بیش از ۵۰ هزار گردشگر خارجی از ابتدای امسال وارد یزد شدند

سیامک احدی
سیامک احدی چهار شنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۴
 بیش از ۵۰ هزار گردشگر خارجی از ابتدای امسال وارد یزد شدند

بیش از ۵۰ هزار۵۰ هزار تن  نفر گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون به شهر تاریخی جهانی یزد وارد شده‌اند.

«محمدرضا نصیری» سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:

در شش ماهه نخست سال جاری ۵۱ هزار و ۸۲۰ نفر گردشگر خارجی وارد استان یزد شده که این آمار نسبت به سال گذشته که ۴۷ هزار و ۱۷ نفر بوده، ۱۱ درصد رشد داشته است.

گردشگران خارجی یزد

وی با بیان این که عمده این گردشگران از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، چین و هلند بوده‌اند، بیان کرد:

در سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر به استان یزد سفر کردند که امسال با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و همچنین تفاهم خوب سه استان فارس، اصفهان و یزد و تشکیل مثلث طلایی گردشگری پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۱۴۰ هزار نفر به استان یزد سفر کنند که نسبت به سال گذشته با رشدی معادل ۲۰ درصد همراه خواهد بود.

نصیری افزود:

ایجاد واحدهای اقامتی در سطوح چهار و پنج ستاره و طرح توسعه آنها و همچنین ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان در سال جاری است.

یزد

وی در ادامه از ساخت پنج هتل پنج ستاره در شهرستان‌های اردکان، میبد و یزد خبر داد و گفت:

بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، بافت تاریخی شهر یزد و مجتمع‌های خدمات رفاهی که به گردشگران داخلی و خارجی استان کمک کند نیز در دستور کاری قرارگرفته است.

وی ادامه داد که موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی از اهمیت خاصی برای ورود گردشگران به استان برخوردار است به نحوی که استان یزد باید به گردشگران شناسانده شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه برای پذیرش گردشگر صورت گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه