عکس های کلیشه ای معروف در سفر را بشناسید

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
عکس های کلیشه ای معروف در سفر را بشناسید

عکاسی در سفر یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی است که امروز به لطف گوشی هوشمند در دسترس همه افراد است. سال‌ها است که ژست‌ها و عکس‌های کلیشه‌ای وجود دارند که هزاران گردشگر با این ژست‌ها عکاسی کرده‌اند؛ بهتر است تا آن‌ها را بهتر بشناسید و از عکاسی به این سبک دوری کنید.

عکاسی با برج آزادی، عکس گرفتن از برج کج پیزا به صورتی که شما با پایتان در حال کج کردن آن هستید، عکاسی از اهرام مصر به‌گونه‌ای که آن‌ها را در دست‌هایتان گرفته‌اید. تمام این ژست‌ها، ژست‌های بسیار خوبی برای عکاسی هستند، ولی هزاران بار و شاید میلیون‌ها بار توسط افراد مختلف عکاسی شده‌اند. با شناختن این ژست‌های کلیشه‌ای می‌توانید با روش‌های بهترین عکاسی کنید. با ما همراه باشید تا ژست‌های کلیشه‌ای را بهتر بشناسید.

عکاسی با ژست مجسمه آزادی

عکس های کلیشه

مشعلی که در دست مجسمه آزادی قرار دارد، برای همه ما آشنا است؛ یکی از کلیشه‌ای‌ترین ژست‌های عکاسی با این مجسمه زیبا، گرفتن ژستی شبیه به مجسمه است. لطفا شبیه به مجسمه ژست نگیرید!

آب‌پاشی فیل در آسیای جنوبی

عکس های کلیشه

نشستن روی فیل و عکاسی از آب پاشیدن فیل روی شما نه‌تنها کاری کلیشه‌ای است، بلکه از نظر اخلاقی هم درست نیست و در واقع شما به صنعت استفاده ابزاری از حیوانات کمک کرده‌اید.

عکاسی با ژست بودا

عکس های کلیشه

عکس با مجسمه بودا، یکی از عکس‌هایی است که هر فردی که به هند یا کشورهای آسیایی با فرهنگ بودائی سفر کرده، انداخته است. وقتی روبه‌روی بودا می‌ایستید تا با مجسمه عکس بگیرید، دلیلی ندارد حالت بودا را گرفته و با حالت معروف بودا عکاسی کنید. این یکی از کلیشه‌ای‌ترین ژست‌ها است.

صاف کردن برج کج پیزا

عکس های کلیشه

تلاش برای صاف کردن برج پیزا هم یکی از کلیشه‌ای‌ترین ژست‌های عکاسی است.

رد شدن از خیابان ابی به سبک گروه بیتلز

عکس های کلیشه

خیابان ابی یکی از خیابان‌های معروف دنیا است که گروه بیتلز با رد شدن از آن عکس معروفی گرفته‌اند. بیتلز یک بار برای همیشه به‌خوبی این عکس را گرفته است، پس دیگر آن را کلیشه نکنید!

پوشاندن صورت با گل دریایی

عکس های کلیشه

سبزرنگ کردن صورت با گل دریایی کار بامزه‌ای است و شاید برای ساعاتی موجب خنده اطرافیان شوید، ولی باید گفت متاسفانه این عکس هم کلیشه شده است.

عکاسی از تاج محل

عکس های کلیشه

عکاسی از تاج محل از زاویه روبه‌رو یکی از کلیشه‌ای‌ترین عکس‌هایی است که هر گردشگر در سفر هند آن عکس را می‌اندازد.

مجسمه مسیح ریودوژانیرو

عکس های کلیشه

مجسمه مسیح در ریودوژانیرو برزیل، یکی از محبوب‌ترین مجسمه‌های دنیا است که ژست و حالت بسیار جالبی دارد. بسیاری از افراد با گفتن حالت مجسمه و عکاسی در روبه‌روی آن، این حالت را به کلیشه تبدیل کرده‌اند.

عکاسی از مجاچو پیچو

عکس های کلیشه

ماچو پیچو شهری با دیوارهای سنگی در آمریکای لاتین است که متعلق به امپراتوری اینکاها است. عکاسی از نمای کلی شهر تبدیل به کلیشه شده است.

عکاسی در لوکیشن فیلم تعطیلات رمی

عکس های کلیشه

فیلم تعطیلات رمی با بازی آدری هپبرون و گریگوری پک، یکی از فیلم‌های محبوب تاریخ سینما است. لوکیشن این فیلم در رم است و در یکی از محبوب‌ترین سکانس‌های فیلم، آدری هپبورن مقابل یکی از بناهای معروف رم بستنی می‌خورد. عکاسی با ژست هپبورن در این لوکیشن و خوردن بستنی و عکس انداختن از آن مدت‌ها است که به کلیشه تبدیل شده است.

طرح حنا

عکس های کلیشه

اگر روزی به کشورهای آسیایی رفتید و با دوستان خود روی دستان‌تان طرح حنا زدید، از آن عکس نگیرید و در اینستاگرام به اشتراک نگذارید. این عکس مدت‌ها است کلیشه‌ای و تکراری شده است.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه