ورود گردشگران آلمانی در سال ۲۰۱۸ به ترکیه، رشد ۲۰-۱۵ درصدی خواهد داشت

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
ورود گردشگران آلمانی در سال ۲۰۱۸ به ترکیه، رشد ۲۰-۱۵ درصدی خواهد داشت

ورود توریست‌ها به کشور، همیشه برای اقتصاد و مردم آن کشور حیاتی است. آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸، تعداد توریست‌های آلمانی در ترکیه رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی خواهد داشت.

مایکل فرنزل، مدیر انجمن فدرال آلمان، بخش توریست، به رویترز می‌گوید:

رزروهای اخیر نشان می‌دهد، تعداد توریست‌های آلمانی در آنتالیا، ترکیه، در سال آینده رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی دارد.

تعداد بازیدکنندگان آلمانی از ترکیه در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. دلایل آن را می‌توان مشکلات امنیتی به وجود آمده از جمله حملات ارتش، کودتای ناموفق ارتش و افزایش تنش میان برلین و آنکارا دانست که آسیب‌های عمیقی به روابط دیپلماتیک زد.

فرنزل در تعطیلات آخر هفته در طی یک رویداد توریستی در جنوب ترکیه، آنتالیا به رویترز گفت:

رزروهای اخیر افزایش تعداد بازدیدکنندگان آلمانی از ترکیه را نشان می‌دهد. ما ممکن است شاهد رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی بر طبق رزروهای اخیر را شاهد باشیم.

فرنزل همچنین گفت:

هزینه‌های پایین تعطیلات در ترکیه در مقایسه با دیگر مقاصد مسافرتی، کاملا رقابتی و دلیل برگشت مسافران به ترکیه نیز همین است.

هر رشدی در ورود گردشگران خارجی به واحد پول رنج‌دیده ترکیه، لیر، که به‌علت کاهش توریست در ادامه نگرانی‌های امنیتی ضربه خورده بود، کمک می‌کند.

بر اساس داده‌های وزارت گردشگری، تعداد گردشگران آلمانی در ترکیه در سال ۲۰۱۶ با کاهش ۳۰ درصدی از تعداد ۵/۵۸ میلیون در سال قبل‌تر به عدد ۳/۸۹ میلیون رسیده بود. در هفت ماه اول سال ۲۰۱۷، تعداد بازدیدکنندگان آلمانی از ۲/۷ میلیون نفر در همین زمان در سال گذشته به ۲/۵ میلیون نفر رسید.

آلمان، ترکیه را به‌علت بازداشت‌های گسترده در طی یک حرکت امنیتی پس از کودتای ناموفق پارسال ارتش، مورد انتقاد شدید قرار داد و با پس دادن شهروندان ترکیه به دولت این کشور که گفته می‌شد در این طغیان سیاسی نقش داشته‌اند، مخالفت و تقاضای آزادی حدود دوازده شهروند آلمانی یا ترکی-آلمانی که در ماه‌های اخیر بازداشت شده‌اند را کرد.

در ماه مارس، وقتی وزیران ترکیه از سخنرانی در رالی مهاجرین در آلمان منع شدند، طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، اقدامات تاکتیکی برلین را به اقداماتی نازی‌گونه تشبیه و آن را متهم کرد. آنکارا علی‌رغم تنش‌های موجود با فراکسیون و به‌خصوص تعداد بالای آلمانی‌ها، فشار خود را برای پیوستن به اتحادیه اروپا ادامه داد.

هفته گذشته، پس از تصمیم آنجلا مرکل، رهبر آلمانی در پاسخ به چیزی که وی رفتار غیرقابل قبول ترکیه درباره حقوق انسانی می‌داند، رهبران اروپایی تصمیم به تحقیق در مورد شکاف‌های موجود در سرمایه‌های ترکیه گرفتند.

مطالب مرتبط:

منبع reuters

دیدگاه