۲۵ عکس گرم و دلنشین، منتخب نشنال جئوگرافی

سودا سلیمی
سودا سلیمی شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
۲۵ عکس گرم و دلنشین، منتخب نشنال جئوگرافی

هر ساله نشنال جئوگرافی مسابقه‌ی بهترین عکاس سال را برگزار می‌کند. برای دیدن عکس‌های خارق‌العاده‌ی این مسابقه همراه ما باشید.

 

اکثر عکس‌های گرم شامل غذاها، آب و هوای گرم یا در فرم انرژی هستند. عکس‌هایی که محتوایی گرم دارند، می‌توانند باعث افزایش فعالیت ذهن و جسم ما شوند. شاید برای جذب ویتامین D به نقاط گرمسیر سفر کنیم و در ساحل، از پرتوی زیبایی خورشید آن را جذب کنیم. زندگی بدون خورشید غیرممکن خواهد بود. حرارت خورشید، انرژی جهان را تامین می‌کند.

مسابقات عکاسی سال ۲۰۱۷ میلادی با رویکرد نمایش اثر انرژی خورشید در جهان و زندگی انسان‌ها بوده است. گزیده‌ای از این عکس‌ها را که در فستیوال‌های ژاپن یا در موقعیت‌های خطرناک از آتشفشان گرفته شده است، در ادامه خواهیم دید.

«بگرا»، (Bogra)، بنگلادش

در این عکس، کارگران توسط تعداد بی‌شماری فلفل قرمز تند در شمال بنگلادش محاصره شده‌اند. بیش از ۲۰۰۰ نفر در ۱۰۰ مزرعه‌ی کاشت فلفل در بنگلادش مشغول به کار هستند تا فلفل مورد نیاز برای کارخانه‌های بومی را تامین کنند. فلفل قرمز قسمت اصلی ادویه‌های بنگلادش را تشکیل می‌دهد و در ترکیب با ادویه‌های دیگر برای معطر کردن انواع گوشت قرمز و سفید استفاده می‌شود.

بنگلادش

«سان بارتولمه دپینارس»، (San Bartolome de Pinares)، اسپانیا

در این عکس، مردی سوار بر اسب از بین آتش عبور می‌کند. این مراسم برای بزرگداشت حامی حیوانات محلی «سن آنتونی»، (Saint Anthony) در اسپانیا برگزار شد. در روز بزرگداشت سن آنتونی، سوارکاران با اسب‌های خود در خیابان‌های تنگ دهکده‌ی سان بارتولمه دپینارس می‌رفتند و در نهایت از آتش، طی مراسمی که به مفهوم پاکسازی حیوانات با دود آتش بود، عبور می‌کردند.

سان بارتولمه دپینارس

«سینفوگوس»، (Cienfuegos)، کوبا

سینفوگوس

در این عکس، بچه‌ها در زمان غروب در خیابان مشغول بازی فوتبال هستند.

 

نیویورک

تصویری از غروب منهتن در این عکس دیده می‌شود.

سنگاپور

سنگاپور

روزهای یکشنبه علاوه بر این که روز تعطیلی است، برای سنگاپوری‌ها بسیار خاص است. در این عکس مردمی که برای پیک‌نیک به پارک آمده‌اند، به تصویر کشیده شده‌اند. وقتی از بالا به این تصویر نگاه می‌کنیم، افراد شادی را که با خانواده‌هایشان وقت می‌گذرانند، می‌بینیم.

«کوه برومو»، (Mount Bromo)، اندونزی

اندونزی

کوه برومو، یک کوه آتشفشانی کوچک و فعال است. این عکس در سال ۲۰۱۶ از آتشفشان در حالی که علائم فعالیت از خود نشان می‌داد، گرفته شده است.

«کینگزبریج»، (Kingsbridge)، انگلیس

کینگزبریج

در این عکس، فروشگاهی برای خرید لوازم تفریح ساحلی نشان داده شده است.

پارک ملی «یوسمیت»، (Yosemite National Park)، کالیفرنیا

کالیفرنیا

این عکس بعد از چهار تلاش در طی هفت روز از آتش‌های روان در یوسمیت، گرفته شده است. به راستی که طبیعت همیشه انسان را شگفت‌زده می‌کند. درست یک ساعت قبل از فوران آتش، برف می‌بارید. آسمان ابری بود و بسیار سرد. مواد مذاب از زیر شروع به بالا آمدن کردند و سپس راه خود را به بیرون باز کردند. این عکس دقایقی قبل از غروب گرفته شده است.

«راجستان»، (Rajasthan)، هند

راجستان

عکاس این تصویر می‌گوید:

بیشتر از یک ساعت منتظر ماندم، تا زنی هندی از این پله‌ها بالا برود. ۱۳ پله با ارتفاعی نزدیک به ۳۰ متر بر روی دیوار «چند بائوری»، (Chand Baori) در دهکده‌ای نزدیک به «جیپور»، (Jaipur) راجستان ساخته شده است. این بنا از نظر معماری، بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است و نزدیک به ۱۰۰۰ سال پیش برای دسترسی به یکی از عمیق‌ترین مخازن آب ساخته شده است.

«لیوس»، (Lewes)، انگلیس

لیوس

نور قرمز آتش، آسمان شب در لیوس را روشن کرده است. این شهر مرکز آتش‌بازی جهان است.  در ۵ نوامبر، هر سال مردم انگلیس در شب آتش‌بازی در خیابان آتش روشن می‌کنند. این شب به یاد کارشناس کاتولیک «گای فاوکس»، (Guy Fawkes) که قصد آتش زدن پارلمان بریتانیا را داشت، برگزار می‌شود.

جزیره‌ی «آری» جنوبی، (South Ari Atoll)، مالدیو

مالدیو

یک چتر قرمز تک و تنها در جزیره‌ی آری جنوبی در مالدیو، که نگاه مخاطب را از دیدن منظره‌ی عکس می‌دزد.

جزیره‌ی «دون» ، (Devon Island)، کانادا

کانادا

در این عکس، یک بومی کانادا در حال آواز خواندن است و نوازنده‌ی طبل هم در یک نسیم زیبا مشغول رقص. این عکس در جزیره‌ی دون در شمال غربی کانادا گرفته شده است.

آتشفشان «فیوجو» ، (Volcán de Fuego)، گواتامالا

گواتامالا

عکاس می‌گوید:

بعد از ۵ روز کوهنوری، به محلی رسیدم که این فوران زیبای کوه فیوجو قابل دیدن بود.

«هاوانا» ، (Havana)، کوبا

هاوانا

عکاس می‌گوید:

در سفر اخیرم به کوبا، خانم کچلی را که در خیابان‌های هاوانا قدم می‌زد، تشویق کردم تا مدل عکس من شود. چیزی در این خانم توجه من را به خودش جلب کرد، گویی هزاران داستان را در چشمان او می‌دیدم. پول زیادی همراه خودم نداشتم، از دوستی مقداری پول قرض کردم و به خانم دادم تا راضی شود، ولی او پول را پس داد. سپس برای عکس آمده شد و مانند رئیسی در عکس فیگور گرفت.

بالی، اندونزی

اندونزی

رقص برای خدایی به نام «شنگ ینگ» ، (ShangYang) در عکس نشان داده شده است. این رقص برای محافظت جامعه از هرگونه بلا و مصیبت انجام می‌شود. این رقص انواع مختلفی دارد که در این عکس نوع «شنگ ینگ دجاران» را می‌بینیم. مردی سوار بر اسب با همراهی آهنگ از روی اناناس‌هایی که در آتش می‌سوزند، عبور می‌کند.

«مرزوگا» ، (Merzouga)، مراکش

مراکش

یوسف و شترش در حال عبور از دهکده‌ای کوچک در مرزوگا و شن‌زار«ارگ چببی»، (Erg Chebbi) هستند. از زمانی که صنعت گردشگری در این منطقه رونق گرفته است، بیشتر خانواده‌ها از صحراها به دهکده‌ها برای زندگی کوچ کرده‌اند.

ایسلند

ایسلند

این عکس هوایی از یک هواپیمای کوچک از ساحل شمالی ایسلند گرفته شده است.

بیابان «مجاوه»، (Mojave Desert)، کالیفرنیا

کالیفرنیا

این عکس از درخت «جوشوا»، (Joshua tree) گرفته شده است که به سمت زمین خم شده و قابی زیبا از غروب بیابان را درست کرده، است.

«تویوهاشی»، (Toyohashi)، ژاپن

تویوهاشی

در این تیوب‌های دستی حدود ۳ کیلوگرم باروت ریخته شده است. همه‌ی این وسایل آتش‌بازی‌ دست‌ساز هستند و توسط کسانی که در فستیوال شرکت می‌کنند، ساخته می‌شوند. این فستیوال بسیار خطرناک است و شیاطین را دور می‌کند. این مراسم، قدمتی ۵۰۰ ساله در ژاپن دارد و این وسایل آتش‌بازی و ترقه از سال ۱۵۵۸ میلادی ساخته می‌شده است.

«شیپ راک»، (Shiprock)، مکزیک

شیپ راک

مه صبح‌گاهی در حال عبور از روی این صخره‌ی عجیب در مکزیک است. این صخره در اثر فوران آتشفشانی در گذشته‌های دور تشکیل شده است. این صخره ۵۰۰ متر بالاتر از سطح زمین و ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح آزاد اقیانوس‌هاست.

«هاوانا» ، (Havana)، کوبا

هاوانا

در این عکس، بازی‌های خیابانی کودکان را می‌بینیم.

«هاوانا» ، (Havana)، کوبا

کوبا

عکاس می‌گوید:

عجب شانسی داشتم که توانستم این صحنه از یک اجرای خیابانی در کوبا را به تصویر بکشم.

«نیراگونو کاولدرون» ، (Nyiragongo Cauldron)، جمهوری کنگو

کنگو

دریاچه‌ی آتشفشان نیراگون، بزرگ‌ترین دریاچه‌ی مواد مذاب جهان است و کوه‌نوردی تا بالای کوه و دیدن این منظره، کاری بسیار سخت است. آتشفشان نیراگونو، یکی از آتشفشان‌های پارک ملی «ویرگونا»، (Virunga) در شرق جمهوری کونگو است.

«هاوانا» ، (Havana)، کوبا

کوبا

تصویر هوایی جالب از خیابانی در کوبا

«اسیانو»، (Oceano)، کالیفرنیا

کالیفرنیا

عکاس می‌گوید:

دو سالی بود که برای دیدن خانواده‌ام به خانه نرفته بودم. از این فرصت استفاده کردم و در سفر به عکاسی پرداختم. عصری را مشغول عکس گرفتن از شن‌های ساحل «پیسمو»، (Pismo) در کالیفرنیا شدم و در نهایت این تپه‌ی شنی را بدون رد پا پیدا کرده و به تصویر کشیدم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه