با زیباترین طبیعت ‌های وحشی دنیا آشنا شوید

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی چهار شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
با زیباترین طبیعت ‌های وحشی دنیا آشنا شوید

بازدید از جاذبه‌های طبیعی یکی از برنامه‌های اصلی سفر است. بسیاری از ماجراجویان در سفرهای خود از مقاصد دیدنی با بکرترین طبیعت‌های وحشی دیدن می‌کنند؛ اگر شما هم از طرفداران طبیعت وحشی هستید، آشنایی با این جاذبه‌ها خالی از لطف نیست.

مناطق بکر و طبیعت‌های وحشی در هر سرزمینی وجود دارد و هر منطقه طبیعت و زیبایی خاص خود را دارد. در جهان جاذبه‌های طبیعی وجود دارد که بسیار خاص هستند و شاید نمونه آن‌ها در هیچ جا پیدا نشود و در جهان یکتا باشند. با ما همراه باشید تا با زیباترین طبیعت‌های وحشی در سراسر دنیا آشنا شوید.

مولوکای، هاوایی

مولوکای، هاوایی

مولوکای پنجمین جزیره بزرگ جزایر هشت‌گانه هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است. بومیان مولوکای بر این باور هستند که نیاکان آن‌ها دارای قدرت‌های ماورالطبیعه بودند و این قدرت آن‌ها از مردمان جزیره همسایه، یعنی قوم مانایی هم بیشتر بوده است. مساحت این جزیره ۶۷۳,۴۰ کیلومترمربع است و بیشترین ارتفاع آن‌هم ۱,۵۱۲ متر است. آبشارهای مخفی، ویرانه‌های باستانی از جمله زیبایی‌های این جزیره است. نکته جالبی که در بافت این جزیره دیده می‌شود، این است که در داخل جزیره حتی یک چراغ راهنمایی و رانندگی هم وجود ندارد.

پارک ملی جاسپر، آلبرتا، کانادا

پارک ملی جاسپر، آلبرتا، کانادا

پارک ملی جاسپر بزرگ‌ترین پارک ملی در کانادا است که مساحتی برابر با ۱۰,۸۷۸ کیلومترمربع دارد. طبیعت این پارک ملی به معنای واقعی کلمه وحشی و بکر است. رنگ آبی درخشان رودخانه آتاباسکا یکی از زیباترین بخش‌های این پارک ملی است که همه‌ساله هزاران توریست را به این پارک ملی می‌کشاند.

کوه رورایما، ونزوئلا

کوه رورایما، ونزوئلا

کاشفان اولیه اروپا، وجود کوه رورایما در ونزوئلا را اعلام کردند. این کوه در کشور ونزوئلا در شمال آمریکای جنوبی قرار دارد. ونزوئلا درگذشته مستعمره اسپانیا بود، ولی در حال حاضر جمهوری فدرال است. کوه رورایما در بالای ابرها، یکی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا است؛ با صعود به بالای کوه می‌توانید از منظره پایین لذت ببرید.

پارک ملی کنیون لندز، یوتا، آمریکا

پارک ملی کنیون لندز، یوتا، آمریکا

پارک ملی کنیون لندز در ایالت یوتا در آمریکا قرار دارد که وسعتی برابر با ۱۳۶۶ کیلومترمربع دارد. این پارک ملی پوشیده از سنگ‌های بزرگ و گل‌های وحشی و یکی از زیباترین طبیعت‌های وحشی دنیا است.

جنوب پرو

جنوب پرو

هر ساله شترچه‌های وحشی، که گونه‌ای از لاماها هستند، در منطقه چاکو در جنوب پرو گرد هم می‌آیند و پشم‌های آن‌ها چیده می‌شود. پشم این شترچه از نرم‌ترین و گران‌ترین کرک‌ها است و به‌ عنوان یکی از زیباترین الیاف طبیعی جهان است. پس از بریده شدن پشم شترچه‌ها آن‌ها در مراتع جنوب پرو به چرا می‌روند و یکی از زیباترین صحنه‌های طبیعت رخ می‌دهد.

ایالت خوخوی، آرژانتین

ایالت خوخوی، آرژانتین

ایالت خوخوی از ۳۲ ایالت آرژانتین است که در شمال غربی آرژانتین قرار دارد و با ایالت سالتا و کشورهای بولیوی و شیلی مرز مشترک دارد. بیابان‌های خوخوی یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این ایالت است. این بیابان‌ها دارای رنگی خاص است که از دور خاکستری دیده می‌شود و همه‌ ساله عکاس‌ها و گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

جزایر فارو، دانمارک

جزایر فارو، دانمارک

جزایر فارو، جزیره‌های ۱۷ گانه‌ای است که یکی از مناطق خودمختار دانمارک است. این مجمع‌الجزایر در سال ۱۸۱۴ از نروژ جدا شد و در سال ۱۹۴۸ به‌ صورت رسمی خودمختار شد. روستاهای جزایر فارو را می‌توان بکرترین و زیباترین روستاهای دنیا دانست. جزیره استریموی یکی از زیباترین جزیره‌های مجمع‌الجزایر فارو است که در حدود ۳۰۰ کیلومتری اسکاتلند قرار دارد.

انگادین، سوئیس

انگادین، سوئیس

انگادین دره طولانی در کوه‌های آلپ در سوئیس است و در ایالت گراوبوندن قرار دارد. دره انگادین در زمستان چشم‌اندازی زیبا دارد و تمام زمین پوشیده از برف می‌شود.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک در کرواسی واقع‌ شده است. این پارک ملی ۱۶ دریاچه دارد و سه کوهستان بزرگ آن را احاطه کرده است. انواع مواد معدنی در آب‌های این پارک ملی یافت می‌شود و زیبایی طبیعت هرساله هزاران گردشگر را به کرواسی می‌کشاند.

دره نیل

دره نیل

رود نیل طولانی‌ترین رود جهان است که در شمال شرقی قاره آفریقا در کشور مصر قرار دارد. این رود حدود ۶,۶۵۰ کیلومتر طول دارد و همه ایرانیان با این رود آشنایی دارند. دره رود نیل یکی از جاذبه‌های طبیعی این کشور است که همه‌ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. یکی از زیباترین معابد مصری که در این دره در میان رودخانه‌های اسوان و اقصر قرار دارد، معبد کارناک است که حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است.

سمبوو، کنیا

سمبوو، کنیا

در قسمت شمالی کوه‌های کنیا، منطقه‌ای بان ام سمبوو وجود دارد که بیابانی دیدنی است. مردم محلی صنایع دستی خود را در این منطقه به فروش می‌گذارند.

ساحل‌اسکله، نامبیا

ساحل‌اسکله، نامبیا

یکی از بزرگ‌ترین و ناهموارترین سواحل زمین، ساحل‌ اسکله در امتداد ۵۰۰ کیلومتری شمال نامبیا است. در سال‌های گذشته این ساحل به عنوان یکی از کشنده‌ترین سواحل دنیا شناخته شد؛ دلیل اصلی این نام‌گذاری، ناهموار بودن ساحل و زندگی گونه‌های مختلف دریایی در آب‌های این ساحل است.

غار داویت گارجا، گرجستان

غار داویت گارجا، گرجستان

غار داویت گارجا، در صخره‌های برافراشته کشور گرجستان قرار گرفته و از طرفی هم با آذربایجان مرز مشترک دارد. این غار در طول تاریخ دستخوش تغییراتی شده است و به یک صومعه و محل مذهبی تبدیل شده و راهبان غار را به ۵۰۰۰ سلول تبدیل کرده‌اند که هر سلول در اختیار یک راهب قرار دارد.

دره گانگتی، بوتان

دره گانگتی، بوتان

پادشاهی بوتان، کشوری در جنوب آسیا است. دره بوتان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این کشور است و کلیسایی در این دره وجود دارد که هرساله مراسم مذهبی و جشنواره‌های سالانه در آن برگزار می‌شود.

تپه‌های شکلاتی، فیلیپین

تپه‌های شکلاتی، فیلیپین

تپه‌های شکلاتی، تپه‌های یک‌شکلی هستند که در جزیره بهل در کشور فیلیپین قرار دارد. این تپه‌ها دارای شکل‌های یکسان به صورت تپه‌های مخروطی است و حدود ۱۶۶۰ تپه در این روستا قرار دارد. تپه‌های شکلاتی در فصل‌های کم باران به رنگ قهوه‌ای درمی‌آیند و به همین دلیل لقب شکلاتی برای آن‌ها استفاده می‌شود. این تپه‌ها جز آثار طبیعی ملی فیلیپین است و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

غار وایتمو، نیوزیلند

غار وایتمو، نیوزیلند

غار وایتمو در رودخانه واتیمو در جزایر شمالی نیوزیلند قرار دارد. این غار از سال ۱۸۸۰ به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شناخته شد. به غار وایتمو، لقب غار ستارگان آبی هم داده شده است. در داخل غار نوعی قارچ رشد می‌کند که نور آبی‌رنگی را از خود ساطع می‌کند و این قارچ فقط در جزایر نیوزیلند و استرالیا یافت می‌شود.

دریای ودل، قطب جنوب

دریای ودل، قطب جنوب

دریای ودل بخشی از اقیانوس جنوبی است. این دریا در پایین‌ترین نقطه دنیا قرار دارد و اکثر گردشگرانی که از این دریا دیدن می‌کنند، با کشتی‌های مخصوص از آمریکا به این نقطه سفر می‌کنند. با توجه به حرکات صفحات قاره‌ای و زلزله‌ها بخش‌های از زمین‌های این منطقه جابه‌جاشده و از آمریکا دورتر شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه