ایستگاه جدید متروی دهلی نو؛ کوتاه ترین مسیر بین نویدا و جنوب دهلی

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
ایستگاه جدید متروی دهلی نو؛ کوتاه ترین مسیر بین نویدا و جنوب دهلی

ایستگاه مترو دهلی، معبد کلکجی، معبد نیلوفر آبی و نهرو پلیس را به هم وصل می‌کند. این ایستگاه همچنین به صورت مستقیم به ایستگاه داخلی فرودگاه IGI  وصل می‌شود. مسافرانی که از خط ببنفش و از سمت فریدآباد می‌آیند، می‌توانند با تغییر خط مستقیما به سمت فرودگاه بروند.

ایستگاه متروی جدید کالکاجی ماندیر (Kalkaji Mandir) در باغ گیاه‌شناسی جدا از قطار بدون راننده‌اش، قرار است مرکز چند‌راهی مترو و همچنین کوتاه‌ترین مسیر بین نویدا (Noida) و جنوب دهلی باشد.

سفر آزمایشی در این مسیر به تازگی انجام شده و قرار است این بخش تا اواخر ماه نوامبر به بهره‌برداری برسد. هندوستان تایمز (Hindustan Times) برای آگاهی از پیشرفت‌ها و برنامه‌های این ایستگاه و این که ببیند چگونه این خط دور تا دور مسیر معبد کلکجی، معبد نیلوفرآبی و مرکز نهرو پلیس را حرکت می‌کند، از این ایستگاه دیدن کرد.

ایستگاه مترو جدید دهلی نو

زمانی که کل مسیر باغ گیاه‌شناسی تا غرب جاناکپوری در تاریخ مارس ۲۰۱۸ احداث شود، مسافران نویدا می‌توانند با تغییر خط در حوض خاص (Hauz Khas) به گورگان (Gurgaon) بروند. این خط کمک شایانی به کاهش تراکم جمعیت در ایستگاه اصلی رجیو چاوک (Rajiv Chowk) و بین نویدا و گورگان می‌کند. این ایستگاه جدید در زیر زمین قرار دارد، اما ایستگاه قدیمی در ارتفاع از سطح زمین قرار داشت. قرار است دو ایستگاه قدیمی و جدید توسط یک پل با طول ۲۶۰ متر به یکدیگر وصل شوند.  این ایستگاه همچنین مسیر مستقیم به سمت فرودگاه IGI  را نیز فراهم می‌کند. این ایستگاه برای گردشگرانی که قصد بازدید از معابد کلکجی و نیلوفر آبی را دارند، بسیار مناسب است. به علاوه گزینه‌ای مناسب برای رفتن به بازار وسایل الکترونیک و مرکز تجارت نهرو پلیس است.

ایستگاه مترو جدید دهلی نو

در حال حاضر اگر بخواهید به سمت جنوب دهلی بروید، باید در مندی هوس (Mandi House) تغییر خط بدهید. اما با وجود ایستگاه جدید مسافران می‌توانند مستقیما به کلکجی ماندیر بروند و در زمان خود صرفه جویی کنند.

خط باغ گیاه‌شناسی- کلکجی ماندیر دارای ۹ ایستگاه است و تنها ایستگاه زیرزمینی این خط ایستگاه جدید کلکجی ماندیر است. همچنین این مسیر حمل و نقل به دو مرکز آموزشی مهم هند را نیز فراهم می‌کند. مسیر زیرزمینی این خط ۲۱ کیلومتر و باقی مسیر ۱۴ کیلومتر است.

مطالب مرتبط:

منبع Hindustan Times

دیدگاه