بدترین ترافیک های دنیا را بشناسید

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
بدترین ترافیک های دنیا را بشناسید

گیر کردن در ترافیک بزرگراه‌های تهران تا چه اندازه شما را کلافه می‌کند؟ شلوغی مترو چطور؟ مکان‌هایی در دنیا وجود دارند که ترافیکی دو برابر شهر تهران دارند.

ترافیک مشکل همیشگی و دائمی شهرهای بزرگ است. هر شهرنشینی باید یاد بگیرد چگونه با ترافیک و مکان‌های شلوغ در معابر عمومی برخورد کند. ترافیک در کنار ناراحتی‌های روحی و کلافگی که با خود به همراه دارد، سالانه خسارت‌هایی به دولت‌ها می‌زند. در این مطلب به بررسی بدترین ترافیک‌های شهرهای بزرگ می‌پردازیم. این ترافیک‌ها فقط در سطح خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نیست، شلوغی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس هم در این لیست قرار دارند.

پکن، چین

شهرهای پر ترافیک

ترافیک پکن چین شبیه به هیچ‌کدام از ترافیک‌هایی که دیده‌اید نیست. ترافیک بزرگراه پکن نوعی رکوردشکنی است. در تاریخ ۱۴ اوت سال ۲۰۱۰ طولانی‌ترین ترافیک ۱۰ روز طول کشید. این ترافیک برای مسیری ۱۰۰ کیلومتری بود. اگر روزی در ترافیک پکن گیر افتادید، بهتر است با رئیس خود تماس بگیرید و بگویید یک هفته دیرتر به سرکار می‌آیید!

سائوپائولو، برزیل

شهرهای پر ترافیک

شلوغی عصر مترو تهران کلافه‌تان کرده است؟ بهتر است سری به مترو سائوپائولو بزنید. عکس بالا به‌اندازه کافی گویای همه چیز هست، شلوغی مترو سائوپائولو در صبح ممکن است شما را ساعت‌ها معطل کند.

داکا، بنگلادش

شهرهای پر ترافیک

قطار شهری در داکا بنگلادش از شلوغ‌ترین قطارهای شهری است که مسافران حتی از سقف هم برای نشستن استفاده می‌کنند. شهرداری بنگلادش در فکر راه‌اندازی مترویی بر اساس استاندارهای جهانی است.

شهرهای پر ترافیک

اگر روزی به داکا رفتید و نخواستید از قطار شهری استفاده کنید، می‌توانید از قایق‌های مسافری که از رودخانه بوری گانگا می‌گذرند، استفاده کنید.

لاپاز، بولیوی

شهرهای پر ترافیک

مردم شهر لاپاز بولیوی برای رفتن به محل کار خود از تله‌کابین استفاده می‌کنند. در این شهر تله‌کابین نوعی تفریح نیست و شما برای رفتن به سرکار مجبور هستید از تله‌کابین استفاده کنید. هزینه این تله‌کابین برای هر سفر ۲۵ پوند است.

شهرهای پر ترافیک

جزایر شتلند در ۸۰ کیلومتری شمال جزایر اورکنی قرار دارند. افرادی که در این جزیره سکونت دارند برای رفت و آمد روزانه، ترافیک سنگین و مسیری طولانی را پشت سر می‌گذارند.

تایپه، تایوان

شهرهای پر ترافیک

صحنه‌ای که در تصویر بالا می‌بینید، مربوط به مسابقه موتورسواری نیست! یک روز کاری معمولی در تاپیه است. در این شهر افراد برای رفتن به محل کار خود از موتور استفاده می‌کنند و موتورها ترافیک سنگینی در جاده‌های اصلی شهر ایجاد می‌کنند.

هوشی مین، ویتنام

شهرهای پر ترافیک

شهر هوشی مین در ویتنام قانونی شبیه به تایپه دارد و بیشتر افراد برای رفتن به نقاط مختلف شهر از موتور استفاده می‌کنند؛ البته نظم و قانون زیادی در رفت و آمد موتورها وجود ندارد.

توکیو، ژاپن

شهرهای پر ترافیک

متروی توکیو ژاپن از شلوغ‌ترین متروهای دنیا است. یکی از مسائلی که در متروی این شهر بانوان با آن روبه‌رو هستند، آزار و اذیت مردان است؛ مردها معمولا با دزدی یا آزار کلامی باعث ناراحتی بانوان در ایستگاه‌های متروی توکیو می‌شوند.

ساکنان شهرهای سرد

شهرهای پر ترافیک

فصل سرما در برخی کشورها ازجمله شیکاگو بسیار سخت است و افراد نمی‌توانند برای رفتن به محل کار از درب خانه خارج شوند. در تصویر بالا افرادی را می‌بینید که در یک روز کاری زمستانی در شیکاگو به محل کار خود می‌روند! در این روزها به دلیل کندی حرکت، جمعیت زیادی در خیابان‌ها و پیاده‌رو در حال راه رفتن هستند.

بمبئی، هند

شهرهای پر ترافیک

شهر بمبئی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای دنیا است که روزانه ۱۲ میلیون نفر در این شهر جابه‌جا می‌شوند. بدون شک زیرساخت حمل و نقل هرچقدر هم که قوی باشد، در برابر چنین سیل جمعیتی دچار مشکل می‌شود. خطوط قطار شهری بمبئی، شلوغ‌ترین خط قطار دنیا است.

جاکارتا، اندونزی

شهرهای پر ترافیک

مردم جاکارتا در اندونزی به‌صورت میانگین در سال ۴۰۰ ساعت در ترافیک هستند. بر اساس آمار اداره حمل و نقل اندونزی، حدود ۱٫۳۸ میلیون کارمند در جاکارتا زندگی می‌کند که هر روز برای رفتن به محل کار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، آمریکا

شهرهای پر ترافیک

مردم سانفرانسیسکو برای رفتن به محل کار و برگشتن، باید هر روز ترافیک سنگینی را تحمل کنند. ترافیک، هر روز با مردم سانفرانسیسکویی همراه است. اگر کارمند گوگل باشید و از بخت خوب در سانفرانسیسکو زندگی کنید، اتوبوس مخصوص شرکت هر روز در اختیار شما است و شمارا به محل کار می‌برد و از محل کار برمی‌گرداند.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه