بهترین دانشگاه های کانادا کدامند؟

سارا کرایی
سارا کرایی شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
بهترین دانشگاه های کانادا کدامند؟

کانادا یکی از گزینه‌های اصلی شما برای تحصیل در خارج است؟ بهترین دانشگاه‌های کانادا را در این مقاله بشناسید.

در مقایسه با آمریکا تحصیل در کانادا ارزان‌تر، روند پذیرش آسان‌تر و شرایط برای اقامت دائم راحت‌تر است. ۲۶ مورد از دانشگاه‌های کانادا در میان بهترین‌های جهان قرار دارند. از این تعداد، ۴ دانشگاه بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و ۹ تا در لیست ۳۰۰ دانشگاه‌‌ برتر دنیا جا گرفته‌اند. اگر در حال برنامه‌ریزی برای تحصیل در سرزمین آرزوها هستید، در این مقاله همراه با کجارو باشید و با ۱۰ مورد از بهترین دانشگاه‌‌ها این کشور در سال ۲۰۱۸ بر اساس رتبه بندی QS آشنا شوید.

۱. دانشگاه تورنتو

دانشگاه کانادا

دانشگاه تورنتو توانست بار دیگر از دانشگاه مک گیل پیشی بگیرد و در صدر لیست دانشگاه‌های برتر کانادا و  به جایگاه ۳۱ بهترین دانشگاه‌‌های دنیا قرار بگیرد. دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تاسیس شده و در حال حاضر ۸۸,۷۰۰ دانشجو در سه فضای آموزشی این دانشگاه در شهر تورنتو در حال تحصیل هستند. این دانشگاه به خاطر نوآوری‌های تحقیقاتی خود مانند کشف انسولین و سلول‌های بنیادی شهرت جهانی دارد.

۲. دانشگاه مک گیل

دانشگاه کانادا

دانشگاه مک گیل با حدود ۴۰,۵۰۰ دانشجو که ۲۵ درصد آن‌ها بین‌المللی هستند، توانست در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۳۲ جهان قرار بگیرد. این دانشگاه در مونترال واقع شده و دارای بیشترین تعداد دانش پژوهان رودز (۱۴۲) و برندگان جایزه نوبل (۱۲) در میان همه‌ی دانشگاه‌های کانادا است.

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال به رتبه ۵۱ جهانی نزول داشته، اما همچنان رتبه سوم دانشگاه‌های برتر کانادا را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در ونکوور و کلونا در بریتیش کلمبیا واقع شده است و حدود ۶۲,۹۰۰ دانشجو دارد، که از این تعداد ۱۴,۴۳۴ نفر از آن‌ها دانشجویان بین المللی از ۱۶۲ کشور مختلف هستند.

۴. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه کانادا

دانشگاه آلبرتا در کنار دانشگاه کره جنوبی یکی از ۴ دانشگاهی است که در رده‌ی ۹۰ رتبه‌‌بندی جهانی QS قرار گرفته‌اند. دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد و اکنون در شهر ادمونتون مستقر است. این دانشگاه ۳۷,۸۳۰ دانشجو از ۱۴۳ کشور مختلف دارد و سالیانه سهمی۱۲.۳ میلیارد دلاری در اقتصاد آلبرتا دارد.

۵. دانشگاه مونترال

دانشگاه کانادا

دانشگاه مونترآل در رتبه ۱۳۰ رتبه بندی QS قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد و یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که درآمد حاصل از تحقیقات آن به بیش از نیم میلیارد دلار می‌رسد.

۶. دانشگاه مکمستر

دانشگاه کانادا

دانشگاه مکمستر، یکی از نه موسسه‌ای است که در رده ۱۴۰ جهانی قرار دارند. این دانشگاه در سال ۱۸۸۷ در تورنتو تاسیس شد، اما در سال ۱۹۳۰ به همیلتون، انتاریو منتقل شد. در مکمستر حدود ۷۰ موسسه و مرکز تحقیقاتی وجود دارد، اما بیش از هر چیز این دانشگاه به خاطر مدرسه پزشکی‌اش مشهور است.

۷. دانشگاه واترلو

دانشگاه کانادا

یکی دیگر از دانشگاه‌های واقع در انتاریو دانشگاه واترلو، یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا است که در سال ۱۹۵۷ تاسیس شده است، امروزه، ۳۷ درصد از ۳۶,۶۷۰ نفر دانشجو این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی هستند.

۸. دانشگاه وسترن

دانشگاه کانادا

دانشگاه وسترن در شهر لندن در انتاریو واقع شده است. قبلا به عنوان دانشگاه وسترن انتاریو شناخته می‌شد. دانشگاه در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد و در حال حاضر حدود ۲۸,۸۰۰ دانشجو دارد.

۹. دانشگاه کلگری

دانشگاه کانادا

دانشگاه کلگری در رتبه بندی QS سال ۲۰۱۸، در جایگاه ۲۱۷ قرار گرفت. این دانشگاه که محل تولد اختراعات قابل توجهی از جمله نئوروچیپ است، در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده و دارای پنج فضای دانشگاهی است که یکی از آن‌ها در قطر قرار دارد.

۱۰. دانشگاه کویینز

دانشگاه کانادا

دانشگاه کویینز که در سال ۲۰۱۸ توانست در رده ۲۲۴ رتبه‌‌بندی جهانی دانشگاه‌ها قرار بگیرد، قدیمی‌ترین دانشگاه کانادا است که در سال‌های ۱۸۴۱-۱۸۲۶ تاسیس شد. امروزه، دانشگاه کویینز حدود ۲۲,۴۶۱ دانشجو دارد، که تقریبا ۱- درصد آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند.

سایر دانشگاه‌های برتر کانادا

دانشگاه کانادا

۱۱. دانشگاه سایمون فریزر؛ رتبه ۲۴۵ در جهان است.

۱۲. دانشگاه دال‌هاوسی؛  رتبه ۲۷۹ در جهان است.

۱۳. دانشگاه اتاوا ؛ رتبه ۲۸۹ در جهان است.

۱۴. دانشگاه ویکتوریا؛ رتبه ۳۴۶ در جهان است.

۱۵. دانشگاه لاوال؛ رتبه ۳۷۸ در جهان است.

۱۶. ??????? ????????؛ در رتبه بندی ۴۳۱-۴۴۰ قرار دارد.

۱۷. دانشگاه یورک؛ در سطح جهان ۴۴۱-۴۵۰ قرار دارد.

۱۸. دانشگاه ساسکاچوان؛ در رتبه جهانی ۴۵۱-۴۶۰ قرار دارد.

۱۹. دانشگاه گولف؛ در سطح جهان ۴۹۱-۵۰۰ قرار دارد.

۲۰. دانشگاه کبک؛ رتبه ۵۰۱-۵۵۰ در جهان است.

۲۱. دانشگاه مانیتوبا؛ در رتبه جهانی ۵۵۱-۶۰۰ قرار دارد.

۲۲. ??????? ??????؛ رتبه ۶۰۱-۶۵۰ در جهان است.

= ۲۳. دانشگاه کارلتون؛ رتبه ۶۵۱-۷۰۰ در جهان است.

= ۲۳. دانشگاه ویندزور؛ در رتبه ۶۵۱-۷۰۰ قرار دارد.

۲۴. دانشگاه یادبود نیوفاندلند؛ در رتبه ۷۰۱-۷۵۰ قرار دارد.

۲۵. دانشگاه رایرسون؛ رتبه ۸۰۱-۱۰۰۰ در جهان است.

مطالب مرتبط:

منبع topuniversities

دیدگاه