بهترین رستوران های چابهار

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین رستوران های چابهار

چابهار، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران است. این شهر در کرانه‌ی دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. غذا خوردن در رستوران‌های چابهار، آن هم هنگام غروب آفتاب و تماشای ساحل دریا، تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود.

چابهار، مثل همه‌ی شهرهای ایران، غذاهای سنتی و محلی مخصوص به خود را دارد. به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و نوع آب و هوا، محصولات این منطقه، نقش مهمی در آشپزی این شهر دارند. بسیاری از غذاهای چابهاری با انواع محصولات دریایی مثل ماهی و میگو یا با خرما تهیه می‌شوند.

اگر در سفر به چابهار تصمیم گرفتید به رستوران بروید و غذاهای محلی شهر را امتحان کنید، یکی از این رستوران‌های مشهور را انتخاب کنید.

رستوران بام چابهار

رستوران بام چابهار

اگر از علاقه‌مندان به غذاهای دریایی هستید و می‌خواهید انواع میگو و ماهی را با طعم‌های خاص و متفاوت و کیفیت عالی نوش جان کنید، این رستوران را انتخاب کنید. اجرای موسیقی زنده، برخورد گرم و صمیمانه‌ی کارکنان و موقعیت جغرافیایی رستوران باعث شده که یکی از رستوران‌های محبوب شهر باشد. در این رستوران، حین غذا خوردن، چشم‌اندازهای زیبایی از دریا و بندر چابهار را تماشا خواهید کرد. همه‌ی این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا رستوران بام چابهار، انتخاب اول بسیاری از گردشگران این شهر باشد.

آدرس رستوران: چابهار بالاتر از مجتمع تجاری صدف، رو‌به‌روی مجتمع تجاری پردیس

رستوران بلوچ

اگر اهل خوردن غذاهای محلی باشید، از هرکسی که بپرسید، رستوران بلوچ را به شما می‌کند. بهترین غذاهای محلی و بهترین قلیه ‌ماهی‌ها را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. غیر از قلیه ماهی، سایر غذاهای محلی چابهار مثل بریانی ماهی، کراهی ماهی و میگو، بتو ماش، شودوده، بتوهواری و کورک در منوی این رستوران دیده می‌شود.

اگر به‌دنبال غذاهای محلی و خوشمزه‌ی چابهاری می‌شد و نمی‌دانید کدام‌یک از رستوران‌های چابهار برای خوردن غذاهای محلی بهترین گزینه است، پیشنهاد ما به شما رستوران بلوچ است. رستورانی با بهترین غذاهای بومی و خوشمزه‌ترین قلیه ماهی‌ها. این رستوران به خاطر غذاهای اصیل و عطر و طعم ادویه‌های خاص‌اش، نه فقط در بین گردشگران، بلکه در میان اهالی شهر هم بسیار محبوب است. از هرکدام از اهالی شهر که بپرسید، این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنند و همیشه پیشنهاد اهالی شهر، بهترین پیشنهاد برای انتخاب رستوران است.

آدرس: چابهار، بلوار امام، مقابل پمپ بنزین

رستوران تهرانی

رستوران تهرانی

اگر بعد از سر زدن به رستوران‌های مختلف و امتحان کردن انواع غذاهای محلی، هوس کباب کردید، به رستوران تهرانی سر بزنید. این رستوران به کباب‌های فوق‌العاده‌اش مشهور است و البته با توجه به کیفیت بالای غذاها، قیمتش نسبت به سایر رستوران‌ها بالاتر است. اما مطمئنا ارزش هزینه کردن دارد و با غذایی باکیفیت و لذیذ از شما پذیرایی می‌کند.

آدرس: چابهار بلوار امام، مقابل مرکز بهداشت

رستوران مُکران

رستوران مُکران

اگر می‌خواهید در یک رستوران ساحلی غذای عالی نوش جان کنید و از دیدن مناظر غروب خورشید در افق ساحل لذت ببرید، این رستوران بهترین گزینه است. موقعیت مکانی رستوران مکران، باعث تمایز آن از سایر رستوران‌های شهر شده است. در کنار چشم‌انداز بی‌نظیر، کیفیت غذاهای رستوران مکران قابل‌توجه است و خاطره‌ای خوش از غذا خوردن در کنار ساحل برای شما رقم می‌زند.

این رستوران بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و با چهار نوع سرویس، پذیرای اهالی شهر و مهمانان چابهار است؛ فست فود، رستوران، کافی شاپ، غذاهای محلی و قهوه‌خانه. برای تهیه‌ی غذاها در این رستوران، از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود. بعضی از میز و صندلی‌های ساحلی این رستوران زیر آلاچیق قرار گرفته‌اند. یکی از غذاهای محبوب منوی این رستوران، ماهی کنجدی است که عطر و طعم متفاوتی دارد. معمولا در این رستوران موسیقی پخش می‌شود اما گاهی اجرای موسیقی زنده، حال و هوای آن را عوض می‌کند و اگر خوش‌شانس باشید و هنگام اجرای موسیقی زنده به این رستوران سر بزنید، با تجربه‌ای متفاوت از آن خارج می‌شوید.

رستوران مکران یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های چابهار است، بنابراین تعجبی ندارد که بسیار شلوغ باشد و سرویس‌دهی در این رستوران با تاخیر انجام شود. اما جای نگرانی نیست و محیط دلپذیر و غذاهای عالی، باعث می‌شود که لحظات انتظار را فراموش کنید.

آدرس: انتهای خیابان امام خمینی، جنب هتل بین المللی لاله

رستوران براسان

رستوران براسان

این رستوران در یک پلاژ ساحلی قرار دارد. به گفته‌ی مدیر این رستوران، براسان به‌معنای برادران است. یکی از غذاهایی که در این رستوران حتما باید امتحان کنید، کرایی نام دارد. این غذا را هم با گوشت قرمز و هم با مرغ تهیه می‌کنند. آن چیزی که این غذا را از سایر غذاهای محلی متمایز می‌کند، ادویه‌های خاص سنتی چابهار است. اگر غذای دریایی و محلی دوست ندارید، در این رستوران می‌توانید انواع خورش یا کباب سفارش دهید.

آدرس: پلاژ ساحلی تیس

رستوران سنتی خلیج

اگر از علاقه‌مندان به رستوران‌های سنتی با دکور سنتی هستید، این رستوران را انتخاب کنید. غذاهای این رستوران علاوه بر اینکه کیفیت خوبی دارند، بسیار پرحجم هستند، به‌طوری که با سفارش یک پرس می‌توانید دو نفری غذا بخورید. البته اگر کم‌غذا باشید.

رستوران مارال شعبه ۱

این رستوران، اولین رستوران زنجیره‌ای ارگانیک منطقه‌ی آزاد چابهار است که بهترین غذاهای ایرانی را سرو می‌کند.

آدرس: چابهار، منطقه آزاد مجتمع طلا

رستوران مارال شعبه ۲

شعبه‌ی دوم رستوران مارال در خیابان توحید قرار دارد و با بهترین غذاهای ایرانی، میزبان مهمانان چابهار و اهالی شهر است.

آدرس: چابهار، خیابان توحید، تقاطع مکران

مطالب مرتبط:

منبع hipersia

دیدگاه