هالووین امسال و تورهای گردشگری وحشت در انگلستان

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
هالووین امسال و تورهای گردشگری وحشت در انگلستان

فرصت چندانی تا شب هالووین باقی نمانده است و صنعت گردشگری از هرآنچه در چنته دارد، برای درآمدزایی بیشتر نهایت استفاده را می‌برد. تورهای شکار ارواح نیز از این جمله هستند.

سکوت حاکم بر یک قلعه قدیمی گاهی با نجوای ارواح در هم شکسته می‌شود، دست‌کم این آن چیزی است که تورهای شکار ارواح در قلعه‌های قدیمی را پررونق کرده است. با نزدیک شدن به ایام هالووین، کشور انگلستان شاهد برگزاری برنامه‌ و تورهای متعددی در حوزه گردشگری وحشت است که با محوریت شکار ارواح و بررسی پدیده‌های ماورایی برگزار می‌شوند.

در قالب این تورها افراد شرکت‌کننده در ساعات پایانی شب در مکان‌های قدیمی که شایعات زیادی پیرامون تسخیر شده بودن‌شان دردست است، به گشت و گذار پرداخته و به‌دنبال شواهدی برای تعیین صحت و سقم این شایعات می‌گردند. این تورها اغلب با جلسات احضار روح و پیشگویی همراه بوده و در نهایت با پذیرایی سبک و ساده به اتمام می‌رسند.

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

در گردشگری وحشت امروز به معرفی دو برنامه شکار ارواح خواهیم پرداخت که هنوز فرصت برای ثبت نام و شرکت در آن‌ها باقی مانده است. اگر ساکن کشور انگلستان بوده یا در این ایام سفری به این کشور خواهید داشت و البته عاشق ماجراجویی‌های ترسناک هم هستید، بد نیست از این فرصت استفاده کرده و در این تورها نیز شرکت کنید.

استحکامات دفاعی هورستد (Fort Horsted)

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

امسال و در روزهای باقی مانده تا مراسم شب هالووین، استحکامات و «قلعه قدیمی هورستد» میزبان رویدادی خاص و مهیج خواهد بود، بعداز ظهری به‌یادماندنی در یکی از تسخیر شده و خاص‌ترین مکان‌های منطقه «کنت» (Kent) در بریتانیا. یک هزارتوی شگفت انگیز از تونل‌ها و ساختمان‌هایی که گفته می‌شود توسط ارواحی بسیار فعال به اشغال درآمده‌اند، ارواحی که ظاهرا هالووین امسال بی‌صبرانه در انتظار ملاقات گردشگران شجاعی هستند که به‌دنبال رد و نشانی از آن‌ها، سری به این محل خواهند زد. این مکان همچنین در یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی «ماجراجویی روح» مورد توجه تیم سازنده قرار گرفته است.

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

همه چیز در میانه قرن نوزدهم آغاز شد، زمانی که به واسطه‌ی اهداف بلندپروازانه دو کشور فرانسه و آلمان، زنگ‌های خطر در بریتانیا به صدا درآمد. برای تقویت مواضع دفاعی این منطقه، قرار شد تا پنج قلعه و استحکامات دفاعی جدید در این منطقه ساخته شود. عملیات ساخت قلعه هورستد که بزرگ‌ترین قلعه در میان این ۵ قلعه بود، در سال ۱۸۸۰ آغاز شد. برای ساخت این قلعه از نیروی کاری متشکل از زندانیان محبوس در زندان «بورستال» (Borstal) استفاده شده و عملیات توسط مهندسان سلطنتی مدیریت شد.

از منظر معماری شکل این قلعه بی‌شباهت به سر شش گوشه یک پیکان نیست که هر جناح آن به‌وسیله‌ی مسلسل‌هایی محافظت می‌شد که در راهروهای دیوار خارجی استحکامات تعبیه شده بودند. این قلعه و دژ دفاعی فضای کافی برای اسکان دادن حدود چهارصد مرد و زن را فراهم کند.

برگزاری تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

اما مدت‌ها بعد از داستان جنگ و دفاع و در اوایل دهه ۱۹۹۰، این دژ دفاعی حال و روز خوبی نداشت. در واقع اکنون اینجا مکانی متروکه و به حال خود رها شده بود که بیش از هر زمان دیگر به توجه نیاز داشت. در نهایت این قلعه در یک حراجی برای فروش عرضه شده و توسط «Avondale Environmental Services» خریداری شد. از آن پس از بخش‌هایی از این دژ به‌عنوان دفاتر اداری استفاده شده و باقی‌مانده‌ی آن اصالت تاریخی خود را حفظ کرد.

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

داستان‌های محلی بسیاری در مورد تسخیر شده بودن این قلعه در دست است که از قضا باعث رشد محبوبیت این مکان و جذب گردشگر به این منطقه شده است، مواردی همچون:

  • مشاهده‌ی یک سگ بزرگ و سیاه رنگ که اغلب در تونل‌های این قلعه پرسه می‌زند.
  • شبح دختری کوچک که حتی صدایش توسط بازدیدکنندگان ضبط شده است.
  • اشکالی شبح مانند و سایه‌وار که در تونل‌های قلعه به کرات مشاهده شده‌اند.
  • وجود محوطه‌هایی به غایت ترسناک که حتی مأموران حفاظتی مردم را از بازدید آن‌ها منع می‌کنند.
  • وجود انرژی منفی در برخی نقاط این مکان که گفته می‌شود باعث احساس ناآرامی در بازدیدکنندگان شده و آن‌ها را بیمار و عصبی می‌کند.
  • سایه‌ی یک مادر و کودک که در محوطه پیرامونی قلعه پرسه زده و ملبس به لباس‌هایی بسیار قدیمی هستند.

با این حساب برنامه تدارک دیده شده برای هالووین امسال به بازدیدکنندگان فرصتی برای پرده برداشتن از اسرار و تاریخ این قلعه بخشیده است، فرصتی که در همراهی با بازرسان پدیده‌های ماورایی و مدیوم‌ها، دست کمی از یک شکار ارواح واقعی ندارد.

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

توجه داشته باشید که تنها افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در این تور خاص ثبت نام کنند، همچنین به بانوان باردار اجازه شرکت در این مراسم را ندارند و افراد حاضر نیز همگی باید از نظر روحی و جسمی از شرایط لازم برای حضور در این تور برخوردار باشند.

قلعه لنکستر (Lancaster Castle)

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

قلعه لنکستر امسال مهمان مراسمی خاص، ویژه‌ی هالووین است که در تاریخ بیست و هفتم ماه اکتبر برگزار خواهد شد. قلعه لنکستر دارای پیوندی عمیق و تاریخی با ماجرای جادوگران «پندل» (Pendle Witches) است. ماجرایی که گفته می‌شود طی آن بیش از دویست نفر توسط دادگاه به‌عنوان جادوگر شناخته و در این قلعه به دار آویخته شدند.

بی‌شک شکار ارواح در قلعه لنکستر با توجه به این تاریخچه، از جذابیت دوچندان برخوردار است. به‌ویژه آن که این مکان به‌ندرت مورد بررسی قرار گرفته و به لطف تاریخچه‌ای مملو از خشونت توأم با رنج کسانی که به اشتباه متهم شناخته شدند، از اتمسفری خاص نیز برخوردار است. با این حساب جای تعجب ندارد که قلعه لنکستر در فهرست جستجوگران فعالیت‌های ماورایی در کشور انگلستان، جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

اگر در این تور شرکت کردید، شما هم جزو ماجراجویان خوش شانسی قرار خواهید گرفت که به کنکاش این قلعه مخوف می‌روند. جویندگان ترسی که راه خود را از میان تاریکی سیاهچال جادوگران باز کرده و سری به میدان اعدام خواهند زد. سپس در مسیر خود از زندان بازدید کرده و از مناطق ترسناک و اهریمنی عبور می‌کنند. شما این شانس را خواهید داشت تا از آخرین گجت‌های مخصوص بازرسان ارواح استفاده کرده و با اصول شکار ارواح چه به‌شکل سنتی و چه مدرن آن آشنا شوید. پس ای ماجراجویان دنیای گردشگری وحشت، از این فرصت نهایت استفاده را کرده و حتما سری به یکی از نخستین مکان‌های تسخیر شده کشور انگلستان بزنید.

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

اما داستان فعالیت‌های ماورایی این قلعه چیست؟

با توجه به تاریخچه تراژیک و غم‌بار این قلعه، جای تعجب نیست که چرا گزارش‌ها فراوانی در مورد فعالیت‌های ماورایی این مکان ارائه شده است. کارمندان شاید نخستین قربانیان این فعالیت‌ها باشند و به همین خاطر زمانی که بازدیدکنندگان از رویدادهای عجیبی مثل پرت شدن روی زمین بدون دلیل یا تنه زدن موجودی ناپیدا شکایت دارند، راهنمایان تور چندان متعجب نمی‌شوند.

قلعه لنکستر با مجموعه‌ای متنوع از برنامه‌های مهیج و ترسناک، هالووین امسال را جشن می‌گیرد

شبح یک راهب بارها در قلعه مشاهد شده که باور براین است متعلق به زندانی است که در این قلعه به دار آویخته شده است. این راهب معمولا در محوطه اطراف قلعه و در ساعات پایانی شب مشاهده شده و اغلب دیدار با او باعث حس سرمای شدید در بیننده می‌شود. زمانی که از قلعه به‌عنوان زندان استفاده می‌شد، زندانیان بارها از شنیدن صدای دختری جوان سخن گفته و دیگران ادعا کردند که دختری را دیده‌اند که در راهروهای قلعه می‌دویده است.

قلعه لنکستر

رویداد هالووینی امسال از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند که به این تور پیوسته و در شب شکار ارواح حضور پیدا کنند. در قالب این برنامه از روش‌های مختلفی استفاده شده و شرکت کنندگان در قالب بازرسان دنیای ماورالطبیعه به‌دنبال جمع آوری مدارک خواهند رفت. افرادی که این شانس را دارند از تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد استفاده کنند که در عین حال هم مهیج و لذت‌بخش است و هم درون مایه‌ای ترسناک دارد که خون را در عروق افراد منجمد می‌کند. تصور کنید در دل تاریکی شب در میان قلعه‌ای تسخیر شده حرکت می‌کنید، خوب چه احساسی دارید؟

اما فعالیت‌های شب هالووین قلعه لنکستر چیست؟

در طول این مراسم شرکت کنندگان با همراهی راهنمای تور در ابتدا از بلوک‌های زندان از جمله زندان زنان دیدن کرده و سپس سری به سردابه جادوگران و نیز حیاط زندان خواهند زد که محل به دار آویختن متهمان به جادوگری بوده است. در طول این گشت و گذار با استفاده از تکنیک‌های مختلف به شکار ارواح پرداخته و افراد در زمان این شکار ماورایی مجهز به آخرین تجهیزات این حوزه خواهند بود.

برگزار تور شکار ارواح در ایام هالووین در انگلستان

در ادامه از افراد با چای، قهوه، هات چاکلت، نوشیدنی‌های ملایم و یک میان وعده سبک پذیرایی خواهد شد. این مراسم روز جمعه ۲۷ اکتبر از ساعت هشت بعدازظهر شروع شده و تا سه بامداد ادامه خواهد داشت. بهتر است افراد از یک ربع قبل از شروع مراسم در محل حاضر باشند.

از آنجایی که این برنامه در اوایل صبح به پایان می‌رسد، شرکت‌کنندگانی که از مسیرهای دور به این محل آمدند، می‌توانند در همین منطقه اقامت کرده و بعد از استراحت کافی، به خانه بازگردند.

قلعه لنکستر، انگلستان
امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه