چگونه از سفر اربعین انصراف دهیم؟

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳
چگونه از سفر اربعین انصراف دهیم؟

زائرانی که قصد دارند که از سفر اربعین انصراف دهند می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح، درخواست خود را ثبت و مابقی هزینه خود را دریافت کنند.

ستاد اربعین امسال همانند سال‌های پیش از متقاضیان سفر اربعین خواسته که حتما در ?????? ???? که به سازمان حج و زیارت تعلق دارد، ثبت‌نام کنند تا از این کانال ویزای آنها صادر شود. این ستاد همچنین تاکید کرده که براساس هماهنگی با نیروی انتظامی ایران و مرزبانی عراق، سفر بدون ویزا به آن کشور امکان‌پذیر نیست.

ثبت‌نام در سامانه سماح نیز از اول شهریورماه آغاز شده و تا نزدیکی‌های اربعین همچنان ادامه خواهد داشت. آنطور که سازمان حج و زیارت قبلا اعلام کرده، هزینه سفر اربعین شامل ۲۵ هزار تومان برای بیمه، ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان برای خدمات ثبت‌نامی و ۴۰ دلار برای ویزا است که البته در توافق با سفارت عراق و بانک مرکزی ایران قرار شده پول ویزا، ریالی و با نرخ روزانه ارز، محاسبه و پرداخت شود.

مهلت ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌ها نیز تا ۷۲ ساعت پس از ثبت درخواست برای این سفر در سامانه سماح تعیین شده که زائران در این بازه‌ی زمانی باید مدارک لازم همچون گذرنامه با ۶ ماه اعتبار، دو قطعه عکس ۳*۴ با پشت زمینه سفید و ترجیحا شبیه عکس گذرنامه، ارائه دهند.

اما درصورت انصراف در هر یک از مراحل ثبت نام در سامانه سماح، پس از ثبت «انصراف» در این سامانه، بصورت سیستمی مبالغ هزینه‌شده برای زائر، کسر و مابقی آن به فرد پرداخت می‌شود. انصراف‌دهندگان برای دریافت مبالغ پرداختی با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند به شعب بانکی ملی در سراسر کشور مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه