

پوشاک ورزشی Jack Wolfskin

سوغات فرانکفورت

شرکت Jack Wolfskin در سال ۱۹۸۱ در فرانکفورت پایه‌گذاری شد و یکی از موفق‌ترین تولیدکننده‌های پوشاک ورزشی در آلمان است. امروزه، این شرکت در نزدیکی فرانکورت دفتر دارد و محصولاتش در بیش از ۴ هزار فروشگاه در سراسر اروپا و آسیا به فروش می‌رسد. محصولات این شرکت، سبک‌وزن هستند و رنگ‌های روشنی دارند و مارک زردرنگ شرکت روی آن دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های ژاکت‌های این شرکت این است که پوشش بیرونی آن از لاینر داخلی قابل جدا شدن است و می‌توانید آن را جداگانه بپوشید. اسکی‌بازان و علاقه‌مندان به پیاده‌گردی در طبیعت و کوه‌نوردی از محصولات این شرکت استقبال می‌کنند. دو فروشگاه این برند در فرانکفورت وجود دارد. یکی در خیابان Neue Kraemer و دیگری در مرکز خرید Nordwestzentrum در شمال شهر.

کوزه‌های لعابی Bembel

سوغات فرانکفورت

این کوزه‌ها یا پارچ‌های لعابی، برای سرو کردن نوشیدنی‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیش از ۱۰۰ سال است که این ظرف‌های زیبا در فراکفورت ساخته می‌شوند. رنگ آن‌ها به طور سنتی یک زمینه‌ی سفید یا طوسی روشن است که طرح‌هایی به رنگ آبی روی آن‌ها با دست نقاشی می‌شود. این ظرف‌ها ابعاد مختلفی دارند و با شکل‌ها و طرح‌های مختلف به فروش می‌رسند. حتی می‌توانید طرح مورد نظرتان را سفارش دهید.

شیرینی Bethmannchen

سوغات فرانکفورت

این شیرینی‌های کوچک و خوشمزه، با مارزیپان و بادام درست می‌شوند و خانواده‌ای به نام Bethmann آن را ابداع کرده‌اند. کوکی‌های مارزیپانی Bethmannchen را می‌توانید در هر قنادی به راحتی پیدا کنید. حتی بسیاری از اهالی این شیرینی را برای کریسمس در خانه‌های خود می‌پزند. اگر دوست دارید که برای نزدیکان‌تان، سوغات خوراکی ببرید، این شیرینی انتخاب مناسبی است.

مجسمه‌های Rauchermannchen

سوغات فرانکفورت

این مجمسه‌های کوچک و بامزه از سال ۱۸۳۰ در فرانکفورت تولید می‌شوند. معمولا تندیس‌هایی از معدنچیان یا جنگلبانانی هستند که سیگار می‌کشند. می‌توانید یک عود روشن کنید و داخل تندیس بگذارید تا دود آن از سوراخ پیپ خارج شود. سوغاتی کوچکی که خاطرات سفر به آلمان را به کنج اتاق نشیمن شما می‌آورد.

ماگ سرامیکی با تصاویر فرانکفورت

ماگ سرامیکی همه جای دنیا پیدا می‌شود، اما اگر دوست دارید یک یادگاری کوچک از فرانکفورت داشته باشید که خاطرات سفر را برایتان زنده کند، ماگ‌های سرامیکی با طرح جاذبه‌های گردشگری و چشم‌انداز شهری فرانکفورت بخرید.

کتاب و محصولات فرهنگی

اگر در میان دوستان و آشنایان‌تان کسی هست که به فرهنگ و ادبیات آلمان علاقه دارد یا کسی که زبان آلمانی می‌آموزد، می‌توانید برایش برترین آثار ادبی آلمان را به زبان اصلی خریداری کنید. ضمنا انواع محصولات فرهنگی مثل آثار موسیقی، کارت پستال، پوستر و کتاب‌های مصور برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ این شهر در فروشگاه‌های سوغات به فروش می‌رسد که سوغاتی خوبی برای دوستداران فرهنگ آلمان است.

صنایع دستی چوبی

سوغات فرانکفورت

وقتی در گوشه و کنار شهر فرانکفورت قدم می‌زنید و به فروشگاه‌های سوغات سر می‌زنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها، صنایع دستی چوبی برای فروش دارند. این محصولات چوبی تنوع زیادی دارند، از وسایل تزیینی مثل تندیس‌های کوچک و نوستالژیک گرفته تا لوازم کاربردی و ساعت‌های کوکو. در خیابان Braubachstrasse می‌توانید بهترین فروشگاه‌های صنایع دستی چوبی را پیدا کنید. ساعت‌های کوکو یکی از سوغاتی‌هایی است که علاوه بر فرانکفورت در بسیاری از شهرهای آلمان خواهید دید. این ساعت‌ها از مدل‌های ساده و ارزان دارند تا مدل‌های گران و لوکس که جزییات زیادی دارند و با دقت فراوانی با دست طراحی و اجرا شده‌اند.

ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی و سفالی دست‌ساز هم از آن دسته سوغاتی‌های است که در بسیاری از شهرهای دنیا پیدا می‌شود ولی هر جایی، محصولاتی با طرح و رنگ متفاوت تولید می‌کند که فقط یادآور همان شهر است. یکی از محصولاتی که عرضه می‌کنند همان پارچ‌های bembel است که قبلا معرفی کردیم.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه