۳۰ جزیره به یادماندنی جهان (قسمت دوم)

سودا سلیمی
سودا سلیمی چهار شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
۳۰ جزیره به یادماندنی جهان (قسمت دوم)

سفر به بهترین جزایر جهان با طبیعتی سبز و بکر و هتل‌های لوکس آرزوی هر کسی است. در ادامه بهترین جزایر جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

شاید سفر به جزایر از این لحاظ فکر جذابی است که اقیانوس آرام، جنگل انبوه و سرسبز ، کوه‌های آتشفشانی و ساحل با شن‌های گرم، همه با هم قابل تجربه هستند. امروزه بسیاری از مسافران چنین مقاصدی را برای سفر انتخاب می‌کنند تا قدری از هیاهو و زندگی مدرن شهری به دور باشند.

۶.جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن

جزیره‌ی «هیسپانیولا»، (Hispaniola) در جمهوری دومینیکن که با هائیتی مشترک است، دومین جزیره‌ی بزرگ کارائیب است. این جزیره گسترده و پر از جنگل است. امروزه جمهوری دومینیکن در جهان شناخته شده است. این جزیره در سال ۱۴۹۲ توسط کریستوف کولمب کشف شده بود. تعداد رو به افزایش هتل‌های لوکس در ساحل جنوبی جزیره، حاکی از این است هر روز گردشگران زیادی از این منطقه دیدن می‌کنند.

۷.کوبا

بزرگ‌ترین جزیره‌ی کارائیب که در قرن ۲۰ میلادی زلزله‌ی شدیدی را تجربه کرد، کوبا است. کوبا کشوری جزیره‌ای است که به تولید سیگار برگ گران‌قیمت شهرت دارد. حال و هوایی اسپانیایی در خیابان‌های سنگ‌فرش این جزیره وجود دارد. هتل‌های ساحلی شلوغ در «وارادرو»، (Varadero) و ساحلی با شن‌های پودری و ریز که زیاد شناخته شده نیست، در «سنتا لوسیا»، (Santa Lucia) قرار دارد که جز مناظر زیبای کوبا است.

۸.«گوادلوپه»، (Guadeloupe)

یکی دیگر از جزایر جمهوری دومینیکن که در محلی بسیار مناسب قرار دارد، جزیره‌ی گوادلوپه در شمال جمهوری دومینیکن است. شاید موقع سفر به این جزیره فکر کنید که در محلی اشتباه از هواپیما پیاده شده‌اید، چون زبان این جزیره فرانسوی و پول رایج آن یورو است. این جزیره متعلق به کشور فرانسه است.

۹.«آروبا»، (Aruba)

این جزیره بسیار آرام بوده و شاید انسان‌های کمی اطلاع داشته باشند که آروبا با وجود اینکه فقط ۱٫۵ کیلومتر با ونزوئلا فاصله دارد، متعلق به هلند است.

۱۰.«بیکویا»، (Bequia)

بیکویا

بهترین جزیره‌ی کارائیب بیکویا است. این جزیره مانند ستاره‌ای در کارائیب می‌درخشد و هتل‌های بسیار لوکسی دارد. شاهزاده مارگارت غالبا به این جزیره سفر می‌کند.

۱۱.«پارسلین»، (Parslin)

پارسلین، دوم جزیره‌ی بزرگ «سیچلیس»، (Seychelles) است. سیچلیس از ۱۱۵ جزیره تشکیل شده و در اقیانوس هند قرار دارد. علاوه بر سواحل زیبای «انسر گئورگتته»، (Anse Georgette) و «انسر پوسشون»، (Anse Possession)، این جزیره یکی از دو نقطه‌ی جهان است که میوه‌ی کمیاب کوکو در آن رشد می‌کند.

۱۲.جزیره‌ی شمالی

جزیره‌ی شمالی، سیچلیس شامل جزایر رومانتیک و درختان نخل بسیاری است. این جزیره مقصد خوبی برای ماه عسل است و در شمال جزیره، ۱۱ ویلای زیبا ساخته شده است.

۱۳.«لادیگوئه»، (La Digue)

شما می‌توانید حال و هوای فیلم (castaway) را دراین جزیره تجربه کنید. لادیگوئه در جنوب شرقی پارسلین واقع شده و دسترسی به آن از جزایر همسایه ممکن است. تخته سنگ‌های بزرگی که در جزیره هستند، مانند نگهبان‌هایی هستند که از دنیایی دیگر آمده‌اند.

۱۴.«کیهاواه هوراوالهی»، (Kihavah Huravalhi)

این جزیره بسیار شبیه به جزایر مالدیو است.  البته وقتی منظره در این حد زیبا است، اهمیتی ندارد که مشابه مکانی دیگر است یا نه. زیباترین محل این جزیره بدون شک، هتل پنج ستاره‌‌ای است که شامل ۷۰ ویلا و استخر خصوصی،  رستوران و دریا می‌شود.

۱۵.«ماوریتوس»، (Mauritius)

ماوریتوس

این جزیره محل اجتماع شاد انواع فرهنگ‌ها دور هم است، از آفریقایی، انگلیسی، فرانسوی گرفته تا هلندی. مذهب بومیان، هندو است. ماوریتوس جزیره‌ای آتشفشانی با ظاهری خشن است. متوسط دمای این جزیره بین ۲۵ تا ۳۰ درجه‌ی سلسیوس است.

۱۶.«رییونیون»، (Reunion)

این جزیره مشابه جزیره‌ی ماوریتوس است، با این تفاوت که متعلق به فرانسه بوده و جزیی از اروپا است. یکی از ترسناک‎‌ترین آتشفشان‌های جهان به نام «پیتون دفورنیس»، (Piton de la Fournaise) در این جزیره قرار دارد.

۱۷.«فوکت»، (Phuket)

آیا فوکت جزیره است؟ بله جزیره‌ای بزرگ در تایلند است که مساحتی حدود ۵۷۰ کیلومتر‌مربع است. ساحل شرقی این جزیره بسیار زیبا است وهتل‌هایی با منظره‌ی ماه کامل در این جزیره بنا شده‌اند.

۱۸.«کو سوکرن»، (Ku Sokorn)

فوکت و کوسوکرن در یک کشور قرار دارند، ولی اگر این دو جزیره را با هم مقایسه کنیم. زیبایی‌های فوکت در مقابل کوسوکرن بسیار ناچیز است.

۱۹.بالی

اندونزی ۱۷۵۰۴ جزیره دارد که زیباترین آن‌ها بالی است. بالی به داشتن سواحل ساده شهرت دارد. جزایر مدرن‌تری در جنوب بالی به نام‌های «کوتا» (Kuta) و «سمینیاک» (Seminyak) وجود دارد. این جزایر هتل‌ها و سوناهای زیبایی برای استراحت مسافران را داراست.

۲۰.«سونگ سا»، (Song Saa)

سونگ سا

این جزیره در محلی غیرمنتظره واقع شده است، کامبوج. کامبوج بعد از خونریزی‌ها و جنگ‌های قرن بیستم میلادی، امروزه به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری محسوب می‌شود. معبد «انگکور»، (Angkor) بیشتر از هتل‌های لوکس آن شهرت دارد. سونگ سا یکی از جزایر خصوصی کامبوج است که در ساحل جنوبی آن ۲۷ ویلای لوکس ساخته شده است و حال و هوایی شبیه به جزایر مالدیو دارد.

۲۱.«هیولاک»، (Havelock)

این جزیره بین هند و بورما در خلیج بنگال قرار گرفته است. این جزیره مساحت کمی دارد و به صخره‌های مرجانی زیبا و سواحلی که مختص دایو است، شهرت دارد.

۲۲.«سل»، (Sal)

میانگین دمای این جزیره در سال ۲۵ تا ۳۰ درجه‌ی سلسیوس است و با پروازی شش ساعته از لیسبون می‌توان به سل سفر کرد و همین علت کافی است که بسیاری، این جزیره را به جزایر قناری برای سفر ترجیح دهند. حدود ۱۰ جزیره در فاصله‌ی ۵۰۰ کیلومتری این جزیره قرار دارند. سل، هتل‌های ساحلی زیبایی دارد.

۲۳.«پرینسیپ»، (Principe)

خیلی‌ها این جزیره را نمی‌شناسند. با دقت به نقشه‌ی آفریقا نگاه کنید، «سائو تومه»، (Sao Tome) و پرینسیپ را در خلیج گینه که مانند دوقلوهایی هستند، خواهید دید. این دو جزیره با هم، کوچک‌ترین کشور قاره محسوب می‌شوند. این جزیره مانند معجزه‌ای است و آتشفشانی بلند در دل آن جای گرفته است.

۲۴.«فرناندو د نورونها»، (Fernando de Noronha)

همه سواحل استوایی برزیل را می‌شناسند. ولی این جزیره هم از نظر ظاهر متفاوت است و هم از نظر فاصله بسیار دورتر از برزیل قرار گرفته است (حدود ۳۵۰ کیلومتر با برزیل فاصله دارد). جزیره‌ای دورافتاده که لاک‌پشت‌های آبی به‌تنهایی در سواحل آرام آن تخم‌گذاری می‌کنند و از دسترس انسان‌ها به دور هستند.

۲۵.«ائاهو»، (Oahu)

ایاهو

ائاهو، سومین جزیره‌ی بزرگ هاوایی است و تمام ویژگی‌های یک جزیره‌ی زیبا را دارا است، تلالو نور خورشید، ساحل آرام، شن‌های تمیز و براق و آتشفشان «دایموند هد»، (Diamond Head) که می‌توان روی آن کوهنوردی کرد.

۲۶.«کائوای»، (Kauai)

همه جزایر هاوایی در منطقه‌ی استوا واقع شده‌اند، به‌جز این جزیره که مقداری پایین‌تر است، ولی متفاوت از دیگر جزیره‌ها نیست. منطقه‌ی «وایما کانیون»، (Waimea Canyon) بسیار شبیه «گرندکانیون»، (Grand Canyon) است، ولی در ابعاد کوچک‌تر. صخره‌های خشن و زیبای جزیره در اطراف خشکی و در اقیانوس آرام سربرآورده‌اند.

۲۷.جزیره‌ی همیلتون

جزایر «ویدساندی»، (Whitsunday) یادآور این نکته هستند که استرالیا هم در منطقه‌ی استوا قرار دارد و جزیره‌ی همیلتون در بخش جنوبی این جزایر است. این جزیره هتل‌های بسیار لوکسی دارد.

۲۸.«تاهیتی»، (Tahiti)

تاهیتی متشکل از دو بخش است که با گدازه‌های ماندگار آتشفشانی درست شده‌اند. نام این دو قسمت به هم متصل، «تاهیتی نوی»، (Tahiti Nui) و «تاهیتی لتی»، (Tahiti Iti) است.

۲۹.«لنگکاوی»، (Langkawi)

لنگکاوی

این جزیره که سومین جزیره‌ی بزرگ جهان است، متعلق به مالزی است. در این جزیره می‌توانید حس رابینسون کروزوئه را در هتل‌هایی لوکس تجربه کنید.

۳۰.«راروتونگا»، (Rarotonga)

جزایر کوک در مساحتی به‌اندازه‌ی دو میلیون کیلومتر مربع پخش شده‌اند. راروتونگا بزرگ‌ترین جزیره‌ی کوک است. آتشفشان «مانگا»، (Manga) با ارتفاع ۶۰۰ متری در این جزیره قرار دارد.

  

مطالب مرتبط:

منبع uk.style uk.style

دیدگاه