جالب ترین مکان های گردشگری که نباید به آنها دست زد

سودا سلیمی
سودا سلیمی سه شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
جالب ترین مکان های گردشگری که نباید به آنها دست زد

یک راه آشنایی با تجربه‌ای جدید استفاده از حس لامسه است. در بازدید از مکان‌های جدید هم، اکثر افراد نیاز به لمس مکان جدید دارند. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری که از دست زدن به آن‌ها باید خودداری کنیم با ما همراه باشید.

وقتی برای اولین بار از یک مکان مشهور بین‌المللی بازدید می‌کنید، امکان اینکه در اثر زیبایی بی‌نظیر مکان‌های مثل کانال‌های ونیز یا تابلوی مونالیزا گیج شده و برای لمس این زیبایی‌ها با دست خود جلو بروید، وجود دارد. در بعضی از مکان‌های گردشگری ممانعتی از نظر قانونی برای استفاده از حس لامسه‌ی خود نخواهید داشت، ولی بهتر است که این کار را انجام ندهید. در ادامه با تعدادی از این مکان‌های گردشگری آشنا می‌شویم.

سنگ «بلارنی»، (The Blarney Stone) در ایرلند

سنگ بلارنی در ایرلند

تلاش برای لمس سنگ بلارنی بسیار معمول شده است. زیرا افسانه‌ای وجود دارد که هر کس که زیر این سنگ را ببوسد، قدرت سخنوری بی‌نظیری می‌یابد به‌طوری که هرچه بگوید، همه باور می‌کنند. این باوری ایرلندی است.

سنگ بلارنی در ایرلند

تصور کنید که به خاطر یک افسانه‌ی ایرلندی در شرایطی نامناسب جلوی همه دراز شوید تا صورت خود را به این سنگ نزدیک کنید و سنگی را که میلیون‌ها نفر قبل از شما بوسیده‌اند، ببوسید. این سنگ در واقع مانند بشقابی است که میلیون‌ها نفر دهان خود را روی آن تمیز کرده‌اند. چه هدیه‌ای ارزش بوسیدن این سنگ را دارد؟

قبر «اسکار وایلد»، (Oscar Wild) در پاریس

قبر اسکار وایلد

آه اسکار. بهتر از چسباندن صورت خود به سنگ قبرت و نقش بستن کلکسیونی از رژ لب روی آنچه طور می‌توانیم قدردانی خود را به تو نشان دهیم. بگذارید سوالی از خود بپرسیم، آیا امکان داشت اسکار این کار را انجام دهد؟ مطمئنا خیر. اسکار به‌جای چسباندن صورت خود به سنگ قبر کمی دورتر می‌ایستاد و با جملات کوتاه خود از شخص فوت شده قدردانی می‌کرد. اسکار می‌گفت:

گاهی یک بوسه می‌تواند تمام زندگی یک انسان را نابود کند.

معبد «کارنی ماتا»، (Karni Mata) در هند

معبد کارنی ماتا در هند

معبد کارنی ماتا در هند زیستگاه میلیون‌ها موش است. نحوه‌ی برخورد با این شرایط کاملا بستگی به خلق و خوی شما دارد، ولی فکر کنید این شرایط و این تعداد موش در زندگی روزانه چه قدر عجیب و نخواستنی خواهد بود.

معبد کارنی ماتا در هند

بوی بد این تعداد موش که در فاصله‌ی نزدیکی از شما زندگی می‌کنند، چه حسی داشت؛ مطمئنا از فاصله‌ی صد متری هم مشتاق به دیدن این همه موش نخواهید بود، در حالی که در این معبد باید با پای برهنه وارد شوید. هندی‌ها بر این باور هستند که اگر موشی پای شما را لمس کند، خوش‌شانسی به سراغ شما خواهد آمد.

تئاتر «گراومن چینی»، (Grauman Chinese Theatre) در کالیفرنیا

واک آو فیم

این راه برای نمایش مسیر رفت به تئاتر گراومن چینی است که  در طی زمان این راهرو بسیار معروف شده و به «واک آو فیم»، (Walk of Fame) شهرت پیدا کرده است. تعدادی از هنرپیشه‌ها و خوانندگان معروف اثر دست یا پای خود را روی سیمان خیس کف این راهرو قرار داده‌اند. به واسطه‌ی این آثار گردشگران جواب سئوال‌های خنده‌دار خود را که مثلا دست من بزرگ‌تر است یا دست «میرنا لوی»، (Myrna Loy) می‌یابند و این مکان از استقبال زیاد گردشگران برخوردار شده است.

واک آو فیم

وقتی که این سنگ‌های سیمانی را لمس می‌کنید، مانند این است که با میلیون‌ها نفری که قبل شما این کار را انجام داده‌اند، دست می‌دهید. شخصی کمی قبل شما با کف دست عرقی این کار را انجام داده؟ بله. شما با او هم دست داده‌اید. دمپایی‌های او هم دست‌های «ویل اسمیت»، (Will Smith) را بی‌نصیب نگذاشته است. پس قبل لمس این آثار بیشتر فکر کنید.

مجسمه «فردیناند ماگلان»، (Ferdinand Magellan) در شیلی

مجسمه «فردیناند ماگلان»

اگر با خود فکر می‌کنید که من قایق‌رانی در شیلی را بسیار دوست دارم، ولی هربار که به جسمی روی آب نگاه می‌کنم دریازده می‌شوم، شانس با شما است، چون این مجسمه مخصوص شما است. 

مجسمه ی فردیناند ماگلان

بوسیدن پای این مجسمه دوای درد شما است. چون پا قسمتی از بدن است و ... . درست است، این موضوع چه ربطی به دریا‌زدگی دارد. هیچ ربطی ندارد و همه این‌ها فقط یک افسانه است. از‌ همه جای این مجسمه‌ی زیبا، چرا پای او شفابخش باشد. پای این مجسمه قبل از شما توسط میلیون‌ها نفر بوسیده شده است. به نظر از خیر قایق‌رانی گذشتن بهتر است.

مجسمه «سن پیتر»، (St. Peter) در واتیکان

مجسمه سن پیتر

بله باز هم پا. پای این مجسمه توسط گردشگران و زائران زیادی به خاطر باور مقدس بودن آن، بوسیده می‌شود. پیتر وقتی که بر سر دروازه‌های جهنم و بهشت در دنیای آخرت قرار گرفتید، لطف خود را شامل حال شما خواهد کرد. اگر شما به‌صورت غیرمودبانه از جلوی این مجسمه عبور کنید، بدون اینکه به پاهای او توجه کنید، احتمالا در آخرت شما را در ابرها رها می‌کند و خطاب به شما می‌گوید:

پاهای من به‌اندازه‌ی کافی مقدس نبودند که آن‌ها را نبوسیدی؟

مجسمه «ژولیت»، (Juliet) در ایتالیا

مجسمه ژولیت

این مجسمه که مربوط به داستان رومئو و ژولیت است، در معرض تماس همگان قرار دارد و بازدیدکنندگان زیادی در حالی که از سر و کول آن بالا رفته‌اند، از آن عکس می‌گیرند. برای در امان بودن مجسمه بهتر است آن را به موزه منتقل کنند و شما هم سعی کنید آن را لمس نکنید.

میمون‌های ماکاکای « گیبرالتار»، (Macaques of Gibraltar) در گیبرالتار

میمون های ماکاکا

از زمان کودکی همه آرزوی بازی با میمون‌ها را داشته‌اند. حتما برای دیدن میمون‌های ماکاکا به گیبرالتار بروید. این میمون‌ها بسیار وحشی هستند؛ اگر قصد لمس کردن آن‌ها را دارید، بدانید که شما را زخمی خواهند کرد. پس اگر به این منطقه رفتید، به تماشای این میمون‌ها از فاصله‌ی دور اکتفا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه