بهترین رستوران ها و کافه های تفلیس، گرجستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین رستوران ها و کافه های تفلیس، گرجستان

در تفلیس، پایتخت زیبای گرجستان، رستوران‌ها و کافه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد که بهترین غذاهای سنتی گرجستان را سرو می‌کنند. در سفر به تفلیس، حتما یکی از این رستوران‌ها را انتخاب کنید و غذاهای لذیذ محلی را امتحان کنید.

مقاله‌های مرتبط:

تفلیس، پایتخت تاریخی گرجستان، شاهد رویدادهای تاریخی متعددی بوده و دوره‌های مختلف تاریخ را تجربه کرده است. از این رو جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران سراسر دنیا دارد. در این شهر، مثل همه‌ی شهرهای توریستی دنیا، امکانات فوق‌العاده‌ای برای غذا خوردن در بهترین رستوران‌ها وجود دارد. رستوران‌ها و کافه‌های شیک و مجلل این شهر، بهترین نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی گرجستان را برای مسافران سرو می‌کنند. در ادامه با چند نمونه از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های فرهنگی این شهر آشنا می‌شویم که می‌توانید در آن‌ها لذیذترین غذاهای محلی یا بین‌المللی را نوش جان کنید.

رستوران Phaeton

این رستوران یکی از محبوب‌ترین رستوران های تفلیس است و بهترین رستوران برای گردشگران و مهاجرانی است که می‌خواهند غذاهای اصیل و سنتی گرجستان را نوش جان کنند. این رستوران، خارج از مرکز شهر واقع شده و گردشگران کنجکاو را به سوی خود می‌کشاند چون برای گردشگران، معمولا شناخته شده نیست. در این رستوران می‌توانید مراحل تهیه‌ی نان‌های سنتی را از نزدیک ببینید. منوی این رستوران با وجود غذاهای لذیذ محلی و فضای جذاب و خاص رستوان، از دلایل محبوبیت Phaeton است.

رستوران Funicular

رستوران Funicular

این رستوران بهترین چشم‌اندازها از شهر را به نمایش می‌گذارد. اگر دوست دارید بهترین غذاهای محلی را در محیطی زیبا با نمایی دیدنی نوش جان کنید، این رستوران را از دست ندهید. قدمت این رستوران به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد، زمانی که قطار کابلی ساخته شد. غذاهای محلی منوی این رستوران با بهترین مواد اولیه تهیه می‌شود. بعضی از غذاها با اندکی تغییر و نوآوری، با ظاهری اشتهابرانگیز برای مهمانان این رستوران سرو می‌شود.

رستوران Pur Pur

این رستوران با فضایی محلی و سبکی خاص، یک رستوران کوچک در مرکز شهر قدیم تفلیس است و در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد. هم اهالی شهر و هم گردشگران، جذب حال و هوای خاص این رستوران می‌شوند. اجرای زنده‌ی موسیقی جاز، گردشگران را با وجه دیگری از زندگی اهالی شهر آشنا می‌کند. منوی این رستوران هم درست مثل طراحی آن، کاملا گلچین شده و خاص است. بهترین غذاها و دسرهای محلی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید.

کافه Linville

کافه Linville

فضای شیک و صمیمانه‌ی این رستوران آن را به محلی برای دورهمی‌های هنرمندان و دوستداران هنر تبدیل کرده است. هم گردشگران و هم اهالی شهر، لحظات به‌یادماندنی را در این کافه می‌گذارند. وسایل قدیمی، شمعدان‌های زیبا، کاغذدیواری‌ و رومیزی‌های گل‌دار، فضایی نوستالژیک و رویایی در این کافه به وجود آورده است. موسیقی جاز و غذاهای ترکیبی گرجستانی و اروپایی، این کافه را به یکی از کافه‌های محبوب شهر تبدیل کرده است.

کافه بوک کرنر (Book Corner)

کافه بوک کرنر (Book Corner)

یک کافه‌ی هنری کوچک با یک باغ جذاب و دوست‌داشتنی مکانی عالی برای دورهمی‌های دوستانه و گشت و گذار کوتاه خانوادگی است. غذاهای خوب و سرویس‌دهی عالی از ویژگی‌های این کافه است. محیط دنج و دوست داشتنی این کافه، با وجود بهترین غذاهای اروپایی و غذاهای محلی گرجستان کامل می‌شود و هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. منوی این رستوران شامل غذاهایی چون سالمون و سوپ قارچ، سالادهای مختلف، نان‌های محلی، پنیرهای خاص و نوعی شیرینی یونانی است. در این کافه حتما دامپلینگ پنیر را که varenyky نام دارد امتحان کنید؛ یک غذای محبوب گرجستان که در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی رواج دارد.

رستوران ایتالیایی پیانو (Piano Italian)

این رستوران، انتخابی خوب برای کسانی است که پیتزاهای ترد، تیرامیسوهای لطیف و پاستاهای لذیذ خانگی هوس کرده‌اند. علاوه بر این غذاهای خوشمزه، اجرای زنده‌ی پیانو، حال و هوای دیگری به رستوران داده است. رستوران پیانو به خاطر سرو کردن بهترین پیتزاهای شهر مشهور است. از غذاهای ویژه‌ی این رستوران می‌توان به سوپ گوجه با پنیر پارمزان و نان خانگی اشاره کرد. سوپ قارچ، پاستا با میگو، زوچینی و راویولی از دیگر غذاهای لذیذ منوی این رستوران است. همه‌ی مواد غذایی اولیه‌ی به کار رفته، بسیار تازه هستند و از کشاورزان محلی خریداری می‌شوند. برای این که عطر و طعم ایتالیایی غذاها حفظ شود، برخی از مواد از ایتالیا تامین می‌شوند.

رستوران Tsiskvilli

رستوران Tsiskvilli

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های تفلیس است و برای کسانی مناسب است که به دنبال رستوران‌های عالی و مجلل می‌گردند. این رستوران خارج از مرکز شهر قرار دارد و یکی از مزایای آن، داشتن چشم‌اندازهای زیبا است. باغ‌های وسیع، رود و آسیاب بادی از چشم‌اندازهایی است که حین غذا خوردن از تماشای آن‌ها لذت می‌برید. این رستوران به خاطر خدمات عالی و غذاهای سنتی لذیذ مشهور است. اگر می‌خواهید غذایتان را در محیطی مزین به دکوراسیون قدیمی نوش جان کنید و موسیقی زنده‌ی محلی بشنوید، این رستوران را انتخاب کنید.

این رستوران یکی از اولین رستوران‌هایی است که از هر کسی بپرسید به شما توصیه می‌کنند. منوی این رستوران بسیار متنوع است و بهترین غذاهای محلی گرجستان را سرو می‌کند. پیشخدمت‌های این رستوران، رفتاری بسیار دوستانه با مشتریان دارند. البته بیشتر آن‌ها انگلیسی صحبت نمی‌کنند و همین باعث می‌شود که تجربه‌ای کاملا محلی در این رستوران داشته باشید.

رستوران Sakhli

رستوران Sakhli

این رستوران از نظر موقعیت مکانی بسیار ایده‌آل است و فقط چند دقیقه پیاده با میدان آزادی فاصله دارد. این رستوران انواع غذاهای محلی را با بهترین نوشیدنی‌ها سرو می‌کند. اگر می‌خواهید مهمان‌نوازی اهالی گرجستان را لمس کنید و غذاهای لذیذ آن‌ها را بچشید، حتما این رستوران را انتخاب کنید.

رستوران Barbarestan

رستوران Barbarestan

دکوراسیون قدیمی همراه با سرویس‌دهی مدرن از ویژگی‌های خاص این رستوران است. این رستوران توسط خانواده‌ای با ده فرزند پایه‌گذاری شده و در آن بهترین غذاهای محلی سرو می‌شود. کارکنان این رستوران، رفتاری گرم و دوستانه دارند. موسیقی گرجستان به طور زنده در شب‌های شنبه نواخته می‌شود.

کافه‌ی تئاتر Gabriadze

این کافه در منطقه‌ی تاریخی تفلیس در ساختمان تئاتر Gabriadze قرار دارد. اگر از دوستداران فرهنگ و تاریخ هستید و دوست دارید تجربه‌ای ناب و فرهنگی از شهر تفلیس داشته باشید در حالی که یک غذای لذیذ محلی می‌خورید، این کافه را از دست ندهید. درست مثل تئاتر این کافه هم با تلاش‌های هنرمند معاصر گرجستانی Rezo Gabriadze طراحی شده است. تک تک اجزای این کافه را از جمله بطری‌ها و صندلی‌های رنگ شده و میزها، خود این هنرمند طراحی کرده است.

رستوران Samikitno

رستوران Samikitno

این رستوران دکوراسیون و قیمت‌های یک رستوران فست فود را دارد اما در آن بهترین غذاهای سنتی سرو می‌شود. قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و فضای دنج و آرام از ویژگی‌های مثبت این رستوران است. طبقه‌ی بالای این رستوران، چشم‌اندازهای زیبایی از رود و کلیسای Matekhi دارد.

کجارو به مسافرانی که قصد سفر به تفلیس و گرجستان را دارند کمک می‌کند تا بتوانند سفرشان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنند. ما با عرضه فهرستی متنوع از تورهای مسافرتی معتبرترین آژانس‌های گردشگری کشور، به شما این اطمینان را می‌دهیم که بتوانید تور تفلیس و انواع تورهای گرجستان را با پایین‌ترین قیمت از فروشندگان معتبر خریداری کنید.

بهترین تور های تفلیس

کجارو علاوه بر معرفی رستوران‌ها و راهنمای سفر مقاصد داخلی و خارجی، به معرفی کامل جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های آن‌ها پرداخته است. به همین منظور اگر به دنبال این هستید که سفری خاطره انگیز و راحت به تفلیس داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم فهرست کاملی از جاهای دیدنی تفلیس را در کجارو ببینید و اطلاعات لازم درباره آن‌ها را بدست آورید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه