بهترین زمان سفر به فلورانس ؛ پایتخت زیبای توسکانی

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
بهترین زمان سفر به فلورانس ؛ پایتخت زیبای توسکانی

بهترین زمان سفر به فلورانس، این شهر افسانه‌ای، چه زمانی از سال است؟ 

یکی از اطلاعات مهم مورد نیاز برای تجربه سفری لذت‌بخش، دانستن زمان مناسب برای سفر به آن شهر است.

فلورانس، پایتخت منطقه توسکانی، از زیباترین شهرهای کشور ایتالیا و همچنین جهان، خانه کلیساهای زیبا و همچنین مجسمه معروف میکل آنژ، دیوید، است. برای آگاهی از بهترین زمان سفر به فلورانس، همراه ما باشید.

فلورانس

نمای فلورانس از میدان میکل آنژ، عکس از نگین توکلی

فلورانس، یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه کلیساها، قصرها، موزه‌ها و دیگر معجزه‌های معماری است. فلورانس، برای گردشگرانی که علاقه به دیدن کارهای دستی انسان‌های گذشته دارند، شهری میخکوب‌کننده است.

فلورانس، پایتخت رنسانس ایتالیا است. گردشگران، می‌توانند در این شهر زیبا شاهد شاهکارهای هنری میکل آنژ و برونلسکی باشند. موزه‌های شهر، میزبان زیباترین و شگفت‌انگیزترین نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و دیگر کارهای هنری هستند.

فلورانس همچنین، محل تولد اپرا است و کماکان مقصدی عالی برای تماشای تئاتر، موسیقی و کنسرت به شمار می‌آید. فستیوال‌های موسیقی و هنر دلایل رایجی برای سفر به این شهر هستند.

زمان سفر به فلورانس

فلورانس

ماه‌های تابستانی، فصل داغ برای سفر به فلورانس است و بیشتر گردشگران در همین ماه‌ها به فلورانس سفر می‌کنند. می‌توان گفت، ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر (۱۰ ادیبهشت تا ۹ تیر و ۸ شهریور تا ۱۰ مهر)، بهترین زمان سفر به فلورانس در سال است، زیرا آب و هوا بسیار خوب و جمعیت کم‌تر است.

میانگین بارش و دما

میانگین ماهانه دما و بارش باران در فلورانس

بیشتر دیدنی ها و چیزهایی که در فلورانس می‌خواهید تجربه کنید، در مکان‌های سرپوشیده هستند. بنابراین اگر قصد بازدید از مکان‌های سرپوشیده را دارید، ماه‌های تابستانی جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور) برای شما مناسب هستند. اگرچه باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بیشتر تعطیلی‌های ایتالیا در ماه آگوست (۹ مراد تا ۱۰ شهریور) متمرکز است. این موضوع زمانی که نیاز به خدمات یا دسترسی به چیزهای مختلف دارید، می‌تواند اذیت‌کننده باشد.

فلورانس در آپناینس (رشته کوهی در ایتالیا به طول ۱۴۰۰ کیلومتر که از شمال غربی تا لبه جنوبی کشور کشیده شده است) توسکان امیلیان واقع شده است. به طور کلی شما می‌توانید انتظار زمستان‌های سردتر و تابستان‌های گرم‌تر را به همراه رطوبت زیاد در ماه‌های جولای و آگوست که گرم‌ترین ماه‌ها هستند، از این منطقه داشته باشید.

در ماه دسامبر و ژانویه (۱۰ آذر تا ۱۱ بهمن) پایین‌ترین دما حدودا ۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است و بالاترین دما به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین آب و هوا برای قدم زدن و اکتشاف در شهر در ماه‌های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر (۱۰ ادیبهشت تا ۹ تیر و ۸ شهریور تا ۱۰ آبان)، است. در طول این ماه‌ها بالاترین دما در محدوده ۲۳ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد نوسان می‌کند.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۵٫۶۴٫۸
فوریه۶٫۷۵٫۳
مارچ۱۰۶٫۹
آپریل۱۳٫۹۷٫۴
می۱۷٫۸۷٫۶
ژوئن۲۱٫۷۶٫۹
جولای۲۴٫۴۳٫۸
آگوست۲۳٫۹۴٫۸
سپتامبر۲۰٫۶۸٫۴
اکتبر۱۵٫۶۱۰٫۲
نوامبر۱۰۹٫۹
دسامبر۶٫۱۷٫۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در فلورانس

گرم‌ترین آب و هوا در ماه های جولای و آگوست با رسیدن به دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، است. این دماها واقعا خیلی زیاد نیست و در واقع با وزش نسیم، بسیار لذت‌بخش هم است. مشکل، عبور رودخانه آرنو از شهر است که این موضوع در دماهای بالا باعث ایجاد رطوبت می‌شود.

می‌توان گفت ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) بهترین زمان برای بازدید از فلورانس است و ماه‌های می و سپتامبر (۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد و ۸ شهریور تا ۱۰ مهر) رکوردهای بعدی را دارند. ماه اکتبر در حقیقت شروع تغییر رنگ برگ‌های درختان و فصل پاییز است.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۵٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۵٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۵٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۵٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر
فوریه۶٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۶٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۵٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
مارچ۹٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۸٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۷٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
آپریل۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۱۲ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۱۱ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر
می۱۶٫۸ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر۱۵٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر
ژوئن۲۰٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱۹٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۸٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر
جولای۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر۲۳٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر۲۲٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر
آگوست۲۳٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۲۳٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
سپتامبر۱۹٫۸ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۱۹ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
اکتبر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۹٫۸ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۹٫۳ سانتی‌متر۱۱٫۹ سانتی‌گراد- ۸٫۹ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر
نوامبر۸٫۶ سانتی‌گراد- ۹٫۸ سانتی‌متر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۹٫۸ سانتی‌متر۵٫۸ سانتی‌گراد- ۹٫۷ سانتی‌متر۴٫۴ سانتی‌گراد- ۹٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۵٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۳٫۲ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در فلورانس

زمان اوقات فراغت و فعالیت‌های توریستی در فلورانس

فلورانس

رودخانه آرنو و پل پونته وکیو، عکس از نگین توکلی

در ماه‌های تابستانی انتظار تعداد زیادی از توریست‌ها را داشته باشید. ماه‌های تابستانی مملو از انواع کنسرت‌ها، نمایش‌های هنری و تئاترهای عالی است.

رویداد میدان دی سانتا کرویه در اواسط تا اواخر ماه ژوئن (اواخر خرداد تا اوایل تیر) رخ می‌دهد که شامل رویدادهای فوتبالی و لباس‌های محلی می‌شود. وندمیا یک رویداد برداشت انگور است که در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) رخ می‌دهد و در ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) به فصل برداشت زیتون می‌رسیم. هر دوی آن‌ها رویدادهای فرهنگی هیجان‌انگیزی هستند، به خصوص اگر شما علاقه‌مند به غذا باشید.

فستیوال موسیقی فلورانس برای دو ماه در طول تابستان در جریان است.

ایتالیا در ماه آگوست، تعطیلات بسیاری دارد

یک نکته برای یادآوری، ایتالیا در ماه آگوست، تعطیلات بسیاری دارد. این موضوع باعث می‌شود با مکان‌های بسته و چالش‌های بسیاری روبه‌رو شوید، زیرا شما خدماتی که نیاز دارید را پیدا نخواهید کرد.

فلورانس

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

نکته مهم دیگر این است که بین ماه‌های اکتبر تا تعطیلات عید پاک، بسیاری از جاذبه‌ها، ساعت‌های کمتری باز هستند. در بیشتر موارد، ساعت بسته شدن آن‌ها زودتر، ولی در برخی موارد ساعت باز شدن در روز نیز کمی دیرتر است. قبل از رفتن حتما ساعت‌های باز و بسته بودن مکان‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان سفر به فلورانس

سایت کی برویم، همیشه بررسی کردن دیگر منابع برای اطلاعات بیشتر را توصیه می‌کند. شما می‌توانید از ??? ??????? ??????? را برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد سفر به این شهر توسکانی، بازدید کنید.

برای آگاهی از آب و هوای تمام نقاط ایتالیا و انتخاب بهترین شهر برای سفر در هر تاریخی به سایت بهترین زمان برای بازدید مراجعه کنید.

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۴۱۱۸-۲۱۹
فوریه۴۱۲۶-۲۲۱۰
مارچ۷۱۵۶-۲۶۹
آپریل۱۰۱۹۳-۳۱۱۱
می۱۴۲۴۵۳۵۹
ژوئن۱۸۲۹۷۳۸۷
جولای۲۰۳۲۲۳۹۵
آگوست۲۰۳۲۷۴۰۵
سپتامبر۱۷۲۷۷۳۵۸
اکتبر۱۳۲۲۱۳۱۱۰
نوامبر۹۱۶۳-۲۶۱۲
دسامبر۵۱۱۸-۴۰۱۳

حداقل و حداکثر دما در فلورانس

هزینه روزانه توریستی در فلورانس

فلورانس

برج ناقوس سانتا ماریا

هزینه یک روز اقامت در فلورانس حدودا ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده نهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به فلورانس سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در فلورانس انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه