پاییزی رنگارنگ در پیجن فرج؛ آمریکا

سحر ارجمند
سحر ارجمند جمعه، ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
پاییزی رنگارنگ در پیجن فرج؛ آمریکا

پیجن فرج، شهری کوهستانی واقع در ایالت تنسی در کشور ایالات متحده آمریکا و یکی از بهترین و زیباترین مقاصد برای سفر خانوادگی در فصل پاییز است. 

اگر از طرفداران پاییز و با آغوش باز پذیرای فصل ژاکت پوشیدن، هوای خنک، بهانه‌ای برای نوشیدن دومین یا سومین فنجان قهوه هستید، حتما از شهر پیجن فرج (Pigeon Forge) خوش‌تان می‌آید. احتمالا جای دیگری در ایالات‌متحده آمریکا وجود ندارد که پاییز را به این زیبایی جشن بگیرد. در نزدیکی پیجن فرج، در کوه‌های اسموکی، جشنواره‌های پاییزی به وقوع می‌پیوندند، و باد خشکی با یک هیجان انکارناپذیر رسیدن بهترین فصل سال را نوید می‌دهد.

اگر هنوز به این مکان سفر نکرده‌اید، آن را به فهرست خود اضافه کنید. در ادامه می‌توانید عکس‌های زیبا و خیره‌کننده‌ای از پاییز در پیجن فرج را تماشا کنید.

نمایش رنگ‌های پاییزی در پارک ملی کوهستان گریت اسموکی

عکس های زیبای پاییزی

پیجن فرج تنها چهار مایل (۶ کیلومتر) از ورودی پارک ملی کوهستان بزرگ اسموکی فاصله دارد. حتی در شهر هم، حس خواهید کرد که انگار این کوه‌ها بر روی شما سایه انداخته‌اند. و بخصوص در پاییز، نمی‌توانید به این شهر بروید  و به محبوب‌ترین پارک ملی این کشور سر نزنید.

بیشتر بخوانید:

عکس های زیبای پاییزی

این مکان رایگان است و یکی از چندین پارک ملی است که این امکان را دارد. حتی اگر تنها چند ساعت وقت برایتان باقی‌مانده باشد، به روستای Codes Cove بروید، یا مکانی مناسب برای پیک‌نیک پیدا کنید و در طبیعت خوش‌منظره آنجا بیشتر پیاده‌روی و کمتر رانندگی کنید.

بیشتر بخوانید:

شب‌های پاییزی در پارک‌وی

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

وقتی برای اولین بار وارد پیجن فرج می‌شوید، برای بازدید از پارک‌وی فرصت دارید. پارک‌وی در پنج مایلی (۸ کیلومتری) رودخانه لیتل پیجن است، و تقریبا با هر قدمی که آنجا برمی‌دارید، چیزهایی مانند مغازه‌های محلی، موزه مجسمه‌های مومی، شهربازی، انواع مختلف کلوچه و پنکیک و ... را خواهید دید و آن‌ها را یکی‌یکی به فهرست خود اضافه می‌کنید. ناب (Nab) یکی از هزاران هتل در این منطقه است که می‌توانید، خودروی خود را پارک کنید، و به همه‌ی دیدنی‌های شهر نزدیک هستید.

نکته: واگن‌های برقی در اینجا وجود دارد که با هزینه‌ی ۵۰ سنت (۲۰۰۰ تومان) مسیر رفت و برگشت پارک‌وی را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تمام شهر با رنگ‌های پاییزی تزئین می‌شود

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

وقتی می‌گویند پاییز در پیجن فرج نمایان شده است، منظور آن‌ها فقط تغییر رنگ برگ درختان نیست.

بیشتر بخوانید:

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

در مقابل مغازه‌ها، خیابان‌ها، رستوران‌ها و پیاده‌روها، همه چیز ترکیبی از رنگ‌های قرمز، پرتقالی و طلایی می‌شود و همیشه یک کدوتنبل نمایشی در اطراف جلب‌ توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

ترکیب عجیب و عالی شربت افرا و موسیقی زنده به وفور یافت می‌شود. صدها کیک فنجانی را خواهید دید که برای جشنواره‌های برداشت محصول تهیه شده‌اند و شهربازی دالیوود که به بهترین شکل تزیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیاده‌روی لذت‌بخش‌تر می‌شود

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

صحبت درباره‌ی گزینه‌های پیاده‌روی در پیجن فرج ممکن است چند روز طول بکشد. تنها بیش از ۸۰۰ مایل (۱۲۸۷ کیلومتر) مسیر پیاده‌روی در پارک ملی وجود دارد، بنابراین اگر قصد دارید در تمام منطقه پیاده‌روی کنید، باید برای مدت زیادی در آنجا بمانید. از این‌رو در ادامه مسیرهای برجسته را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

مسیر مشهور آپالاچیان که ۷۱ مایل (۱۱۴ کیلومتر) طول دارد و از میان پارک ملی کوهستان اسموکی می‌گذرد. در منطقه‌ی اطراف کلینگمنز دام گردش کنید و وقتی به خانه برگشتید، از پیاده‌روی در مسیر آپالاچیان تعریف کنید.

بیشتر بخوانید:

عکس های زیبای پاییزی

اگر به آبشار علاقه دارید، با یک سفر سریع ۲/۶ مایلی (۴ کیلومتر) از آبشار لائورل بازدید کنید. بیشتر بخش‌های این مسیر، صاف و هموار است، و در طول آن بیشه‌های برگ‌بو و گل صدتومانی را خواهید دید.

مسیر غار آلوم هم با مناظر بسیار زیبایش فوق‌العاده محبوب است. تنها با یک سفر ۵ مایلی (۸ کیلومتری) به آنجا می‌رسید، و می‌توانید در جاده‌ی نیوفاند گپ، پارکینگ پیدا کنید. این مسیر در گذشته و زمانی که نمک اپسوم صنعت اصلی منطقه بوده، استفاده می‌شده است.

بیشتر بخوانید:

صدای کسب و کار در خیابان‌ها می‌پیچد

عکس های زیبای پاییزی

با بازدید از آیرون مانتین متال کرافت می‌توانید یک چاقوی دست‌ساز بسازید. در کلاس‌های چاقوسازی شرکت کنید، و یاد بگیرید که چگونه با استفاده از چکش مخصوص تیغه را شکل دهید و برای آن دسته بسازید. اگر از این کلاس راضی بودید، می‌توانید در کلاس‌های آهنگری عمومی هم شرکت کنید.

بیشتر بخوانید:

نمایش‌های سرگرم‌کننده برای تمام سال وجود دارد

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

موسیقی زنده از تمام گوشه و کنار شهر پخش می‌شود، اما گاهی اوقات می‌خواهید کمی روی یک صندلی مخملی بنشینید و در حین استراحت، نمایشی را تماشا کنید. در پیجن فرج همیشه نمایش‌های گوناگونی از جمله نمایش کمدی، اسکیت، مسابقات موضوعی، شعبده‌بازی و موسیقی زنده برگزار می‌شود و تمام هنرمندان مجوز اجرا دارند. همچنین، نمایش شام خانوادگی را که در آنجا موجود است، فراموش نکنید. در آنجا می‌توانید هنگام صرف شام در کنار خانواده‌تان از تماشای نمایش هم‌زمان نیز لذت ببرید. هر نمایشی را که انتخاب کنید، قطعا سرگرم می‌شوید و از آن لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید:

منظره جاده‌ها بی‌نظیر است

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

پاییز در هیچ جای ایالات‌متحده به زیبایی پیجن فرج نیست. منظره‌ی جاده‌ها در تمام سال زیباست، ولی هیچ‌چیز مانند عبور از جاده‌ای در میان درختان جنگل اسموکی در فصل پاییز نیست. در ادامه چهارتا از بهترین مسیرهای رانندگی را معرفی می‌کنیم.

جاده Roaring Fork Motor Nature: این جاده از میان جنگل، کلبه‌های چوبی قدیمی و آسیاب‌های آرد ساز عبور می‌کند و ۵/۵ مایل (تقریبا ۹ کیلومتر) طول دارد. اگر وقت زیادی نداشتید، این بهترین راه است.

بیشتر بخوانید:

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

جاده بالا و پایین ترمونت (Upper and Lower Tremont): در این جاده می‌توانید منظره‌ای را تماشا کنید که احتمالا آن را تصور کردید. منظره‌ای با آبشارهای زیبا و برگ درختان که در همه‌جا پراکنده شده است. اما به‌محض رسیدن به جاده‌ای خاکی، وارد جاده پایین ترمونت می‌شوید، جایی که اکثر گردشگران توقف و گردش می‌کنند. در اینجا است که از تنهایی و خلوت خود، لذت خواهید برد.

جاده cades cove loop : این جاده ۱۱ مایل (حدود ۱۸ کیلومتر) طول دارد، ولی اگر با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید، چیزهای زیادی برای دیدن وجود خواهد داشت. در طول این جاده، حیات وحش و تعدادی از ساختارهای تاریخی را می‌بینید. این مسیر بسیار محبوب است، از این‌رو برای ترافیک آماده باشید.

بیشتر بخوانید:

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

جاده نیوفاند گپ (Newfound Gap): این جاده درست از میان قلب اسموکی، جنگل کاج، بادام و صنوبر عبور می‌کند و طول آن ۳۱ مایل (۵۰ کیلومتر) است. اگر می‌خواهید از خودرو پیاده شوید، حتما با خود لباس گرم همراه داشته باشید، ممکن است در ارتفاع ۱۵۳۸ متری، هوا کمی سردتر باشد.

نکته: در حوالی پارک ملی هیچ ایستگاه گازی وجود ندارد. بنابراین قبل از حرکت از پر بودن باک سوخت خودرو، اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

و خانه پاییزی شما در همین نزدیکی است

عکس های زیبای پاییزی، پیجن فرج

به دو طریقه می‌توانید به این مکان برسید.

راه اول: اگر در شرق ایالات متحده ساکن هستید، با یک سفر یک روزه از محل سکونت خود می‌توانید به پیجن فرج برسید. جای تعجب نیست که پارک ملی کوهستان گریت اسموکی محبوبیت زیادی دارد. در واقع تعداد بازدیدکنندگان آن، دو برابر دومین پارک محبوب، گرند کنیون است.

بیشتر بخوانید:

عکس های زیبای پاییزی

راه دوم: صرف‌نظر از این که در کجا ساکن هستید، زندگی در وسیله نقلیه تفریحی را تجربه، در یک هتل اقامت، یا یک کلبه اجاره کنید. پیجن فرج، جذابیت یک شهر کوچک را دارد که باعث می‌شود شما و خانواده‌تان، احساس راحتی داشته باشید. در فصل پاییز به این مکان سفر و یک سفر فوق‌العاده‌ را در جاده‌های آمریکا تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه