سیل و ریزش کوه در ژاپن، دو کشته بر جای گذاشت

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۶
سیل و ریزش کوه در ژاپن، دو کشته بر جای گذاشت

یک تایفون (طوفان) قدرتمند در ساحل اقیانوس آرام در کشور ژاپن امروز، دوشنبه، باعث سیل، رانش زمین و ریزش کوه شده است.

طوفان محلی باعث رانش زمین در ساعت ۳:۰۰ صبح روز دوشنبه به وقت محلی (۶:۰۰ عصر یکشنبه به وقت گرینویچ) شده است. طوفان قبل از رسیدن به دریا و خروج از بخش شمال شرقی ژاپن، چندین ساعت، توکیو را در نوردیده است.

رسانه‌های ژاپنی می‌گویند، دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سرویس خبری کیودو می‌گوید، جسد مردی ۷۰ ساله که موتور قایقش با مشکل روبه‌رو بوده، در ساحل پیدا شده است. وی برای گرفتن طنابی از یک کشتی دیگر و نجات خود در دریا شیرجه زده و متاسفانه جان خود را از دست داده است.

 همچنین مرد عابری با ۶۳ سال سن پس از برخوردهای شدید باد به داربست و سقوط آن‌ها در منطقه ساختمانی در شهر فوکوکا در جنوب ژاپن، جان خود را از دست داد.

گوینده ژاپنی NHK گزارش داد، مرد پیری با ۸۲ سال سن صبح روز بعد از برخورد گلرود (سیل گل‌آلود به همراه تکه‌های سنگ) به خانه‌اش در طول شب در شهر کینوکاوای واکایاما، بیهوش پیدا شده است.

باران‌های شدید، محله‌هایی را در برخی بخش‌های ژاپن مانند واکایاما و جنوب اوساکا زیر سیل فرو برده است.

طوفان باعث تاخیر در شمارش آرا در واکایاما و بخش‌هایی از غرب ژاپن پس از انتخابات ملی در روز یکشنبه شده است.

برخی رسانه‌های ژاپنی روز دوشنبه، فیلم دراماتیکی از عملیات نجات مردی با هلیکوپتر که روی رود در حال طغیان تاما در غرب توکیو ایستاده است را پخش کردند. اخبار می‌گوید ۶ مرد از اطراف و روی رودخانه نجات داده شده‌اند. پلیس و مامورین نجات در حال جستجوی افرادی هستند که ممکن است نیاز به کمک داشته باشند.

طوفان ژاپن

سقوط داربست پس از وزش شدید باد ایجاد شده در اثر طوفان در یک بیمارستان در فوکوکا، جنوب ژاپن

پروازهای داخلی لغو شده‌اند و حرکت بعضی از قطارهای تندروی ژاپن (بولت) مانند بقیه قطارها، معلق شده است. بخشی از بزرگراه‌ها برای احتیاط و سیل‌های احتمالی بسته شده‌اند.

مقامات مسئول، اخطار سیل و رانش زمین و همچنین توصیه تخلیه را به صدها هزار ساکن مناطق در مسیر طوفان، داده‌اند. آژانس مدیریت بحران توفان و آتش گفته است، ۱۷ نفر در این طوفان کمی زخمی شده‌اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه