ترکیه در تلاش برای رسیدن به جایگاه دوم گردشگری سلامت در جهان

سیامک احدی
سیامک احدی سه شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲
ترکیه در تلاش برای رسیدن به جایگاه دوم گردشگری سلامت در جهان

دولت ترکیه در تلاش است تا سال ۲۰۲۳ به دومین جایگاه جهانی از نظر توریسم سلامت برسد.

در کنار افزایش شمار کمپ‌های بیمارستان‌های شهری و مراکز سلامتی که در خدمت بیماران خارجی ترکیه هستند، دولت ترکیه در تلاش است تا توریسم حرارتی را نیز گسترش دهد و از چشمه‌های طبیعی آب‌های معدنی گرم و سرد این کشور بهره بگیرد.

گردشگری سلامت ترکیه

شمار بیماران خارجی که خدمات سلامت عمومی را در مراکز عمومی، شخصی و بیمارستان‌های دانشگاهی دریافت می‌کنند، سال پیش ۳۵۹ هزار نفر بود و در نیمه اول امسال به ۱۸۳ هزار نفر رسید.

ترکیه در تلاش برای دست یافتن به ابزاری در بخش توریسم سلامت است و قصد دارد تا به ۱.۵ میلیون توریست در بخش سلامت و یک میلیون توریست در بخش توریسم حرارتی سرویس دهد. این کشور اکنون در مکان هفتم جهانی از نظر ظرفیت‌های گرمایی زمین است.

یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده ایجاد همکاری با ترکیش ایرلاینز است. در حالی که خطوط هوایی ترکیه توزیع بروشورهایی درباره توریسم سلامت ترکیه و توریسم حرارتی را در میان مسافران خطوط هوایی خود توزیع می‌کنند، از این طریق به ترویج و مشاوره فرهنگی در بیش از ۴۰ کشور می‌پردازند.

ترکیش ایرلاینز

ترکیه قصد دارد تا یکی از دو کشور اصلی جهان در زمینه توریسم سلامت شود و به مرکزی برای سلامتی در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیایی مرکزی و روسیه در چشم‌انداز ۲۰۲۳ برسد.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه