تجربیات فوق العاده‌ ای که در زمستان باید تجربه کرد (قسمت اول)

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
تجربیات فوق العاده‌ ای که در زمستان باید تجربه کرد (قسمت اول)

آیا دوست دارید تجربیات خارق‌العاده‌ای در زمستان در سراسر جهان داشته باشید؟ برای آشنا شدن با دیوانه‌وارترین ماجراجویی‌ها در این مقاله با ما باشید.

شاید روزهای کوتاه‌تر، دمای پایین‌تر و نیاز به هشت لایه لباس پوشیدن قبل از ترک خانه، دلیل این باشد که مردم واقعا زمستان را دوست ندارند.

نویسنده این مقاله استیسی لیسکا از تیم تراول لیژر لست.

ما را دیوانه بخوانید، ولی ما فکر می‌کنیم زمستان یکی از بهترین فصل‌ها است. چرا؟ زیرا بسیاری از تجربیات مفرح، عجیب و غریب و حرفه‌ای مانند ورزش، رویدادها و فعالیت‌ها وجود دارند که تنها می‌توانید در برف و زمستان آن را انجام دهید.

ما در اینجا برای شما، ۱۹ تجربه دیوانه‌وار را لیست کرده‌ایم که می‌توانید در زمستان تجربه کنید. ولی بهتر است عجله کنید، زیرا با اولین نشانه‌های بهار، آن‌ها ذوب خواهند شد.

۱. میشیگان؛ قایقرانی در یخ

میشیگان: قایق رانی در یخ

عکس از ناتان بن

نگذارید نام این ورزش شما را گیج کند، زیرا قایقرانی در یخ، یک روز تفریحی ساده روی آب نیست. در عوض در تعریف این تجربه می‌توان گفت قایق‌رانان تنها به دریاچه‌های یخ‌زده میشیگان می‌روند تا در مسابقات پر هیجان با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت در قایق‌هایی به نام راکت‌های یخی، شرکت کنند.

میشیگان تنها منطقه‌ای است که می‌توان این ورزش را در آن انجام داد. این ایالت، خانه انجمن بین‌المللی مسابقات قایق‌رانی دی ان در یخ است که بر طبق قایق‌رانی میشیگان، به ۲۰۰۰ عضو خود می‌بالد. برای امتحان کردن این قایق‌رانی پر هیجان، در کلاس‌های آن در کلوپ قایق‌رانی در یخ غرب میشیگان در دریاچه موسکگون شرکت کنید.

۲. ایداهو؛ هلی اسکی

ایداهو: هلی اسکی

عکس از جانر آر اف

هیچ چیز به‌اندازه پریدن از یک هلیکوپتر که بر فراز زمین پرواز می‌کند، درست به‌سمت چند متری کوه‌های دست‌نخورده با برف‌های پودری، آرامش‌بخش نیست. این زمستان، وقت تجربه هلی اسکی در دره سان ایداهو است. برف‌ها برای اسکی شما آماده هستند.

هلی اسکی دره سان در سایت خودشان، توضیح می‌دهد:

هلی اسکی دره سان پیشگام در اسکی از طریق هلی‌کوپتر آمریکایی است، که حدود ۵ دهه فعالیت دارد.

یک قلمروی وسیع که سه کوهستان را پوشش می‌دهد و دسترسی غیر موازی به زمین و  برف‌های افسانه‌ای ایداهو و برای تمام توانایی‌ها، فراهم می‌کند. هزینه سفر برای یک روز، از ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود.

۳. فنلاند؛ تماشای گوزن شمالی

فنلاند: تماشای گوزن شمالی

شیر، ببر و فیل‌ها معمولا تمام افتخارات را زمانی که حرف از سافاری است، به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین این زمستان، چرا دیدن حیواناتی چون گوزن شمالی و هاسکی ها را با گشت‌وگذار در فنلاند و تجربه سافاری لاپلند، جشن نگیریم.

بر طبق توصیفات کمپانی؛ یک سافاری هاسکی، واقعا یک تجربه هیجان‌انگیز است، به‌خصوص زمانی که شما فرصت این را دارید که خودتان، سورتمه‌ای را که توسط سگ‌ها کشیده می‌شود، هدایت کنید. هیجان سگ‌ها را تجربه کنید، زمانی که شما را در این منظره نفس‌گیر لاپلندی، با سرعت می‌کشند. هزینه این گشت‌وگذار یک‌روزه در این زمستان، حدود ۷۲۰ هزار تومان است.

۴. سوئد؛ اقامت در هتل یخی

 سوئد: اقامت در هتل یخی

اتاق ۳۶۵. عکس از آسف کیگر

هتل یخی سوئدی، یکی از دروازه‌های مطلوب سفر در جهان در زمستان است. این هتل همچنین، یک نمایشگاه هنری ساخته شده از یخ از رودخانه تورن است. اینجا هر سال در یک طراحی جدید ظهور می‌کند. بر اساس گفته‌های سایت اینجا مکانی است برای کشف سکوت، تماشای نورهای شمالی و شفق قطبی، جنگل‌های ملبس به برف درخشان، گوزن شمالی، تمشک وحشی، قهوه در کتری دم شده و خیلی چیزهای دیگر. این هتل برای رویدادها، عروسی‌ها یا برای اقامت خصوصی شما در اتاق مدل پرنسس السا با هزینه ۱ میلیون تومان در هر شب باز است.

۵. کوهستان اورست؛ اوج گرفتن در بالون هوای داغ

 کوهستان اورست: اوج گرفتن در بالون هوای داغ

آیا می‌خواهید در زمستان کاری را انجام بدهید که تنها تعداد انگشت‌شماری از افراد در جهان آن را تجربه کرده‌اند؟ شما نیز می‌توانید، ولی برای شما هزینه خواهد داشت. شما باید مبلغی معادل ۲۰ میلیارد تومان را هزینه کنید و پای به درون بالون هوای داغی بگذارید که شما را به بالاترین نقطه جهان می‌برد؛ کوهستان اورست، تجربه‌ای که به‌اندازه تمام عمر می‌ارزد.

طبق سایت ایف انلی، این سفر چند هفته در نپال به طول می‌انجامد و با سواری طولانی یک‌روزه در ارتفاعات ۹۱۴۴ متری در بالون هوای داغ به پایان می‌رسد. افرادی که مشتاق این ماجراجویی هستند و توانایی پرداخت هزینه آن را نیز دارند، باید در کلاس‌های آمادگی یک ماهه قبل از قدم گذاشتن به این سفر شگفت‌انگیز، شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

۶. بالا رفتن از یک آبشار

بالا رفتن از یک آبشار

عکس از استنیسلاو کراسیلینیکف

اگر حتی یک بار به‌جای ایستادن زیر آبشار، علاقه به بالا رفتن از آن را داشته‌اید، یخ‌نوردی مخصوص شما است.

انیستیتو آلپ به شما چندین کلاس آموزشی برای مبتدی‌ها پیشنهاد می‌دهد. در این کلاس‌ها به شما آموزش داده می‌شود که چگونه یخ‌نوردی کنید. این تجربه با کلاس معرفی آبشار یخی آغاز می‌شود. انیستیتو آلپ می‌گوید افراد در کلاس‌ها، پایه یخ‌نوردی، کار کردن با قلاب و چنگک، ابزار یخ‌نوردی، پیچ‌خوردگی‌های یخ، گره‌های موثر و تکنیک‌های کوهنوردی با طناب را یاد می‌گیرند، تمام ملزومات برای تبدیل شدن به همراهان کوه‌نوردان حرفه‌ای‌تر. افراد پیشرفته‌تر، همچنین فرصت این را دارند که در شیب‌های تندتر یخ‌نوردی کنند. این کلاس‌ها در واشینگتن، کالیفرنیا و کلرادو با هزینه‌های مختلف، در دسترس است. زمان آن می‌تواند برای یک روز یا طولانی‌تر باشد.

۷. شرکت در ماراتن قطب جنوب

شرکت در ماراتن قطب جنوب

عکس از جوئل استی

اگر یک دونده مشتاق هستید یا کسی که عاشق تجربیات دیوانه‌وار است، ماراتن قطب جنوب برای شما است. بر طبق وب‌سایت آیس ماراتون، دونده‌های ماجراجوی ماراتن و سوپر قهرمانان همیشه دنبال چالش‌های بزرگ بعدی هستند. زمین اصلی قطب جنوب، مرز انتهایی جهان را ارئه می‌کند، دنیای وحش نهایی که در انتظار فتح شدن است. و حالا قهرمانان ماجراجو مانند شما می‌توانند آن را انجام دهند. امسال، ماراتن در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) و ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) برگزار می‌شود؛ و زمان کافی برای آماده شدن و آموزش را در اختیار شما خواهد گذاشت.

هر دوی این مسابقات در ۸۰ درجه جنوبی برگزار ‌شود، که تنها چند صد کیلومتر با قطب جنوب فاصله دارند. حتما لباس‌های گرم مناسبی همراه داشته باشید، زیرا دمای هوا و باد به ۲۰- درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. هزینه ثبت نام در مسابقات ۷۲ میلیون تومان است. این هزینه شامل یک جت خصوصی از شیلی به قطب جنوب است.

۸. آلاسکا؛ ماهی‌گیری در یخ

آلاسکا: ماهی‌گیری در یخ

نور صبحگاهی

ممکن است هیچ چیزی بیشتر از گرفتن، پختن و خوردن شام، راضی‌کننده نباشد. این حس را این زمستان، با امتحان کردن ماهی‌گیری در یخ در ایالت زیبای آلاسکا، تجربه کنید.

در فیربانکس (دومین شهر بزرگ آلاسکا با جمعیت ۳۵ هزار نفر)، کسانی که در پی امتحان کردن ماهی‌گیری در یخ برای اولین بار هستند، می‌توانند به تورهای رودخانه آلاسکا برای سفری یک‌روزه ملحق شوند. در آنجا، برق با انرژی خورشیدی، وسایل گرمایشی و کابین‌های عایق‌بندی شده ماهی‌گیری در یخ، سرودخوانی دسته‌جمعی و راهنماهای حرفه‌ای ماهی‌گیری، منتظر شما است. ماجراجویی ماهی و آشپزی را برای آموزش چگونگی گرفتن شام‌تان، انتخاب کنید و سپس آن را بخورید.

۹. ایسلند؛ سواری بر سورتمه‌هایی که سگ‌ها آن را می‌کشند

ایسلند: سواری بر سورتمه‌هایی که سگ‌ها آن را می‌کشند

عکس از کالچرا آر اف

ایسلند مقصدی است که سفر به آن بستگی به فصل ندارد، اما ما پیشنهاد می‌کنیم در طول زمستان از سرزمین ایسلند، حالت اصلی آن، بازدید کنید. آنجا ممکن است دل‌تان بخواهد در مسابقه سورتمه‌سواری در حاشیه جنوبی ساحل کشور شرکت کنید.

بر طبق گفته‌های سورتمه‌سواری ایسلند؛ سورتمه‌سواری با سگ‌ها در ایسلند، تجربه‌ای مسحورکننده برای افراد رومانتیک، جوانان، ماجراجویان، هیجان‌خواهان و افراد پیر است. لانه سگ‌ها و دسته آن‌ها که به آسانی قابل دسترس از ریکیاویک (Reykjavík) است، بازدیدکنندگان را به سفری در چشم‌اندازهای بدیع دعوت می‌کتند. پس از آن، بازدیدکنندگان می‌توانند تور چرخش طلایی را برای دیدن آبشارهای بی‌نظیر، آتشفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم فعال و صفحات قاره‌ای تقسیم شده، امتحان کنند. هزینه این تجربه حدودا ۱٫۵ میلیون تومان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه