ماجراجویی، هنر و طبیعت، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

شایان شفایی
شایان شفایی پنجشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
ماجراجویی، هنر و طبیعت، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

عکس‌های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته موضوعات متنوعی داشت که هر کدام داستان زیبای خود را دارند.

نشنال جئوگرافی در هفته گذشته باز هم گشتی به دور دنیا زده و بهترین عکس‌های آن را در قالب «عکس روز» منتشر کرده است. عکس‌های این هفته نشنال جئوگرافی موضوعات متنوع با سوژه‌هایی جالب هستند که هر کدام داستان مخصوص خود را در پی دارند. در ادامه مجموعه تصاویر هفته گذشته را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

صعود خطرناک

عکس روز نشنال جئوگرافی

کوهنوردانی که در حال بالا رفتن از کوهی بین قرقیزستان و چین هستند. عکاس این تصویر، Saulius Damulevicius، یکی از معدود نفراتی است که در حال پیمودن این مسیر خطرناک برای رسیدن به قله کوه است. او بالا رفتن از این کوه را سخت‌ترین ماجراجویی‌اش پس از هیمالیا می‌داند.

ماسک‌ها روی صورت

عکس روز نشنال جئوگرافی

در طی کارناوال ونیز، دو نفر لباس‌های قدیمی و سنتی پوشیده‌اند و ماسک روی صورت گذاشته‌اند و با یک چنگ در یک کاخ عکس گرفته‌اند. این کارناوال پیشینه زیادی دارد و قدمت آن به قرن دوازدهم باز می‌گردد. اکنون سال‌ها است که این کارناوال به یک جاذبه گردشگری بدل شده و سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند.

درخشش طلوع خورشید

عکس روز نشنال جئوگرافی

عکاس این تصویر، گری اورت (Garry Everett)، در سفرش به استرالیا هنگام طلوع خورشید به سمت دریاچه‌ای رفت که در مه غرق شده بود. سپس وضعیت به شکل دراماتیکی تغییر کرد. هنگامی که خورشید طلوع کرد و نور خورشید مه را شکست، چنین منظره زیبایی را پدید آورد. اگر دقت کنید تعدادی قو سیاه هم در تصویر مشاهده می‌کنید.

آفتاب صبحگاهی

عکس روز نشنال جئوگرافی

یک فک در دانمارک در حال آفتاب گرفتن هنگام صبح است! مکانی که این تصویر در آن گرفته شده است، یک مکان مخصوص ماهیگیری است که در شمالی‌ترین نقطه دانمارک قرار دارد. فک در این تصویر کاملا آرام است و از شرایط فعلی‌اش لذت می‌برد و راضی است.

درون مه

عکس روز نشنال جئوگرافی

قطاری که سفر با آن فراموش نشدنی است!

یک خط قطار در ژاپن که عکاس تصویر، Terou Araya، منظره را شگفت‌انگیز و باورنکردنی توصیف می‌کند. قطار در این خط مخصوص در هر فصل موارد شگفت‌انگیزی را تجربه می‌کند. شکوفه‌های گیلاس در بهار، سرسبزی در تابستان، برگ‌های رنگی در پاییز و برف در زمستان همه و همه از مناظری هستند که این قطار در طول یک سال می‌بیند! قطعا سفر با این قطار تجربه‌ای است که فراموش نخواهد شد. 

عشق و امنیت

عکس روز نشنال جئوگرافی

شخصی که در یک مکان محافظت از حیوانات در کنیا کار می‌کند و ارتباط جالبی که یک فیل با آن برقرار کرده است. ثبت کننده این تصویر، I. Ogila، در مورد این عکس این‌گونه توضیح می‌دهد:

هنگامی که شکارچیان غیر قانونی فیل‌های بالغ را برای عاجشان شکار می‌کنند، معمولا فیل‌های جوان‌تر تنها می‌مانند و امید چندانی به زنده ماندن ندارند و معمولا بعید است که بتوانند تنهایی زندگی را ادامه دهند. اما به لطف مراکز محافظت از حیوانات، این فیل‌های جوان هم شانس دوباره‌ای برای زندگی و ادامه حیات می‌یابند.

جزیره مار

عکس روز نشنال جئوگرافی

جزایر بسیار زیادی در اطراف فیلیپین به چشم می‌خورد. این جزیره که به «جزیره مار» مشهور است، نام خود را مدیون شکل خاص و جالبی است که شن‌های جزیره به خود گرفته‌اند. منظره‌ای که تنها از یک زاویه خاص قابل مشاهده است.

نظر شما در مورد مجموعه تصاویر این هفته نشنال جئوگرافیک چیست؟ بهترین تصویر این هفته از نظر شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه