بازداشت دو روزنامه‌ نگار خارجی به‌ دلیل پرواز پهپاد بر فراز مجلس میانمار

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی سه شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
بازداشت دو روزنامه‌ نگار خارجی به‌ دلیل پرواز پهپاد بر فراز مجلس میانمار

پلیس میانمار دو روزنامه‌نگار خارجی و دو نفر اهل برمه را به دلیل نقض قانون پرواز پهپاد بر فراز مجلس این کشور جریمه کرد.

مدتی است شرایط کشور میانمار با توجه به اخباری که مبنی بر کشتار مسلمانان در این کشور منتشر می‌شود، شرایط ویژه‌ای را پشت سر می‌گذارد. حالا در خبرها آمده است دو خبرنگار اهل کشورهای مالزی و سنگاپور که برای تلویزیون TRT ترکیه کار می‌کنند، با پرواز یک پهپاد بر فراز مجلس میانمار، خود را به دردسر انداخته‌اند. این دو روزنامه‌نگار باید تا ارائه‌ی اولین توضیحات خود در بازداشت بمانند و احتمال دارد سه سال زندان در انتظار آن‌ها باشد.

میانمار

تنش‌های میان میانمار و ترکیه بر سر موضوع کشتار مسلمانان روهینگیایی بالا گرفته است و تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر به ایالت راخین در بنگلادش گریخته‌اند.

ماه گذشته، رجب طیب اردوغان گفته بود خشونت علیه مسلمانان روهینگیا باعث نسل‌کشی در این کشور شده است. اما اعتقاد مقامات میانمار بر این است که در حال مقابله با شورشیان هستند.

میانمار

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که گارد امنیتی میانمار دو روزنامه‌نگار را در حل پرواز پهپاد نزدیک ساختمان مجلس این کشور و معابد شهر نایپدائو مشاهده کرده‌‌اند.

«لائو هون منگ» از سنگاپور و «موک چوی لین» از مالزی از روز جمعه در بازداشت پلیس میانمار به سر می‌برند. مترجم‌های این دو روزنامه‌نگار، «آئونگ ناینگ سوئه»، خبرنگار برمه‌ای و راننده‌ی این تیم نیز در بازداشت شده است.

سخنگوی پلیس گفته است این روزنامه‌نگاران به صورت غیرقانونی این پهپاد را وارد کشور کرده‌اند. از طرف دیگر تلویزیون TRT ترکیه گفته است برای آزادی خبرنگاران خود، در حال مذاکره با مقامات میانمار است.

وزارت امور خارجه میانمار نیز با احضار سفرای سنگاپور و مالزی در این کشور خواسته است تا درباره‌ی اقدام این روزنامه‌نگاران توضیحاتی را ارئه دهند.

مطالب مرتبط:

منبع flipboard

دیدگاه