حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان (قسمت دوم)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار یکشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان (قسمت دوم)

سیستم حمل و نقل عمومی فرانکفورت یکی از بهترین روش‌های تفریح در شهر و گشت و گذار در جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فرانکفورت است که می‌توانید با کمترین هزینه از این وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

فرانکفورت دارای جاذبه‌های تاریخی و کهن بی‌نظیری است. کسانی که علاقه‌مند به پیاده‌روی هستند، می‌توانند در اطراف مرکز شهر به پیاده‌روی بپردازند و اگر دوست ندارید پیاده‌روی کنید، می‌توانید از سیستم حمل و نقل عمومی فرانکفورت، آلمان که بسیار کارآمد و قابل اعتماد است،‌ استفاده کنید. بسته به این که چقدر فرد از حمل و نقل عمومی در فرانکفورت استفاده می‌کند، گزینه‌های مختلفی برای تهیه بلیط وجود دارد.

 اتوبوس

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

تعدادی اتوبوس هر روزه در فرانکفورت مشغول خدمت‌رسانی هستند. هر ایستگاه اتوبوس دارای نام مشخصی است که قبل از توقف روی صفحه نمایش نشان داده می شود. اتوبوس‌های فرانکفورت منطقه بزرگ‌تری را پوشش داده و به حومه‌های دورتر هم که به طور کلی توسط شبکه قطار فرانکفورت پوشش داده نمی‌شوند، خدمت‌رسانی می‌کنند. خدمات اتوبوس‌رانی در تمام طول شب وجود داشته و ایستگاه شروع و پایان آن کونستابلواچ است.

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

بلیط‌های اتوبوس و سیستم ریلی

بسته به این که یک مسافر دائمی، مهمانی یک روزه یا در یک گروه مسافرتی قرار دارید، انجمن حمل و نقل راین-اصلی بلیط‌های مناسبی برای هر مسافر ارائه می‌دهد.

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

شما می‌توانید بلیط‌ها را از ۴ باجه فروش  Verkehrsgesellschaft فرانکفورت (Hauptwache، Konstablerwache، ایستگاه مترو Bornheim Mitte، ایستگاه Höchst)، دستگاه‌های بلیط فروشی، ماشین‌آلات کارت-o-mat و در تعداد زیادی از فروشگاه‌های خصوصی خریداری کنید. بلیط‌ها را همچنین می‌توان در درون اتوبوس خریداری کرد. بلیط‌های هفتگی، ماهانه و سالانه را می‌توان به صورت آنلاین تهیه نمود.

علاوه بر بلیط روزانه و بلیط‌های گروهی، کارت فرانکفورت هم نوعی دیگر از خدمات در درسترس است که به ویژه برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است. این بلیط‌های ۱ روزه یا ۲ روزه  Tourismus + Congress GmbH حق جابه‌جایی رایگان در تمام مسیرهای RMV در شهر، از جمله مسیر فرودگاه را برای مسافرین به ارمغان می‌آورد.

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

با استفاده از این بلیط، شما همچنین می‌توانید از تخفیف ورود به موزه‌های فرانکفورت و سایر امکانات (باغ‌وحش، باغ پالم، و غیره) استفاده کنید. علاوه بر این، تخفیف‌هایی برای تورهای منظم شهرگردی و تخفیف برای  همه تورهای برنامه‌ریزی شده قایق‌های Köln-Düsseldorfer Deutsche Rheinschiffahrt AG (KD) در راین و Moselle با این کارت وجود دارد.

تاکسی‌ها

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

تاکسی‌ها به راحتی در فرانکفورت در دسترس هستند. اگر مسافر نام خیابان و کد پستی مقصد خود را بداند، اصولا نباید با راننده دچار مشکلی شود.

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

درست مانند هر شهر دیگری، تاکسی‌ها بسته به درخواست مسافر میزان مسافت مورد نظر را طی می‌کنند. برای مسافرت کوتاه در مرکز شهر استفاده از یک تاکسی گزینه مناسبی است. همچنین جابه‌جایی با تاکسی هنگامی که چند نفر مقصد یکسانی داشته باشند به صرفه است.

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

کرایه ثابت تاکسی‌ها ۲٫۷۵ یورو (۹,۵۰۰ تومان) در روز و ۳٫۲۵ یورو (۱۱,۲۰۰ تومان) در شب  است؛ هزینه سفر به ازای هر کیلومتر ۱٫۶۵ یورو (۵,۷۰۰ تومان) و ۱٫۷۵ یورو (۶,۰۰۰ تومان) در شب ، هزینه انتظار (طولانی مدت) به ازای هر ساعت ۲۶ یورو (۹۰,۰۰۰ تومان) و ۳۲ یورو (۱۱۰,۰۰۰ تومان) در شب است. برای نفر پنجم هزینه‌ای ۷ یورویی (۲۴,۲۰۰ تومان) دریافت می‌شود. (از تاکسی‌های Thurn-und-Taxis-Palais که به نام یک خانواده شاهزاده آلمانی نامگذاری شده است استفاده نکنید). صف‌های تاکسی در سراسر شهر وجود دارد. شرکت‌های تاکسی‌رانی عبارتنداز شرکت تاکسی فرانکفورت و شرکت ماشین زمان.

دوچرخه

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

فرانکفورت یک شهر بسیار امن برای علاقه‌مندان به دوچرخه است. خطوط مخصوص دوچرخه در اکثر نقاط فرانکفورت وجود دارد، بنابراین نگرانی زیادی در رابطه با تلاقی خطوط با وسایل نقلیه دیگر در جاده‌ها وجود ندارد.

دوچرخه‌سواری یک راه عالی برای گشت و گذار در اطراف فرانکفورت است و البته با خطوط مخصوص دوچرخه مشخص شده است. تهیه دوچرخه با استفاده از طرح سهام‌های دوچرخه Deutsche Ban، می‌تواند با برقراری تماس از خطوط اعتباری به شماره‌های کارتی مشخص شده و سپس مراجعه به یکی از ۷۲ ایستگاه دوچرخه‌سواری فرانکفورت انجام بگیرد، پس از این مراحل می‌توانید کد قفل دوچرخه موردنظر خود را انتخاب کنند.

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

هزینه هر دوچرخه به ازای هر دقیقه ۰٫۰۸ دلار (۲۵۰ تومان) و حداکثر ۱۵ دلار (۴۸,۰۰۰ تومان) در هر ۲۴ ساعت است. برای دفعات بعدی کرایه دوچرخه پس از ثبت نام برای یک کارت اعتباری، می‌توانید به یکی از نقاط کرایه فرانکفورت در سراسر شهر رفته، از این برنامه دریافت کد قفل استفاده کرده و دوچرخه خود را تهیه کنید.

رانندگی در فرانکفورت

حمل و نقل عمومی در فرانکفورت، آلمان

در حالی که اکثر ساکنین فرانکفورت، ترجیح می‌دهند از حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد روزانه در داخل و خارج از شهر استفاده کنند، اما رانندگی با وسیله شخصی هم منافع خود را دارد؛ یک نمونه از این مزایا افزایش استقلال و سهولت دسترسی است که توسط سایر وسایل حمل و نقل فراهم نمی‌شود.

داشتن یک وسیله نقلیه شخصی مخصوصا برای مسافرین که همراه خود کودک دارند و همچنین افرادی که مایل به استفاده از اوقات فراغت خود به صورت آزادانه در حومه فرانکفورت هستند مناسب است.

استانداردهای زیربنایی جاده‌ها و علائم در فرانکفورت بسیار عالی است، بنابراین مسافرین از رانندگی در فرانکفورت تجربه دلپذیری کسب خواهند کرد. علاوه بر این، رانندگان بومی معمولا مودب و صبور هستند.

بخش عمده مشکلات رانندگی در فرانکفورت مربوط به نبود پارکینگ در شهر است، که نه تنها دسترسی به آن سخت است بلکه گران هم هست. ترافیک در ساعات شلوغ نیز می‌تواند برای مسافران مشکل‌ساز باشد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه