محدودیت های جدید سفر به آمریکا

سحر ارجمند
سحر ارجمند جمعه، ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
محدودیت های جدید سفر به آمریکا

کسانی که قصد سفر به آمریکا را دارند، باید بدانند که فرایند کلی رسیدن به آنجا کمی پیچیده شده است و تغییراتی در قوانین و مقررات امنیتی این کشور به وجود آمده است.

از  دیروز ۲۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۴ آبان)، مجموعه‌ای جدید از اقدامات امنیتی بر تمام پروازهای تجاری به مقصد آمریکا، تأثیر می‌گذارد. مجموعه‌ی جدید پروتکل‌ها حدوداً ۲۰۰۰ پرواز در روز، از بیش از ۱۰۰ کشور را تحت شعاع قرار می‌دهد.

هر آنچه باید درباره محدودیت‌های جدید سفر به ایالات‌متحده بدانید

تغییرات به صورت زیر است:

شما به عنوان یک مسافر ممکن است در هنگام رزرو بلیت و پذیرش یا هنگام سوارشدن به هواپیما مورد مصاحبه قرار گیرید. این مصاحبه، کوتاه و مربوط به مسائل امنیتی است، و برای همه مسافران انجام می‌شود. برای مثال، شرکت هواپیمایی سنگاپور گزارش داده است که در هنگام چک این و ورود به ???????، فهرستی از سؤالات امنیتی به مسافران می‌دهد.

شاید نیاز باشد زودتر به فرودگاه برسید. از آنجایی که برای مصاحبه یک روال قانونی باید طی شود، شرکت هواپیمایی آلمانی، لوفتهانزا به مسافران مقصد آمریکا توصیه می‌کند که ۹۰ دقیقه زودتر از عزیمت در فرودگاه حاضر باشند.

ممکن است دستگاه‌های الکترونیکی شخصی شما مورد بازرسی قرار گیرند. احتمال دارد شرکت هواپیمایی سنگاپور نیز، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌ها را از نظر امنیتی بازرسی کنند. از اواخر سال گذشته، آمریکا از بازدیدکنندگان می‌خواهد تا به صورت داوطلبانه حساب شبکه‌های اجتماعی خود را اعلام کنند.

ممکن است برخی از امکانات مسافرتی مانند رزرو آنلاین حذف شود. شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک مستقر در هنگ‌کنگ اعلام کرد که تمام رزروهای آنلاین درون شهری برای پروازهای مقصد آمریکا، حذف شده است. رزرو و پذیرش در مراکز تجاری شهر، معمولاً یکی از مهم‌ترین مزایای پروازهای هنگ‌کنگ است که به شما این امکان را می‌دهد تا ۲۴ ساعت قبل از پروازتان به آمریکا، کارهای رزرو و پذیرش را انجام دهید.

هدف از چنین سیاست‌هایی ممنوعیت کامل ورود لپ‌تاپ‌ها به قسمت بار هواپیما در پروازهایی از کشورهای عمدتاً مسلمان است که دولت ترامپ در اوایل سال جاری قوانینی را علیه آن‌ها اجرا کرد.

مدیرعامل انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی معتقد است که شیوه تصویب این سیاست‌ها عجیب است. الکساندر دونانیک می‌گوید: «این اقدامات یک‌جانبه بدون هیچ‌گونه مذاکره قبلی اعلام شده است. این مسئله، بسیار نگران‌کننده است.»

هر آنچه باید درباره محدودیت‌های جدید سفر به ایالات‌متحده بدانید

آمریکا در حال حاضر سفر و ورود مردم هشت کشور کره شمالی، ونزوئلا، چاد، لیبی، سوریه، یمن، سومالی و ایران را به این کشور ممنوع کرده است و این ممنوعیت باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه