حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار سه شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی تفلیس گرجستان را با سیستم حمل و نقل عمومی این شهر با قیمت مناسب تجربه کنید.

تفلیس یکی از شهرهای زیبای جنوب شرقی اروپا و پایتخت گرجستان است. این شهر از جمله مراکز مهم تجاری و فرهنگی در قفقاز به شمار می‌رود.

در تفلیس جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد، از جمله طبیعت زیبا و بناهای تاریخی و دیدنی بی‌نظیری که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. از این شهر زیبای اروپای شرقی با طبیعت بکر و فوق‌العاده دیدن کنید.

اگر می‌خواهید تابستان امسال به گرجستان سفر کنید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تور گرجستان ، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

اتوبوس

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

اتوبوس‌های تفلیس به رنگ آبی و زرد بوده و همگی شماره مسیر مربوط به خود را در جلوی ماشین درج کرده‌اند. بسیاری از ایستگاه‌های اتوبوس دارای صفحه‌ای اتوماتیک هستند که خدمات قبل، در حین سفر و بعد از رسیدن به مقصد را نشان می‌دهد. برای پرداخت هزینه‌ها می‌توانید از سکه استفاده کرده یا با کارت مسافرتی مترومانی (Metromani) خود هزینه را بپردازید.

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

سفر به هر کجای شهر هزینه‌ای معادل ۵۰ تتری دارد. شما می‌توانید کارت مترومانی (Metromani) خود را در هر ایستگاه مترو شارژ کرده یا از دستگاه پرداخت شتابی ایستگاه‌های اتوبوس استفاده کنید.

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

اتوبوس توریستی شهر تفلیس برای حمل و نقل آسان گردشگران آماده خدمت‌رسانی است.

ماشین یا قطار کابلی

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

یک مسیر ماشین کابلی از پارک ریک تا قلعه ناریکالا برقرار است که مناظر دیدنی شهر را به زیبایی نشان می‌دهد: حتی یکی از ماشین‌های این مسیر دارای کف شیشه‌ای است. هزینه این ماشین‌ها فقط ۱ لاری بوده و شما می‌توانید با استفاده از کارت مترومانی خود آن را بپردازید.

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

قطار کابلی که تا کوه متسامیندا (Mtatsminda) کشیده شده است، در سال ۱۹۰۵ افتتاح و اخیرا بازسازی شد. هزینه این قطارها ۲ لاری بوده که با کارت‌های مترومانی (Metromani) قابل پرداخت نیست.

مترو

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

شبکه قطارهای زیرزمینی (مترو) تفلیس، متروپولیتان (Metropolitan) نامیده می‌شود. دو خط مترو در تفلیس وجود دارد که در ایستگاه میدان تقاطع پیدا می‌کنند. برای استفاده از مترو باید از کارت مترومانی استفاده کنید: این کارت را می‌توان از هر ایستگاهی خریداری و شارژ کرد. صرف نظر از فاصله، هزینه سفر با مترو ۵۰ تتری است.

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

نام ایستگاه‌ها به زبان انگلیسی و گرجستانی نوشته شده است و اطلاعیه‌های ایستگاه قطار نیز به هر دو زبان ارائه می‌شود. خدمات مترو از ۷:۰۰ تا نیمه شب در دسترس قرار دارد. ایستگاه‌های مترو با علامت قرمز (M) مشخص می‌شوند.

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

مینی‌بوس

ناوگان مینی‌بوس تفلیس به نام مارشوتکا (marshrutkas)، وظیفه انجام حمل و نقل عمومی را برعهده داشته و نقش مهمی در جابه‌جایی‌های شهری دارد. با این حال، تا حدی بی‌قید و شرط بوده که در اینجا آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

تمام مینی‌بوس‌های موجود در مرکز شهر زرد رنگ هستند. شماره مسیر مینی‌بوسی را که می‌خواهید، انتخاب کرده و پرچم مربوط به آن را بردارید؛  مینی‌بوس‌ها تا وقتی که شما دست خود را به عنوان نشانه پایین نیاورید، نمی‌ایستند.

خیابان روستاولی استثنا است، اما بازهم مینی‌بوس‌ها فقط در ایستگاه‌ها توقف می‌کنند. هزینه هر سفر با مینی‌بوس ۸۰ تتری بوده و شما می‌توانید هزینه را با پول نقد (حق تغییر دارید) یا یک کارت مترومانی دارای شارژ، قبل از خروج بپردازید.

ایستگاه‌های مارشورتکا در اطراف شهر موجب تسهیل سفر در سراسر گرجستان شده است. مقصد سفرها بر روی صفحه پنجره‌ها قابل مشاهده است، اما فقط به زبان گرجی نوشته خواهند شد. فقط اگر از مسیر خود اطمینان ندارید، حتما از اطرافیان بپرسید.

به طور کلی، ایستگاه دیدوب در غرب و شمال گرجستان واقع شده است، مسیر ساموگوری در شرق و مسیر اورتاچلا مسیرهای بین‌المللی بوده و به ترکیه، آذربایجان و ارمنستان متصل می‌شود. پیش از سوار شدن بر سر قیمت به توافق برسید (بر سر قیمت با افراد محلی چانه بزنید).

تاکسی‌ها

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

تاکسی ارزان بوده و راهی آسان برای جابه‌جایی در سطح شهر است. بیشتر سفرهای با تاکسی در تفلیس، بین سه تا ۶ لاری هزینه در بر خواهند داشت. برخی از تاکسی‌ها دارای معیار و نرخ ثابت هستند، اما نه همه آن‌ها. همیشه قبل از شروع حرکت، قیمت را تعیین کنید.

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

شما می‌توانید به طور مستقیم در خیابان یا از طریق شماره تلفن زیر تاکسی کرایه کنید:

تلفن: ۱۱۱ ۴۲۰, ۲۰۱ ۲۰۱, ۷۸ ۷۸ ۷۸, ۵۱۱

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

انواع تاکسی‌های تفلیس:

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

  • Gggeorgia
  • تاکسی GIG
  • ماکسیم
  • تاکسیفی

قطارها

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

کارآمدترین راه برای خرید بلیط قطار رفتن به ایستگاه مرکزی قطار است. معمولا یک کاردان انگلیسی زبان در یکی از دفاتر بلیط فروشی حضور دارد. شما باید شناسه معتبر یا پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید بلیط‌ها را به صورت آنلاین خریداری کنید. به وبسایت railway.ge رفته، روی نقشه در سمت راست کلیک کنید. شما می‌توانید در این سایت مسیرها و همچنین نحوه خرید بلیط را بررسی کنید. تقریبا مشابه همه سیستم‌های رزرو آنلاین، باید ثبت نام کرده و سپس فعالیت مورد نظر خود را انجام دهید.

حمل و نقل عمومی در تفلیس، گرجستان

پرداخت در این قطارها فقط از طریق ویزا یا مستر کارت صورت می‌گیرد. اگر از بلیط الکترونیکی برای سفرها استفاده می‌کنید، باید کدهای خرید بلیط و شناسه‌ای را که در طول فرایند رزرو استفاده کرده‌اید، همراه داشته باشید. مراقب باشید: مراحل رزرو آنلاین روندی ثابت ندارد. به خاطر داشته باشید که برای مقاصد محبوب (باتومی، کوتایی (Kutaisi)، زوگیدی (Zugdidi)) باید حداقل دو روز قبل بلیط‌ها را پیش خرید کنید، مخصوصا در فصل زمستان.

مطالب مرتبط:

منبع inyourpocket

دیدگاه