اندونزی برنده مسابقات قایقرانی با اژدها شد!

کسری مجیدی
کسری مجیدی سه شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
اندونزی برنده مسابقات قایقرانی با اژدها شد!

در مراسمی سنتی در شرق آسیا که با برگزاری مسابقات قایقرانی همراه است، تیمی از اندونزی مقام اول قایقرانی با اژدها را کسب کرد!

در اقصی نقاط کره‌ی خاکی، ملل گوناگون سعی در آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم خود دارند. یکی از بهترین راه‌ها برای چنین موضوعی، برگزاری مراسم و جشن‌های گوناگون و جالب است تا از این طریق بتوان طیف‌های مخاطبین گسترده‌تر و به ‌خصوص جوان‌تری را جذب کرد. نمونه‌ای از این کار در مناطق شرقی آسیا توسط مسابقات قایقرانی با اژدها انجام می‌شود.

مراسم قایقرانی با اژدها

در همین راستا یکی از مراسم‌هایی که در کشورهای آسیای شرقی، از جمله چین، کره جنوبی و مالزی، مرسوم است، رقابت‌های قایقرانی با اژدها است. در یکی از این مراسم ۴۲ تیم در مسابقات قایقرانی در پنانگ مالزی به رقابت پرداختند. این مراسم در روزی که با اسم «روز بین‌المللی مسابقات قایق‌های اژدهایی» (International Dragon Boat Championship) نام‌گذاری شده است، در روز ۲۱ اکتبر، در آب‌های رودخانه‌ی «کارانگ» (Carang River) برگزار می‌شود.

مراسم قایقرانی با اژدها

این مسابقات برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۲ برگزار شد. از طرفی ساخت چنین قایق‌هایی با شکل و شمایل اژدها در این مناطق به سالیان دور باز می‌گردد. همچنین تا سال ۲۰۱۴ این مراسم در آب‌های اقیانوس برگزار می‌شد که بعد از آن رودخانه کارانگ محل اصلی و رسمی قایقران‌ها تعیین شد.

علاوه بر برگزاری رقابت‌های قایقرانی، مراسم متعدد و گوناگونی در گوشه و کنار این منطقه بر پا می‌شود که کم و بیش همه‌ی آن‌ها به آداب و سنن ساکنین مربوط است. جایزه‌ی تیم اول در رقابت قایقرانی نیز برابر با ۱۱ هزار دلار است.

مراسم قایقرانی با اژدها

پس از برگزاری مسابقات رشته‌ی قایقرانی امسال طی هفته‌ی گذشته، تیمی از اندونزی موفق به کسب مقام اول این مسابقات شد. این مدال در هر دو رشته‌ی ۲۰۰ متر و ۵۰۰ متر با رکورد سریع‌ترین زمان در تاریخ این مسابقات به این تیم رسید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه