تجربیات فوق العاده‌ ای که در زمستان باید تجربه کرد (قسمت دوم)

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
تجربیات فوق العاده‌ ای که در زمستان باید تجربه کرد  (قسمت دوم)

زمستان فصلی سرد و فوق‌العاده برای تجربیاتی جالب و هیجان‌انگیز است. در ادامه مقاله به نظاره زیباترین مقاصد گردشگری در زمستان بنشینید.

فصل زمستان با وجود سرما می‌تواند دربردارنده تجربه‌هایی ناب و جذاب باشد. برخی جاذبه‌های گردشگری مانند مکان‌های برفی یا ورزش‌های هیجان‌انگیز در طول زمستان، لطف دیگری دارند.

۱۰. کالیفرنیا؛ دو تجربه هم‌زمان

 کالیفرنیا: دو تجربه هم‌زمان

اگر تاکنون در کالیفرنیا زندگی کرده باشید، حتما مکالمه مربوط به داشتن دو تفریح موج‌سواری و اسکی کردن در یک روز بسیار شلوغ را داشته‌اید. اگر واقعا قصد انجام دادن آن را دارید، هتل هیئت در ساحل هونتینگتون به شما این تجربه بی‌نظیر را پیشنهاد می‌کند. هیئت شما را در یک روز از ساحل تا کوه‌های برفی می‌برد.

صبح، شما با دستور‌العمل‌هایی از توئز آن دنوئز (Toes on the Noes) راهی موج‌سواری خواهید شد. آنجا، به شما آموزش موج‌سواری خواهند داد. سپس گروه، اتوبوسی مجلل برای اقامتگاه برفی اسکی سامیت، برای ترک ساحل ماسه‌ای و رفتن به دل برف‌ها خواهد گرفت.

کل این بسته هزینه‌ای معادل ۸۰۰ هزار تومان دارد و همچنین حق بالیدن به تجربه افسانه‌ای دو تجربه هم‌زمان در کالیفرنیا. برای اطلاع از برنامه فصل ۲۰۱۷/۲۰۱۸ به این وب‌سایت مراجعه کنید.

۱۱. لس‌آنجلس؛ بازی کرلینگ 

کرلینگ

از آخرین باری که لس‌آنجلس برف را به خود دیده است، مدت زمان نسبتا زیادی می‌گذرد؛ اما با این حال این بدین معنی نیست که شهر فرشته‌ها (لس‌آنجلس) از روزهای زمستانی‌اش لذت نمی‌برد. در حقیقت در شهر پاسادنا جایی که دمای هوا به‌طور میانگین در تمام سال ۱۹٫۵ درجه سانتی‌گراد است، شما می‌توانید ورزش کرلینگ (دو گروه چهار نفری، در مقابل هم روی یخ بازی می‌کنند و هدف لغزاندن دیسک فلزی یا curling stone به دروازه حریف است و بازیکنان چوگان‌های جاروب مانند در دست دارند) را بیاموزید. تنها با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان شما می‌توانید با ملحق شدن به گروه هالیوود کرلینگ، چگونگی رساندن سنگ مخصوص بازی و همچنین چگونگی هدایت آن را تا محل مورد نظر بیاموزید. شما می‌آموزید که هاگلاین‌ها، باتن‌ها، هک‌ها و دیگر اصطلاحات چه بوده و باید با آن‌ها چه کرد. با خانواده‌های خود به آنجا آمده و با هم آموزش این ورزش را فرابگیرید.

۱۲. دوچرخه سواری در برف

دوچرخه در برف

عکس از گایزکا ایروز

دوچرخه‌سواری کردن در برف به همان اندازه‌ای که به نظر می‌رسد، مضحک است. افراد پس از پا کردن چوب اسکی‌هایشان به‌سادگی سوار یک مونو اسکی (اسکی تکی) می‌شوند. سپس پاها را از دو طرف در برف گذاشته و تا پایین کوه به‌آرامی سر می‌خورند. بر اساس اعلام سایت، قریب به دوازده کوه هستند که حال یا مجاز به انجام این کار در آن هستید یا امکان یادگیری درس‌های ورزش‌های زمستانی را برای شما فراهم می‌کنند؛ از جمله کوه پتس‌پیک (Pats Peak) در نیوهمپشایر و پارک پودر ریج در کانکتیکات و مونت‌هود اسکی بول در اورگن.

۱۳. پرواز با کایت

پرواز با کایت

عکس از کریل کوخمار

کایت سواری در برف زمستانی شباهت بسیار زیادی به خواهرش یعنی ورزش کایت بوردینگ در فصل تابستان دارد. افراد در هر دو رشته پاهایشان را به تخته کایت قلاب می‌کنند و بسیار مراقب هستند، چراکه یک کایت برزنتی بزرگ آن‌ها را به هر جهتی که باد می‌وزد، خواهد برد؛ ولی این در حالی است که افراد در رشته زمستانی این ورزش، همین کار را در هوای نزیک به دمای انجماد تجربه می‌کنند. کایت‌سواران می‌توانند به سرعتی بالغ بر ۱۱۲٫۷ کیلومتر بر ساعت و همچنین به ارتفاعی بالا تر از ۱۵۳ متر برسند. به نظر عده‌ای نروژ بهترین مکان برای به چالش کشیدن خصایص ورزشکارانه در این ورزش دشوار زمستانی است. نروژ هاگوستال در سایت خود این‌چنین نوشته است:

بزرگ‌ترین حسن ما تعداد تقریبا غیرقابل شمارش از فضای مناسب برای کایت سواری در زمستان است.

پارک ملی هاردانگرویدا ۳۴۲۲ کیلومتر و پارک ملی هالینگاسکاروت ۴۵۰ کیلومتر زمین قابل استفاده برای کایت‌سواری در زمستان را دارا است. ما از سال ۱۹۹۹ تابه‌حال این ورزش را انجام داده‌ایم و هنوز هرساله در هر زمستان اراضی جدیدی را برای کایت‌سواری پیدا می‌کنیم. 

بیشتر بخوانید:

۱۴. ورمونت؛ ایربردینگ (airboarding)

ورمونت: ایربردینگ (airboarding)

دره اسماگلر در ورمونت، شهرت زیادی برای تنگه سورتمه‌سواری‌اش دارد. این منطقه کوهستانی  به شما کلینیک‌هایی برای ایر بوردینگ پیشنهاد می‌دهیم. مکانی سریع‌تر و لیزتر برای سر خوردن با سورتمه به پایین کوه‌ها.

 اسماگلر ناچ می‌گوید:

ایر بورد یک سورتمه باد شده در ابعاد یک کلک (قایق کوچک که از به هم پیوستن چند قطعه شکل می‌گیرد) و به‌شکل حرف اول حروف انگلیسی است.

آن‌ها شباهت زیادی به سورتمه بادی و تخته‌های بوگی دارند. آن‌ها همچنین سبک بوده و از قابلیت مانور بالایی برخوردار هستند. شما در طول مسیر به‌سمت پایین از قدرت بالای پیچیدن در سر پیچ‌ها برخوردار هستید. به‌محض فرا رسیدن زمستان، سورتمه‌های بادی آماده برای استفاده در کوهستان در روز های دوشنبه و چهارشنبه و جمعه از ساعت ۲ تا ۴ عصر به قیمت ۱۰۰ هزار تومان هستند.

۱۵. سوئد؛ تجربه بازی گلف در برف

سوئد: تجربه بازی گلف در برف

عکس از بن کورتیس

گلف بازی کردن در تابستان در حالی که یک نوشیدنی در یک دست و چوب گلف در یک دست دیگرمان است، بسیار دلچسب به نظر می‌رسد؛ اما چرا همین زمستان چمدان خودتان را جمع نکرده و همراه چوب‌تان برای این بازی در حالی که چند اینچ برف روی زمین نشسته، به بیورکلیدن سوئد نمی‌آیید؟

مرجا برگول مدیر فروش و داد و ستد تفرجگاه لاپلند و همان کسی که بیورکلیدن را اداره می‌کند، در پاسخ به سی‌ان‌ان گفت:

گلف تابستانی از سال ۱۹۳۰ در اینجا بود، ولی ما می‌خواستیم که چیزی برای تجربه این ورزش در فصل زمستان فراهم کنیم. ما ۹ گودال داریم و همین طور از برف روب‌هایی که اغلب در شیب‌ها مورد استفاده است، استفاده می‌کنیم (برای از بین بردن پستی و بلندی‌های زمین گلف).

افراد برای یک بازی با ۹ گودال مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را می‌پردازند. تشکیلات ما همچنین تعدادی چوب تی (چوبی مخصوص در بازی گلف) همراه با توپ‌های براق به شما پیشنهاد می‌کند تا بعد از تاریکی هوا هم اگر شانس با شما یار باشد، بتوانید زیر نور های سپیده شمالی بازی کنید.

۱۶. مسابقه اسکی در حوضچه

مسابقه اسکی در حوضچه

پارک سیتی در شهر یوتا، خانه یکی از دیوانه‌وارترین رویدادهای فصل زمستان یعنی پوند اسکیمینگ است. در این رقابت به‌نوعی خارج ایالتی، ورزشکاران لباس‌هایی با طرح‌های پرتلاطم را به تن می‌کنند. این طرح‌ها شامل تمام خدمه خطوط هوایی ایالت متحده و تایتانیک یا حتی تکه‌ای خوشمزه از پیتزا می‌شود. پس از آن که ورزشکاران لباس‌هایشان را به تن کردند، آن‌هایی که به قدر کافی دیوانه باشند تا این کار خطرناک را انجام دهند، سوار بر اسکی شده و به‌سمت پایین تپه با نهایت سرعتی که می‌توانند به حرکت می‌افتند و خود را به‌سمت برکه‌ای پر از آب در حد انجماد پرتاب می‌کنند، تا بفهمند هر کس چه مقدار روی سطح آب را می‌پیماید. فردی که بیشترین مسافت را بپیماید، برنده رقابت می‌شود.

تقویم پارک سیتی را برای اطلاع از زمان شروع رقابت‌ها چک کنید و اگر به‌اندازه کافی دیوانه و شیفته این ورزش هستید، ثبت نام کنید. یا حتی شخصا تدارک سفری برای تماشای این مسابقه را ببینید.

۱۷. مسابقات قهرمانی ملی سورتمه‌سواری

مسابقات قهرمانی ملی سورتمه‌سواری

عکس از تیم گرینوی

مسابقات قهرمانی ملی  کوبوگان که در شهری کوچک به نام کمدن در ایالت مین برگزار می‌شود، به‌اندازه پوند اسکیمینگ جدی گرفته نمی‌شود. برای مثال، بر اساس نوشته‌های سایت مسابقات، جوایز بخش‌های بیشترین مسافت طی‌شده در بخش‌های دو و چهار نفره, به‌همراه بهترین لباس, بهترین توبوگان ساخته شده و پیرترین تیم، به برندگان اعطا می‌شود. 

با ارزش‌ترین جایزه در ۲۶ سال گذشته در این مسابقات مربوط به نفر اول در بخش چهار نفره است. تعداد تیم‌های ‌شرکت‌کننده در این بخش دو برابر بیشتر از تمام تیم‌های شرکت‌کننده در دو بخش دیگر و همچنین دو برابر بیشتر از تیم‌های فینالیست با سریع‌ترین زمان است. در هر بخشی که شرکت کرده باشید، باید سراشیبی چوبی تعبیه شده به طول ۱۲۲ متر را که سرعت گاهی روی آن به ۶۴٫۴ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد، پیموده و سپس روبه‌روی برکه هاسمو که کاملا یخی است، به کار خود پایان دهید.

این رقابت زمستانی از نهم تا یازدهم فوریه (۲۱ تا ۲۳ بهمن) در جریان است. 

۱۸. کلرادو؛ تجربه اسکایرینگ (skijoring)

کلرادو: تجربه اسکایرینگ (skijoring)

عکس از جیسون کانلی

شاید اسکایرینگ در لیست ما بامزه‌ترین اسم به نظر برسد، اما رقابت‌کنندگان به‌شدت در این مسابقه جدی هستند. این ورزش بر اساس اعلام لیدزویل اسکایرینگ، رقابتی است که در آن یک اسب‌سوار، فردی سوار بر اسکی را به اسب خود بسته و او را با گام‌هایی سریع در پشت خود در طول زمینی که در آن موانعی همچون دروازه و رمپ‌هایی برای پریدن و حتی تعدادی حلقه است، می‌کشاند.

شرکت‌کنندگان نه‌تنها بر اساس زمان‌شان، بلکه بر اساس توانایی‌هایشان در گذشتن از روی موانع در طول مسیر، قضاوت می‌شوند.

به برندگان، وجه نقد به‌عنوان جایزه اعطا می‌گردد. رویداد امسال اسکایرینگ، در شهر لیدزویل ایالت کلرادو در تاریخ سوم و چهارم ماه مارچ (۱۳ و ۱۴ اسفند) امسال برگزار خواهد شد.

۱۹. اتریش؛ خوابیدن در کلبه‌های اسکیمویی

اتریش: خوابیدن در کلبه‌های اسکیمویی

روستای کوتایی ایگلو که ۴۵ دقیقه دورتر از اینسبروک در کشور اتریش، واقع شده و ۱۲ کلبه اسکیمویی کوچک، اما وسوسه‌انگیز برای گذراندن شب در آن برای شما فراهم کرده است. هر اتاق دارای کیسه‌خواب‌های گرم و تشک‌های مجزای پوشیده و زیراندازهایی از جنس پشم گوسفند است تا شما را کاملا در شب گرم نگاه دارد. در طول روز افراد می‌توانند فعالیت‌های دیگری همچون سورتمه‌سواری با هاسکی و کار در کارگاه‌های ساختمانی کلبه اسکیمویی‌ها را انجام دهند. در آن‌سو اتاق‌های روستا، همچنین دو سازه بزرگ‌تر برای ناهار خوردن و سرگرمی محض اینکه شاید افراد کابین‌زده یا به بیان بهتر کلبه‌زده نشوند، فراهم کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه