اضطراب نباید مانع سفر رفتن شما شود

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
اضطراب  نباید مانع سفر رفتن شما شود

برخی از افراد هستند که به دلیل اضطراب زیاد، حتی  نمی‌توانند از خانه خارج شوند. بهترین راه حل برای مقابله با این اختلال، سفر رفتن است.

ممکن است زمانی که جوان‌تر هستید، خیلی اجتماعی نباشید. از صحبت کردن با افراد غریبه، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا حتی خارج شدن از خانه دچار اضطراب شوید. اگر هر‌چه سریع‌تر برای این مشکل، راه حلی پیدا نکنید، شاید تا زمان زیادی همراه شما باشد یا در آینده شما را دچار بیماری‌های جدی کند. این اضطراب به طرز وحشتناکی بر زندگی و روابط اجتماعی شما تاثیر‌گذار است.

طبق تحقیقات انجام شده، حدود ۱۸% از جمعیت آمریکا از اختلالات اضطرابی رنج می‌برند و در بیش از یک چهارم موارد، این اختلال شدید گزارش شده است. نکته قابل توجه در این تحقیق و بررسی این است که کمتر از ۴۰% از این افراد، برای درمان این اختلال اقدام کرده‌اند.

در این میان، برخی از افراد برای درمان این اختلال، سفر رفتن را انتخاب می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که بهتر است حمله عصبی در سواحل زیبای تایلند رخ دهد تا این که در خانه باشند. مطمئنا در این راه، خانواده و دوستان مخالف شما هستند، زیرا فکر می‌کنند شما آنقدر قوی نیستید که بتوانید اضطراب را در سفر کنترل کنید. اما برای این که هم به خود، هم به خانواده ثابت کنید که می‌توانید قدم اول را محکم بر‌دارید. مسافرت، راه حلی خوب برای غلبه بر این اختلال است. رهایی از این مشکل زمان‌بر است، اما با سفر رفتن می‌توانید تعداد آن را کاهش دهید.

حال باید گفت، چگونه می‌توان شجاعت خارج شدن از خانه را پیدا کرد؟ چگونه می‌توان با اضطراب در جاده، روبه‌رو شد؟ یا حتی چگونه می‌توان با سفر رفتن به کاهش اضطراب کمک کرد؟

قبل از سفر رفتن با اضطراب روبه‌رو شوید

سفر و اضطراب

در این قسمت، نحوه آرام کردن ذهن و قرار گرفتن در جاده را می‌گوییم.

دلیل سفر رفتن را به خودتان یادآوری کنید

هر زمانی که به لغو سفر فکر می‌کنید، خود را در جایی که خواهان بازدید از آن بوده‌اید، تصور کنید و به خود بگویید که می‌خواهید به آنجا بروید و چیزی که دوست داشته‌اید را ببینید. زمانی که خود را تصور می‌کنید، زندگی آرام و رویایی را بدون هیچ‌گونه اضطراب حس کنید. این تصدیق مثبت، شما را آرام می‌کند. این کار را بار‌ها انجام دهید تا بتوانید ایده‌ی سفر به کل جهان بدون اضطراب را درک کنید.

زندگی‌تان، از هم اکنون تا یک سال بعد را به یاد آورید

اگر تصمیم به لغو سفر بگیرید، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ غیر از این است که یک سال بعد افسوس این را می‌خورید که فرصت سفری داشتید و به راحتی آن را از دست دادید؟ این ترس از زندگی همراه با پشیمانی، باعث می‌شود همچنان، فرصت‌هایی بدست آورید و به راحتی از دست بدهید.

اجتماع افراد مضطرب را پیدا کنید

مطمئنا اجتماعی از افراد مضطرب وجود دارد که نحوه‌ی مبارزه با این اختلال، دریافت کمک و پشتیبانی و ترفند‌های کسب آرامش، در آن آموزش داده می‌شود. قبل از سفر در این جمع قرار بگیرید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

برای روز‌های اول با دقت برنامه‌ریزی داشته باشید

اضطراب، اغلب ناشی از این حس است که شما کنترلی بر روی اوضاع ندارید. پس بهتر است برای روز‌های اول سفر، با جزئیات کامل برنامه‌ریزی داشته باشید. برای مثال:

نقشه و عکس ورودی ترمینال را تهیه کنید تا مسیری که می‌خواهید طی کنید را بدانید.

از برنامه‌های مفید گوگل برای این سفر استفاده کنید.

برای گرفتن تاکسی از فرودگاه به محل اقامت، برنامه‌ریزی داشته باشید. برای اولین بار نباید از وسیله حمل و نقل نا‌آشنایی استفاده کنید.

فهرستی از مواردی از که طول روز می‌خواهید انجام دهید، تهیه کنید.

با تمرکز بر روی هر مرحله در یک زمان، می‌توانید احساس کنترل کنید و از موارد غیر‌منتظره نترسید.

به یاد داشته باشید که هر زمانی می‌توانید به خانه بر‌گردید

اگر سفر رفتن را امتحان کردید و متوجه شدید که از پس آن بر‌نمی‌آیید یا الان زمان مناسبی برای آن نیست، به خانه بر‌گردید. این به معنای شکست نیست، این بدان معناست که شما کاری را امتحان کردید و متوجه شدید که کمکی به شما نمی‌کند و آن را دوست ندارید.

هنگام سفر با اضطراب، برخورد کنید

سفر و اضطراب

ممکن است از این که در هواپیما، هتل یا مقصد دچار حمله عصبی و اضطراب شوید، نگران باشید و بترسید. جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، زیرا باید راه کاهش اضطراب را بدانید.

طبق روال پیش بروید

سفر می‌تواند استرس‌زا و گیج‌کننده باشد، اما اغلب همین که چیزی طبق روال انجام نمی‌شود، شما را دچار اضطراب می‌کند. کافی است همه چیز را طبق روال انجام دهید. مثلا ساعتی برای صبح تنظیم کنید و با صدای آن بیدار شوید. اگر غذایی خاص برای ناهار یا شام دارید، آن را فراموش نکنید. در ساعتی از روز، دوست دارید قدم بزنید یا به سینما بروید، حتما این کار را انجام دهید. همین موارد کوچکی که طبق روال انجام شود، به کاهش استرس شما کمک می‌کند.

نادیده گرفتن ذهنیت بد

تقریبا در هر مقاله‌ای که در مورد امنیت در سفر نوشته شده است، گوش دادن به ذهنیت در مورد مسائل ذکر شده است. اما افرادی که دارای اضطراب هستند، همیشه مسائل به بد‌ترین شکل در ذهن آن‌ها شکل می‌گیرد. اگر در مورد هر چیزی تصور بد داشته باشید، دیگر حتی نمی‌‌توانید از خانه خارج شوید.

کنار گذاشتن پول برای روز‌های بد

همه دوست دارند که در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی داشته باشند، اما گاهی اوقات انتخاب گزینه‌های ارزان، سلامت شما را به خطر می‌اندازد. نمی‌گوییم که سفری لوکس یا گران داشته باشید؛ اما اگر در شرایط بد روحی هستید، در هتل خوبی اقامت داشته باشید و غذا‌های خوب بخورید.

به یاد داشته باشید که بد‌شانسی می‌تواند منجر به خوش‌شانسی شود

زمانی که با بد‌شانسی در سفر مواجه می‌شوید، احساس نا‌خوشایندی به شما دست می‌دهد و تصمیم می‌گیرید که به خانه برگردید. اما این‌بار سعی کنید که در نحوه دیدن اتفاقات نا‌خوشایند، تغییر ایجاد کنید. اضطراب اغلب منجر به ایجاد افکار غیر‌منطقی می‌شود، اما به این فکر کنید که شاید آن اتفاق نا‌خوشیاند باعث زنده ماندن یا قوی‌تر شدن شما شده است. مواردی که در ذهن باعث نگرانی شما شده است، در واقعیت آنقدر هم بد و غیر‌قابل تحمل نیست.

از راحتی خود بگذرید

یکی از بهترین درمان‌ها برای کاهش اضطراب، مواجه شدن با موردی است که روزی شما را ترسانده است. سفر یک راه عالی برای این برخورد است. سعی کنید هر روز، کار جدیدی انجام دهید. شاید کسب تجربیات جدید ترسناک باشد، اما فراموش نکنید گوگل در همه‌جا می‌تواند به شما کمک کند. همین ترفند‌های ساده باعث بالا رفتن اعتماد‌به‌نفس هم می‌شود.

تجربه‌ها را مقایسه نکنید

زمانی که به سفر‌نامه، گزارش و عکس‌های زیبا در وبلاگ دوستان‌تان نگاه می‌کنید، احساس ضعف و بی‌کفایتی کنید. دیدن زندگی مردم، اکنون باعث می‌شود که احساس کنید کاری را اشتباه انجام داده‌اید یا نا‌توان هستید. نگذارید این مقایسه‌ی نا‌به‌جا منجر به افزایش اضطراب در شما شود. هیچ‌گاه خود را با دیگران مقایسه نکنید زیرا از پشت صحنه‌ی زندگی دیگران چیزی نمی‌دانید.

تبدیل اضطراب به دید مثبت

اگر می‌توانید در مورد اضطراب خود در سفر و راه‌های کنترل و مقابله با آن در وبلاگ یا صفحات اجتماعی خود بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. با این کار، تجربیات سفر را با کسانی را که از این اختلال رنج می‌برند، سهیم می‌شوید. شاید شما بتوانید این اعتماد‌به‌نفس و اشتیاق را در افراد استرسی بیدار کنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه