چگونه می توان سفر خانوادگی فوق العاده‌ای داشت؟

سحر مردانه
سحر مردانه سه شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
چگونه می توان سفر خانوادگی فوق العاده‌ای داشت؟

اگر می‌خواهید سفری فوق‌العاده همراه خانواده داشته باشید، باید در برنامه‌ریزی، خواسته‌ی کودکان را در اولویت قرار داده و هتلی را انتخاب کنید که دارای انواع امکانات مورد استفاده برای آنان باشد.

سفری ساحلی در پیش خواهید داشت یا به کوهستان می‌روید؟ شاید هم برای سفری ماجراجویانه در طبیعت برنامه‌ریزی کرده‌اید! آیا سفر شما، همراه با خانواده خواهد بود؟ اگر قصد دارید که با خانواده به سفر بروید و کودکان نیز شما را در این سفر همراهی می‌کنند، پس باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا در سفر سرگرم و راضی باشند. بهتر است انتخاب هتلی مناسب را که دارای انواع امکانات مورد نیاز کودکان است، در اولویت قرار دهید. فهرستی که در این مقاله ارائه شده، برای والدینی که به دنبال موارد جدید و غیر‌عادی برای سرگرم کردن کودکان در سفر هستند، مناسب است.

هتل راند‌هیل (Round Hill) و ویلا در مونتگوبی، جامائیکا

جامائیکا

اینجا هتلی لوکس با معماری کلاسیک است. اتاق‌های آن با ظرافت خاصی توسط رالف لورن طراحی شده و همچنین دارای فضای طبیعی آرام است. سرویس بی‌عیب و نقصی هم در این هتل به مسافران ارائه می‌شود. فعالیت‌هایی که در این هتل امکان‌پذیر است، شامل: قایق‌رانی در اقیانوس، قایق‌رانی در تالاب‌ها، پیاده‌روی در ساحل، تنیس و باشگاه مخصوصی که برای کودکان وجود دارد. علاوه بر این، کودکان می‌توانند با تور خصوصی به باغ‌های اطراف بروند یا ساعت‌ها زیر درخت‌های بادام کنار ساحل، به ساختن قلعه‌ی شنی مشغول باشند.

آکوآلینا (Acqualina) در میامی

میامی

ساحل جنوبی، ممکن است یک زمین بازی مناسب برای بزرگسالان باشد، اما در چند مایلی شمال، بهشتی مناسب برای کودکان وجود دارد. آکوآلینا، استراحتگاهی مناسب برای خانواده‌هایی است که در ذهن برای کودکان در سفر، برنامه‌ریزی کرده‌اند. حتی آموزش و پرورش نیز، اردو‌هایی برای آشنایی دانش‌آموزان با زیستگاه دریایی و دیدن لاک‌پشت‌هایی که در فصل تابستان به ساحل می‌آیند، ترتیب می‌دهد. کودکانی هم که با خانواده به این منطقه سفر می‌کنند، می‌توانند با چرخه‌ی زندگی حیواناتی که به ساحل می‌آیند، از نزدیک آشنا شوند.

Tanque Verde Ranch در توسان، آریزونا

اریزونا

اگر خانوادگی به حیات وحش علاقه‌مند هستید، به توسان بروید. صبح خود را با گشت و گذار در تپه‌های صحرای سونوران (Sonoran) شروع کنید. ماهیگیری در دریاچه کورچران (Corchran)، گشتن در پارک ملی Saguaro، دوچرخه‌سواری و جیپ‌سواری در کوهستان از جمله فعالیت‌هایی است که در این منطقه می‌توانید انجام دهید. همچنین کودکان و نوجوانان می‌توانند در زمانی خاص، در اردو‌های رایگان هم شرکت کنند.

هتل رادیسون بلو (Radisson Blu Aqua Hotel)، شیکاگو

شیکاگو

دوست‌داران معماری، قطعا از دیدن این آسمان‌خراش که به زیبایی طراحی شده است و در نزدیکی دریاچه میشیگان قرار دارد، لذت خواهند برد. این هتل دارای سه استخر، یک سینمای کوچک، سالن بسکتبال و بیلیارد است. از تابستان در این هتل، کمپینی مخصوص کودکان و نوجوانان آغاز شده است که برنامه‌هایی مخصوص آنان در نظر گرفته و ارائه می‌دهند. در این زمان والدین هم می‌توانند از دیگر خدمات هتل استفاده کنند.

استراحتگاه چهار فصل هوآلالا (Hualalai) در هاوایی

هاوایی

این استراحتگاه گرمسیری به طرز عجیبی حیرت‌انگیز است، زیرا تمامی خدمات و سرگرمی‌ها برای کودکان، از نوزادان گرفته تا نوجوانان ارائه می‌دهد. این هتل دارای هفت استخر و یک آکواریوم عظیم با ۳۰۰۰ ماهی گرمسیری است. سرگرمی روزانه کودکان شامل: مجسمه‌سازی با شن، سیاحت اکتشافی در استخر، نمایش زندگی دریایی و گشت و گذار با هلی‌کوپتر بر فراز جزیره است.

فیرمونت کیا لانی (Fairmont Kea Lani) در مائوئی، هاوایی

هاوایی

باشگاه کودکان در هاوایی، بر فعالیت‌هایی مانند: رقص، نقاشی بر روی پوست نارگیل، شنا در استخر و...تکیه دارد و نوجوانان نیز می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند ماجراجویی در طبیعت، اسنورکلینگ، قایق‌رانی و دوچرخه‌سواری، لذت ببرند. این منطقه دارای چندین استخر، پنج رستوران و اتاق بازی‌ روی میز و شبیه به تکه‌ای از بهشت روی زمین در کنار اقیانوس آرام است.

هتل موناکو (Hotel Monaco) در سان فرانسیسکو

موناکو

این هتل هم شیک و هم مقرون‌به‌صرفه است و تمامی امکانات لازم برای اعضای خانواده را دارد. این هتل همچنین دارای دسترسی آسان به شهر، تئاتر و رستوران است. علاوه بر این فعالیت‌های خلاقانه‌ای نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است. دوچرخه‌سواری، اجاره فیلم همراه با ذرت و خوردن شکلات به صورت نا‌محدود در صبح، از جمله خدماتی است که به کودکان ارائه می‌شود.

خانه اقیانوس در وسترلی (Westerly)، رود‌آیلند (Rhode Island)

رودآیلند

اگر فعالیت‌های خاصی مانند اسکواش، قایق‌رانی، تماشای غروب خورشید از کابینی خصوصی در ساحل مد نظرتان است، به هتل‌های لوکس و پنج ستاره‌ی این منطقه بروید. گردشی تخصصی در مزارع محلی داشته باشید و در خیابان‌هایی که چشم‌اندازی زیبا از اقیانوس اطلس دارند، قدم بزنید و نهایت لذت را از اقامت در این مکان ببرید.

ریتز کارلتون (Ritz-Carlton)، کلرادو (Colorado)

کلرادو

اگر می‌خواهید اقامتی لوکس داشته باشید، ریتز‌کارلتون می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. از طبیعت‌گردی، تماشای پرندگان، قایق‌سواری در رودخانه بیور (Beaver Creek) و تماشای غروب خورشید همراه با خانواده لذت ببرید. با اقامت در این هتل، قطعا تجربه‌ای خاص در فضای باز را تجربه خواهید کرد.

هتل چهار فصل در واشنگتن

واشنگتن

با اقامت در این مکان، کودکان به راحتی می‌توانند به قسمت‌های باور‌نکردنی شهر و موزه‌ها دسترسی داشته باشند. والدین نیز خواهان کسب تجربه‌های دست‌نیافتنی، توسط کودکان در سفر هستند. با اقامت در هتل بزرگ جورج‌تاون، کودکان می‌توانند سرگرمی‌های خاص خود را داشته باشند و تجربه‌ی آشپزی را کسب کنند.

جیمز در نیویورک

نیویورک

نیویورک علاوه بر این که نزد بزرگسالان محبوب است، مورد توجه کودکان نیز هست. هتل‌های معروف در نیویورک، همگی دارای امکانات بی‌نظیری هستند که حتی نمی‌توان به خوبی شرح داد. استخر رو‌باز، اتاق کودک و بازی‌های مخصوص کودکان، کمترین امکاناتی است که در تمامی هتل‌ها وجود دارد. موزه‌ها و جاذبه‌های محلی موجود در نیویورک، همیشه مورد پسند کودکان بوده است.

ساحل St. Regis Monarch در دانا پوینت (Dana Point)، کالیفرنیا

کالیفرنیا

اگر می‌خواهید کاوشی بی‌نظیر و کمیاب در اقیانوس داشته باشید، سفر به ساحل St. Regis Monarch را انتخاب کنید. حتی کاوش در این اقیانوس برای کودکان نیز محسور‌کننده است. در روز کودکان می‌توانند در برنامه‌های قایق‌رانی، شنا، مشاهده نهنگ و دلفین‌ها شرکت کنند و در شب نیز در کنار خانواده، ستارگان را بررسی کنند.

استراحتگاه Wequassett و باشگاه گلف در هارویک، ماساچوست

ماساچوست

همه‌ی سرگرمی‌های خوب و قدیمی مانند: قایق‌رانی، ورزش‌های آبی، بازی‌های مخصوص نوجوانان، زمین‌های بازی آبی مناسب برای تمامی اعضای خانواده وجود دارد. علاوه بر این موارد، به تازگی، یک آمفی‌تئاتر در فضای باز و در چمن برای اجرای موسیقی و فیلم، تعبیه شده است. برای تجربه سفر خانوادگی فراموش‌نشدنی در ساحلی آفتابی به این مکان بروید.

مزرعه توت سیاه در واللند (Walland)، تنسی (Tennessee)

تنسی

لذت‌های ساده اغلب عالی‌ترین هستند. بر روی زمینی ۴۲۰۰ هکتاری، فعالیت‌هایی نظیر: ماهیگیری، اسب‌سواری، پیاده‌روی و قایق‌رانی در سایه‌ی دودی کوه‌ها برای خانواده امکان‌پذیر است. کودکان نیز با آمدن به اینجا می‌توانند تجربه‌ی یک عمر زندگی را با دیدن حیات وحش، پرورش زنبور، آموزش شنا و قایق‌رانی، ماجراجویی، کسب مهارت کوهنوردی، رقص و موسیقی، به‌دست آورند.

استافورد (Stafford) در لندن، انگلستان

انگلستان

مدرسه‌های قدیمی، معمولا بهترین مدارس هستند. اقامت در هتل قدیمی استافورد، که در حوالی پیکادیلی قرار دارد، انتخاب خوبی است. این ملک بریتانیایی، شیک و جذاب است و حس مبهمی از تاریخ را انتقال می‌دهد، به طوری که هم کودک و هم بزرگسالان جذب آن می‌شوند. این هتل در ابتدا محل اقامت خصوصی اجداد پرنسس دایانا بوده و سپس در طول جنگ جهانی دوم، به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار ‌گرفته است. بعد از آن هم با بازسازی‌های انجام گرفته، به هتلی مناسب برای اقامت خانواده‌ها تبدیل شد.

Le Royal Monceau، رافلز پاریس، فرانسه

فرانسه

هتل‌های اسوانکی (Swanky)، با طراحی خلاقانه‌ای که از سوی هنرمند، فیلیپ استارک دارد، برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده است. کودکان می‌توانند در کارگاه‌های پخت و پز یا در تئاتر‌های اجرا شده در هتل شرکت کنند. این هتل شبیه کاخی بزرگ یا موزه‌ای مصور است.

Palais Namaskar در مراکش

مراکش

آیا دوست دارید همراه خانواده، شبی را در صحرا در فضای باز و زیر ستارگان بگذرانید؟ اگر می‌خواهید تجربه‌ی شتر‌سواری در صحرا، سوار شدن بر بالون و گشتن بر فراز نخل‌ها، کوهنوردی، رکاب زدن در تپه‌های شن و ماسه و آشنا شدن با فرهنگ بومی و روستایی مراکش را به‌دست آورید، چه راهی بهتر از این که شبی را در صحرای مراکش بگذرانید.

دیدن فیل‌ها در نایروبی (Nairobi)، کنیا

کنیا

اردو‌های سافاری زیادی در کنیا وجود دارد اما تعداد کمی از آن‌ها به منطقه حفاظت شده‌ی فیل‌ها است. بزرگ‌ترین اکوسیستم فیل‌ها در پارک طبیعی سامبورا وجود دارد که اگر به این منطقه سفر کنید، می‌توانید اقامتی شبیه به زندگی عشایری داشته باشید. البته در این منطقه حیوانات دیگری هم مشاهده می‌شوند. با سفر به اینجا، کودکان هم یاد می‌گیرند که چطور از حیوانات و حیات طبیعی آنان محافظت کنند.

سفر به Lindblad Expeditions ، نشنال جئوگرافیک در ایسلند

ایسلند

سرزمین عجایب فوق‌العاده‌ای که در شمال اروپا واقع شده و می‌توانید ماجراجویی جدیدی را در آنجا تجربه کنید. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در ریکیاویک (Reykjavík)، عکاسی و شنا در چشمه‌های آتشفشانی و بخار‌آلود و رفتن به پیک‌نیک در جزیره Visey از فعالیت‌های موجود در این منطقه است.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه