از هولی تا هنر، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

شایان شفایی
شایان شفایی پنجشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
از هولی تا هنر، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

مجموعه تصاویر روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته از تنوع خاصی برخوردار بود و موضوعات متنوعی را در بر داشت.

در هفته گذشته نشنال جئوگرافی تصاویر متنوعی را در قالب عکس روز به انتشار گذاشت. تصاویر منتشر شده در هفته گذشته از تنوع زیادی برخوردار بودند و موضوعات مختلفی را در خود جای داده بودند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به هفت عکس منتشر شده در هفته گذشته و توضیحات نشنال جئوگرافی در مورد هر یک از آن‌ها را نیز مطالعه می‌کنیم.

انتظار

نشنال جئوگرافی

در پاکستان، نزدیک مرز افغانستان یک شکارچی مرغابی به‌همراه سگش در یک صبح آرام به انتظار نشسته‌اند. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، تله‌های شکارچی روی آب شناور هستند. این تله‌ها مرغابی‌هایی را که در حال مهاجرت هستند و می‌هواهند از روی دریاچه عبور کنند، به خود جذب می‌کند و شکارچی مرغابی‌ها را شکار می‌کند.

فستیوالی برای همه

نشنال جئوگرافی

هولی، که به جشنواره رنگ‌ها نیز شهرت دارد، جشنی است که در فصل بهار در هند برگزار می‌شود. در طول این جشن، افراد روی یکدیگر رنگ می‌پاشند و به شادی و پایکوبی می‌پردازند. یکی از افرادی که در این جشن شرکت کرده بود، زنی بود که با صندلی چرخ دار به مراسم آمده بود. عکاس این تصویر در مورد این زن گفت که او حدود ۱۰۲ سال سن داشت& اما شجاعتش مثال زدنی بود.

جهنم روی زمین

نشنال جئوگرافی

آتش «Eagle Creek» زمانی شروع شد که چند نوجوان فشفشه‌هایی را درون دره‌ای خشک پرتاب کردند. پس از یک ماه سوختن متوالی، بخش بسیار زیادی از زمین‌های ایالت واشنگتون آتش گرفت. عکاس این تصویر، عکس را در خارج از خرابی‌ها ثبت کرده و در مورد آن می‌گوید که صحنه جلوی چشمم مثل آخرالزمان بود!

عشق موسیقی

نشنال جئوگرافی

یک نوازنده جوان ویولن سل، ساز خود را در آغوش کشیده و عکاس تصویرش را ثبت کرده است. گروه موسیقی‌ای در آفریقای جنوبی وجود دارد که با برنامه‌های خاص خودش، به کودکان محروم این شانس را می‌دهد تا موسیقی را فرا بگیرند. عکاس این تصویر روزی به سراغ این گروه رفته و با تمام اعضای آن صحبت کرده است. در انتها این تصویر به ثبت رسیده است.

وقت غذا خوردن

نشنال جئوگرافی

در انگلیس، یک فلامینگو توقف کرده و در حال غذا خوردن است. در اطراف انگلیس، تلاش‌های زیادی برای مراقبت از این‌گونه پرنده و کمک به افزایش نسل آن در حال شکل‌گیری است.

شنا در چاه پله

نشنال جئوگرافی

معماری این چاه پله شگفت انگیز است!

کودکان مشغول شنا در یک چاه‌پله در هند هستند. چاه‌پله‌ها مکان‌هایی هستند که عملکرد یک چاه را دارند و به‌وسیله پله‌هایی که در آن‌ها قرار گرفته، می‌توان به آب آن‌ها دسترسی پیدا کرد. این چله پله در سال ۱۷۴۰ ساخته شده و امروزه به یک مکان اصلی جذاب گردشگری در هند تبدیل شده است. معماری این چاه پله بسیار زیبا است و آب داخل آن بسیار تمیز است. افراد زیادی روزانه در آب آن شنا می‌کنند.

شیر خفته

نشنال جئوگرافی

یک مربی شیر ایتالیایی در کنار یکی از شیرهایی که تعلیم داده، در حال استراحت است. عکاس تصویر در مورد این عکس و مربی شیرها می‌گوید:

او با شیرها همانند فرزندان خود رفتار می‌کند. روزانه در کنار شیرها استراحت می‌کند و با آن‌ها بازی می‌کند.

تصاویر این هفته نشنال جئوگرافیک را هم با یکدیگر بررسی کردیم. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ بهترین عکس این هفته از نظر شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه