شارژر خورشیدی، گجتی که شما را از پریز برق بی‌نیاز می‌کند

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
شارژر خورشیدی، گجتی که شما را از پریز برق بی‌نیاز می‌کند

فرض کنید که در یک ماجراجویی در جنگل یا گردش در طبیعت هستید و باتری گوشی‌تان هم در حال تمام شدن است و به پریز برق هم دسترسی ندارید. اما تکنولوژی هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. حالا دیگر می‌توانید از طریق انرژی خورشیدی نیز گجت‌ها و گوشی هوشمند خود را شارژ کنید.

وقتی می‌توانید از انرژی خورشید به صورت رایگان استفاده کنید، پرداخت کردن ماهانه قبض برق کار سختی خواهد بود. به علاوه ممکن است همواره پریز برق در دسترس شما نباشد. شاید هم کاملا رایگان نباشد، چون به هرحال شما به یک پنل خورشیدی برای گرفتن انرژی خورشید نیاز دارید و این پنل‌ها رایگان نیستند. اما اگر علاقه دارید تا از انرژی‌های پاک استفاده کنید، شارژرهای خورشیدی کوچک می‌تواند شروع خوبی باشد، به خصوص شارژر خورشیدی یولک (Yolk).

شارژر خورشیدی یولک

یولک در زبان انگلیسی به معنای زرده تخم مرغ است، اما به این معنی نیست که شارژرهای خورشیدی از تخم مرغ یا مرغ استفاده می‌کنند. شارژرهای خورشیدی یک ورقه نازک و سبک پنل خورشیدی دولایه است که تمامی گجت‌هایی شما را که پورت یو اس بی دارند، شارژ می‌کند.

شارژر خورشیدی یولک

ابعاد این شارژر در حالت تاشده، حدود ۹ در ۱۹ و ضخامتش حدود یک سانتی‌متر است و برای هر پورت ۵۰۰ میلی آمپر خروجی دارد. اگر به انرژی بیشتری نیاز دارید، فقط کافی است تا پنل‌های اضافی را از طریق آهن‌ربایی که در کنار این پنل‌ها قرار دارد، وصل کنید.

شاید تنها نکته این شارژر قیمتش باشد. قیمت شارژر خورشیدی یولک برای مدل ۵ واتی حدود ۱۵۰ دلار بوده و این رقم برای مدل ۱۵ واتی ۳۴۸ دلار است. اما در ایران مدل‌های مشابهی نیز وجود دارد که می‌توانید با قیمت کمتری آن‌ها را تهیه کنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع The gadgeteer

دیدگاه