بهترین مقاصد سافاری آفریقا (قسمت اول)

شایان شفایی
شایان شفایی چهار شنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین مقاصد سافاری آفریقا (قسمت اول)

سافاری آفریقا تجربه منحصر‌به‌فردی است که مقصد آن باید هوشمندانه انتخاب شود تا این تجربه بتواند نهایت تاثیر خود را بر روی گردشگر داشته باشد.

به جرات می‌توان گفت کمتر تجربه‌ای در گردشگری پیدا می‌شود که بتواند به اندازه سافاری متفاوت و هیجان‌انگیز باشد و در ذهن گردشگر جاودانه بماند. حضور در یک سافاری و تجربه آن، شرکت در گشت‌های صبح و دیدن طلوع خورشید، شنیدن صدای پرندگان و دیدن جانوران در دل حیات وحش و آرامش خاصی که در همه این‌ها نهفته شده، همگی از عواملی هستند که سافاری را برای گردشگر جاودانه می‌سازند. بالاتر از تمام مواردی که ذکر شد، هیجان مشاهده موارد غیرمنتظره و باورنکردنی را شاید بتوان برترین حس در تجربه یک سافاری نامید. 

https://fthmb.tqn.com/CBcWuCInnjUT5xAVJ9Rh_dSzKN8=/960x0/filters:no_upscale()/GettyImages-468020303-593ea6513df78c537b17ce38.jpg

قبول داریم که انتخاب مقصد برای سافاری آفریقا کار دشواری است. آفریقا قاره‌ای است که سرتاسر آن پر شده از مقاصد فوق‌العاده که هر کدام برای پوشش دادن جنبه‌ای خاص از سافاری کارآمد هستند. برخی از مقاصد آفریقا برای سفرهای خانوادگی مناسب هستند، برخی دیگر جنبه بازدید از حیات وحش را با تمام خطراتش دربر می‌گیرد و برخی دیگر برای سافاری‌هایی مناسب هستند که گردشگر قصد دارد تا بدون راهنما به صورت گروهی یا انفرادی دنیای پیش رویش را کشف کند. در این مقاله قصد داریم تا برترین مقاصد سافاری آفریقا را معرفی کنیم و نگاهی مختصر به هر کدام بیاندازیم.

منطقه محافظت شده Maasai Mara، کنیا

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

این بخش از کنیا یکی از اصلی‌ترین قطب‌های سافاری آفریقا است!

این مکان در بخش جنوب غربی کنیا در نزدیکی مرز تانزانیا واقع شده است. Maasai Mara یکی از بهترین مقاصد سافاری موجود در کنیا است. این مکان بهشتی برای حیات وحش به شمار می‌آید. حیات وحش غنی این منطقه و توجه به این مسئله که هر پنج حیوان شاخص آفریقا را می‌توان در این منطقه از نزدیک مشاهده کرد، باعث می‌شود تا این بخش از کنیا به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های سافاری آفریقا شناخته شود. در کنار تمام عوامل و دلایلی که مطرح شد، نکته مهم دیگری وجود دارد که حتما باید به آن توجه کرد. Maasai Mara جایی است که اگر خوش شانس باشید، می‌توانید مهاجرت بزرگ سالیانه آفریقا را در آن از نزدیک مشاهده کنید. قطعا برای هر گردشگری که قصد تجربه یک سافاری را دارد، این منطقه می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها مطرح شود.

بیشتر بخوانید:

پارک ملی Chobe، بوتسوانا

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

این پارک در شمال غربی بوتسوانا واقع شده است. این منطقه به لطف شرایط آب و هوایی خاص خود، جانوران و پرندگان زیادی را از گونه‌های مختلف به خود جذب کرده است. این منطقه در بخشی از سال، بزرگ‌ترین گردهمایی گونه‌های مختلف حیوانات در حیات وحش را به خود می‌بیند. این پارک بیشتر به خاطر فیل‌هایش شهرت دارد. تعداد بسیار زیادی از فیل‌ها در مناطق مختلف این پارک مشغول زندگی هستند و گردشگران بسیار زیادی در سال به این منطقه سفر می‌کنند تا بتوانند فیل‌ها و بسیاری دیگر از گونه‌های جانوری را مشاهده کنند. رود مشهور Chobe که در همین پارک قرار دارد، روزانه میزبان تعدادبسیار زیادی از فیل‌ها است که به سمت آن می‌آیند تا تشنگی خود را برطرف کنند.

پارک ملی Kruger، آفریقای جنوبی

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

در این مکان می‌توانید تمامی پنج گونه شاخص آفریقا را مشاهده کنید!

این پارک در آفریقای جنوبی واقع شده و به دلیل گشت‌های موفق سافاری‌اش مشهور شده است. علاوه بر این که در این مکان می‌توانید تمامی پنج گونه شاخص آفریقا را مشاهده کنید، با سفر به این منطقه احتمال دیدن گونه کمیاب و در خطر چیتای آفریقایی هم نصیب‌تان خواهد شد. تورها و کمپ‌های بسیار زیاد و متنوعی در این مکان فعالیت می‌کنند که هر کدام بسته به نیاز گردشگر امکاناتی را ارئه خواهند داد. این پارک ملی یکی از بهترین گزینه‌های سافار برای افرادی است که قصد تجربه کردن سافاری برای اولین بار را دارند. این مکان به لطف سیستم جهت‌یابی مناسب و راه‌های مشخص و مستقیم می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد برای افرادی که قصد تجربه سافاری مستقل و بدون راهنما را دارند.

پارک ملی Luangwa، زامبیا

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

در شرق زامبیا، این پارک ملی واقع شده است که به دلیل ایده‌آل بودنش جهت سافاری با پای پیاده مشهور شده است. در این پارک تعداد بسیار زیادی از چهارپایان و فیل‌ها که همگی سالم هستند، زندگی می‌کنند و همچنین گله‌های زیادی از شیرها هم در آن یافت می‌شوند. این مکان به واسطه رودخانه‌هایش هم شهرت زیادی دارد. این مکان، مقصد ایده‌آلی است برای افرادی که می‌خواهند اسب آبی را از نزدیک مشاهده کنند. از طرفی دیگر، این پارک بهشت پرندگان است و افرادی که قصد دارند گونه‌های زیادی از پرندگان را در آفریقا مشاهده کنند، می‌توانند این پارک را هم جزو گزینه‌های خود قرار دهند. 

دلتای Okavango، بوتسوانا

بهترین مقاصد سافاری آفریقا

رود Okavango دقیقا از وسط صحرای کالاهاری بوتسوانا می‌گذرد. عبور این رود یک سیستم داخلی آبی را به وجود آورده که همین امر باعث شده تا بسیاری از پستانداران و پرندگان در این منطقه زندگی کنند. بهترین موقع برای بازدید از منطقه زمانی است که رود در پر آب‌ترین زمان خود در سال قرار دارد. در این زمان جانوران مختلف و گونه‌های متنوعی را می‌توان در این منطقه مشاهده کرد. از جمله مهم‌ترین حیواناتی که می‌توان در این منطقه از نزدیک دید می‌توان به فیل‌ها، چهارپایان، اسب‌های آبی، کروکودیل‌ها، شیرها و چیتاها اشاره کرد. بسیاری از گونه‌های پرندگان نیز در این مکان یافت می‌شوند.

نظر شما در مورد پنج مقصد اول از برترین مقاصد سافاری آفریقا چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع tripsavvy

دیدگاه