سفیر عراق با افزایش دفاتر موقت صدر ویزای اربعین موافقت کرد

سیامک احدی
سیامک احدی چهار شنبه، ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
سفیر عراق با افزایش دفاتر موقت صدر ویزای اربعین موافقت کرد

دولت عراق مجازات‌های شدیدی را برای افرادی که به صورت غیر قانونی در ایام اربعین وارد این کشور می‌شوند،‌ در نظر گرفته است.

«مجتبی کریمی» رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت:

در دیداری که روز دوشنبه با سفیر عراق در تهران داشتیم، این موضوع مطرح شد که در صورت نیاز، دفتر موقت دیگری علاوه بر ۱۲ دفتر قبلی جهت صدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی ایجاد شود که این موضوع با موافقت سفیر عراق مواجه شد و آنها حتی موافقت کردند که اگر نیاز باشد یک یا دو دفتر نیز به صورت سیار در این ارتباط راه‌اندازی شود،‌ اما با توجه به استقبال مردم در چند روز اخیر برای گرفتن ویزا و مدیریت زمانی که از سوی مردم در این ارتباط صورت گرفته، بعید می‌دانیم که نیازمند به دفتر دیگری باشیم و می‌توانیم با دفاتر فعلی کارها را به پیش ببریم.

دبیر کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین حسینی،‌ تاکید کرد:

شهروندانی که قصد دارند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند،‌ از همین اکنون میزان اعتبار زمانی گذرنامه‌های خود را بررسی کنند و ببینند که گذرنامه‌شان بیش از شش ماه اعتبار دارد یا نه، اگر گذرنامه‌شان کمتر از شش ماه اعتبار داشته باشد، باید برای دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

کریمی افزود:

طبق گزارش‌هایی که از سفارت عراق و همچنین دفاتر صدور ویزا برای زائرین اربعین حسین دریافت کرده‌ایم روند کارها به خوبی در حال پیشرفت است و ما مصرانه از مردم می‌خواهیم که در دریافت ویزا و همچنین تغییر گذرنامه‌شان مدیریت زمان داشته باشند و این امور را به وقت آخر موکول نکنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه