هتل های هلسینکی، تلفیقی از حس راحتی و لاکچری

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
هتل های هلسینکی، تلفیقی از حس راحتی و لاکچری

هتل‌های متعددی نظیر هتل فین، کمپ، سوکوس هتل واکونا و ... در هلسینکی وجود دارد که اقامتی راحت و باشکوه را تقدیم شما می‌کنند.

اگر قصد دارید بخشی از سفر خود را در پایتخت فنلاند بگذارنید، با خواندن این مقاله که به معرفی هتل‌های هلسینکی می‌پردازد، می‌توانید هتل مورد علاقه خود را انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

۱. هتل فین

هتل فین هلسینکی

هتل کوچک، جذاب و مقرون به صرفه «فین» (Finn)، اقامتگاهی ایده‌آل برای استراحت آخر هفته محسوب می‌شود. در کنار این هتل شلوغ‌ترین و معروف‌ترین کلوپ‌های شهر قرار دارد که می‌توانید در آنجا خوش بگذرانید. در طول روز هم از ده‌ها مغازه‌ی طراحان و کافه‌های کوچک و دلپذیر دیدن کنید که در نزدیکی هتل هستند. اگر هم می‌خواهید از جاذبه‌ها و دیدنی‌های شهر بیشتر بدانید، کافی است سوار یکی از ترامواهایی که از جلوی هتل عبور می‌کنند شوید و از کارکنان آن سوال کنید، آن‌ها با رویی گشاده راهنمایی‌تان خواهند کرد. شاید اتاق‌های هتل کوچک باشند، ولی تمیز و راحت هستند و با توجه به موقعیت مکانی این هتل در مرکز شهر، قیمت مناسبی دارند.

۲. هتل کمپ

هلسینکی

هتل «کمپ» (Kamp) به واسطه‌ی میزبانی افراد سرشناس و مهمانانی از شرکت‌های بزرگ جهانی، برای خود شهرتی به هم زده است. جلال و شکوه اروپایی و غذاهای سنتی در کنار به روزترین خدمات نیز شهرت آن را دو چندان کرده‌اند. به لطف داستان‌هایی که درباره مهمانان معروف این هتل گفته شده، در طول سالیان متمادی این هتل به یک افسانه تبدیل شده است. اتاق‌های آن شامل سوپرلوکس تا سوئیت می‌شود که همگی دارای امکانات درجه یک، فضای داخلی قدیمی و سرویس‌های بهداشتی مجلل هستند.

۳. سوکوز هتل واکونا

سوکوز هتل واکونا هلسینکی

اگر به دنبال تعطیلاتی پر هیاهو در هلسینکی هستید، به «سوکوز هتل واکونا» (Sokos Hotel Vaakuna) بروید چرا که درست در مرکز منطقه‌ی خرید و نزدیک به اکثر جاذبه‌های شهر قرار دارد. این هتل برای بازی‌های المپیک ۱۹۵۲ ساخته شد و تاریخچه‌ای طولانی در زمینه میزبانی از مهمانان بین‌المللی با امکانات درجه یک دارد. پنجره‌های ضد صدای اتاق‌ها تضمین می‌کند که خوابی راحت در مرکز شهر داشته باشید. رستوان تراسه در طبقه‌ی بالایی هتل نیز تصاویری معرکه از شهر را پیشکش شما می‌کند. اتاق ویدیو گیم و بازی نیز برای سرگرمی خانواده‌ها و جوان‌ترها مهیا است.

۴. هتل کلاوس کی

هتل کلاوس کی هلسینکی

هتل «کلاوس کی» (Klaus K) در مرکز هلسینکی واقع شده است. طراحی مدرن این هتل با الهام از حماسه ملی کالوالا (Kalevala) گرفته شده و دکوراسیون آن بر مبنای تم‌های احساسی نظیر رمز و راز، اشتیاق، آرزو و حسادت است. این هتل به بسیاری از جاذبه‌های اصلی شهر نزدیک است، به طوری که با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید از مناظر و مکان‌های دیدنی شهر بازدید کنید. اتاق‌های آن شامل اتاق‌های کوچک تا آپارتمان‌های روف تاپ با بالکن می‌شود که به بودجه شما بستگی دارد، هر چند همگی حس لاکچری را به شما هدیه می‌کند.

۵. هتل آنا

هتل آنا هلسینکی

اگر به دنبال اقامتگاهی ارزان، راحت و ساکت هستید که فاصله‌ی چندانی با بخش‌های اصلی در مرکز شهر نداشته باشد پیشنهاد می‌کنیم هتل «آنا» (Anna) را در لیست خود قرار دهید. این هتل از سال ۱۹۲۰ در محله‌ی پوناووری (Punavuori) شروع به کار کرد که به رستوران‌های رویایی کوچک، غذاهای خوشمزه و بوتیک طراحان شهره است. گفته شده که کارکنان هتل اطلاعات زیادی در مورد بهترین کافه، رستوران یا کلوپ دارند پس از اطلاعات آن‌ها استفاده کنید. 

۶. هتل کیومیولس کالیو

هلسینکی

هنگام اقامت در هتل «کیومیولس کالیو» (Cumulus Kallio) احتمالا با صدای شادی بچه‌ها بیدار می‌شوید که مشغول اسکی روی یخ هستند؛ هر چند در تابستان این سر و صدا دو برابر می‌شود، چرا که هیاهوی بازی در زمین فوتبال نیز به آن اضافه می‌شود. با توجه به محیط ساده، دلنشین، لذت‌بخش و در عین حال مدرن این هتل، گزینه خوبی برای خانواده‌ها به حساب می‌آید تا ضمن داشتن اقامتی خوش، سری هم به جاذبه‌های محلی نظیر پارک تفریحی لینانماکی (Linnanmäki Amusement Park) بزنند. اگر هم اهل ورزش باشید، می‌توانید به سالن شنا و بسکتبال بروید که درست در خیابان روبروی هتل قرار دارد.

۷. هیلتون هلسینکی کالاستاجاتورپا

هلسینکی

کمتر هتلی را می‌توان در فنلاند پیدا کرد که تاریخ و اعتباری نظیر هتل «هیلتون هلسینکی کالاستاجاتورپا» (Hilton Helsinki Kalastajatorppa) داشته باشد. این هتل به میزبانی افراد سرشناس و رهبران جهان در حوزه‌های کسب و کار و سیاست به خود می‌بالد. سرگرمی‌های متعددی نظیر اتاق تناسب اندام، استخر، زمین تنیس و حتی ساحلی درست خارج از هتل برای مهمانان در نظر گرفته شده است. هنگام رزرو حتما اتاقی با منظره‌ی ساحل دریا انتخاب کنید. جالب است بدانید که این هتل فقط ۱۵ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد.

۸. هتل هیوِن

هتل هیوِن

اگر می‌خواهید در سفر تفریحی یا کاری خود کمی هم حس و حال لاکچری داشته باشید، سری به هتل «هیون» (Haven) بزنید که مکانی عالی برای لذت بردن از جاذبه‌های هلسینکی به شمار می‌رود. با توجه به موقعیت این هتل به راحتی می‌توانید با پیاده‌روی یا تراموا به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشید. چندین رستوران درجه یک نیز در منطقه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها دلی از عزا درآورید.

۹. کرون پلازا هلسینکی

کرون پلازا هلسینکی

هتل مدرن «کرون پلازا هلسینکی» (Crowne Plaza Helsinki) در موقعیتی عالی قرار دارد و با خدماتی درجه یک از مهمانان پذیرایی می‌کند. این هتل برای هر مسافری که برای کار، تفریح یا با خانواده سفر کرده مناسب است. اگر می‌خواهید به رستوران‌ها و مراکز خرید مرکز شهر بروید، در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید با تراموا به آنجا برسید. استخر این هتل فوق‌العاده نیز حال و هوایی آرام‌بخش را به شما هدیه می‌کند.

۱۰. پارک هتل کاپیولا

پارک هتل کاپیولا

«پارک هتل کاپیولا» (Park Hotel Kapyla) مکانی فوق‌العاده برای اقامتی لذت‌بخش در منطقه کاپیلا به شمار می‌رود. خانه‌های چوبی جالب این منطقه در دهه ۱۹۲۰ ساخته شدند و بیشتر شبیه به کارت پستال‌های رمانتیک اسکاندیناوی هستند، پس جای مناسبی برای یک پیاده‌روی طولانی و تماشای سبک‌های منحصر به فرد معماری آن است. از امکانات هتل می‌توان به سالن ورزشی، سونا، استخر، رستوران اشاره کرد. اتاق‌های هتل در عین سادگی، حس و حال خانه را در شما زنده می‌کند. اگر هم به دنبال محیطی پر انرژی و پر هیاهو هستید، کافی است سوار تراموا شده و در عرض پنج دقیقه به محله‌ی کالیو برسید.

۱۱. گِلُو هتل کلووی

گِلُو هتل کلووی

در هتل مدرن و شیک «گِلُو هتل کلووی» (GLO Hotel Kluuvi) هر نوع امکاناتی را خواهید دید. در ضمن  این هتل در چند قدمی کلیسای جامع هلسینکی، میدان اصلی مارکت و گالری ملی Ateneum قرار دارد. در اطراف آن نیز انواع مراکز خرید و رستوران را مشاهده خواهید کرد. اگر قصد دارید اقامتی لاکچری و عالی در مرکز پایتخت داشته باشید، حتما سری به این هتل بزنید.

۱۲. هتل فابین

هتل فابیان

«هتل فابین» (Hotel Fabian) از روی نام فرماندار فنلاندی قرن نوزده، کونت فابیان، گرفته شده و فضایی دلپذیر و خوشایند دارد. چنانچه بخواهید بعد از یک روز طولانی استراحت کنید، قطعا این هتل انتخاب مناسبی است. اینجا نیز فاصله‌ی خیلی کمی با اکثر نقاط دیدنی شهر دارد و اگر قصد دارید به سوئد سفر کنید، می‌توانید از ترمینالی استفاده کنید که در نزدیکی آن قرار گرفته است. علاوه بر تنفس هوای تازه دریا، از سکوت محله و تماشای بخش‌های معروف و زیبای شهر لذت ببرید.

 

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه