بهترین سفرهای پاییزی ۲۰۱۷

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
بهترین سفرهای پاییزی ۲۰۱۷

سفر در فصول مختلف به خصوص در پاییز، لذت زیادی به همراه دارد. برای آشنایی با بهترین سفرهای پاییزی در سال ۲۰۱۷ با ما همراه شوید.

این مقاله توسط جودی اتن‌برگ نوشته شده است. وی یک سفرنامه‌نویس و موسس صحرانشینان قانونی است.

بگذارید اشتیاق و هوس سفر در شما با پایین آمدن دما در این فصل، بالا برود و داغ شود.

پاییز شروع شده است و این یعنی هوای خنک‌تر و گزینه‌های جدید برای سفرهای عالی. در این مقاله ۱۰ سفر پاییزی برتر امسال ما که از تیم سفر و خانه‌های نشنال جئوگرافی الهام گرفته شده‌اند، را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. بوتان

بوتان

عکس از شان کافری

قاون اساسی معین کرده است که ۶۰ درصد کشور زیر پوشش جنگلی، باقی بماند. در میان اکتشافات چوبی خود، صومعه پالفوگ تکزانگ را که به عنوان لانه ببر نیز شناخته می‌شود، کشف کنید.

پرندگان مقدس و رقص‌های مذهبی ببینید

بهترین پادشاهی کوهستان را تجربه کنید:

قانون اساسی: ۶۰ درصد کشور باید تحت پوشش جنگلی باقی بماند

در سال ۱۹۷۰، بوتان درهای کشور خود را به روی افراد خارج از مرز خود باز کرد، ولی به علت مشکلاتی که برای گرفتن ویزای توریستی به وجود آمده است، ما برنامه‌ریزی سفر را زودتر انجام دادیم تا مشکلی ایجاد نشود. چیزهای بسیاری برای یادگیری در مورد این امپراطوری هیمالیایی وجود دارد، مانند این که چگونه بوتان توانست حجم شادی بین‌المللی چشمگیری را در کنار شاخص اقتصادی سنتی به دست آورد. بوتان همچنین تنها کشوری است که اجبارهای خاصی در مورد محیط زیست را در قانون اساسی خود وضع کرده است.

دو فستیوال سالیانه در پاییز برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین آن‌ها، تیمفو تکهچو، تداوم سه روز رقص، دعا و رنگ در پایتخت است. این جشن در احترام به گورو رینپاچ، کسی که آیین بودا را در قرن هشتم به بوتان آورد، برگزار می‌شود. فستیوال درنای سیاه گردن (Black-Necked Crane Festival) در ۱۱ نوامبر برای جشن گرفتن بازگشت سالانه این پرندگان مهاجر سیاه گردن به دره فوبیجیکا، سرزمین مرطوب مقدس، برگزار می‌شود. با نشنال جئوگرافی بروید: در  سفر به بوتان، در هتل ژیوالینگ اقامت کنید.

۲. جزیره مارمولک

جزیره مارمولک

عکس از اولیور لوکانوس

ساعات تمام نشدنی‌ای را در اکتشاف صخره مرجانی سپری کنید؛ جزیره مارمولک، خانه یکی از کلبه‌های منحصر به فرد ما در جهان است.

استرالیا؛ ماجراجویی زمینی و دریایی داشته باشید

در تل سنگ مخروطی شکل، کوئینزلند (شمال شرقی استرالیا) و صخره‌های بزرگ، بالا بروید و پایین بیایید!

جزیره مارمولک

را‌ آهن خوش‌منظر تاریخی کورانادا، شما را به درون جنگل‌های باستانی بارانی و تونل‌ها می‌برد. عکس از کریس پوتنام

صخره حائل بزرگ، وسیع‌ترین اکوسیستم مرجانی در دنیا با میزبانی ۱۶۲۵ گونه ماهی است. با وجود گزارشاتی چون گرمایش دریا و پدیده سفید شدن مرجان‌ها، امیدواریم که اینجا همین‌طور باقی بماند. برای دیدن پدیده‌هایی چون تولید مثل مرجانی، پرورش پرنده‌های دریایی و فصل لانه‌سازی لاک‌پشت‌ها که پدیده‌های بهاری نیم‌کره جنوبی (استرالیا) هستند، باید سفر خود را در بازه زمانی پاییز نیم‌کره شمالی برنامه‌ریزی کنید (فصل‌ها در نیمکره شمالی و جنوبی برعکس هم هستند).

اگر بودجه به شما اجازه می‌دهد، در جزیره مارمولک اقامت کنید. نامگذاری این جزیره توسط جیمز کوک که مارمولک‌های بسیاری را زیر نظر می‌گرفت، انجام شده است. این جزیره با شهرت جهانی دارای مکان‌های معروفی برای شیرجه زدن مانند کدهل و ۲۴ ساحل مجزا است. از توده‌های سنگی غافل نشوید، جایی که می‌توانید از طریق راه‌آهن خوش منظره کورانادا در تونل‌ها و جنگل بارانی باستانی، سواری کنید، یا دنبال تله کابین هوایی ۱۰-۶/۵ کیلومتری در طول منطقه گرمسیری مرطوب میراث جهانی باشید. با نشنال جئوگرافی بروید: مرجان‌های شگفت‌انگیز و جزیره مارمولک را کشف کنید.

۳. پارک ملی زیون

پارک ملی زیون

عکس از مانئول سولزر

رودخانه دست‌نخورده‌ای در پارک ملی زیون در کشور اوتا جاری است، یکی از پارک‌هایی که ارزش اکتشاف در این فصل رنگارنگ را دارند.

پارک‌های ملی کانادا و ایالات متحده؛ به دنبال راحتی در پارک‌ها و درختان باشید

پاییز در آمریکای شمالی، دمایی لذت‌بخش دارد و رنگ‌هایی را به همراه خود می‌آورد که نگاه را می‌دزدد، مانند تغییر رنگ برگ‌ها به قرمز روشن و نارنجی قبل از زمستان. چه زمانی بهتر از این برای گشتن پارک‌های ملی؟ پس از اتمام سفرهای تابستانی، چشم‌اندازهای زیبای پراکنده ایالات متحده غربی، کمی کمتر شلوغ هستند. به بخش‌های پر شکاف آنتلوپ کنیون (دره عمیق و باریک بز کوهی) زل بزنید و در سایه درختان سکویا در پارک ملی سکویا، خاضعانه بایستید. بالاتر در کانادا، ۲۰۱۷ یعنی ورود رایگان به پارک های ملی برای بزرگداشت تولد ۱۵۰ سالگی کشور. از استان‌های دریایی بازدید کنید و در زمین‌های منحصر به فرد گروس‌مورن بگردید، یا با چشمانی باز در غرب کانادا برای دیدن گیاهان و حیوانات بومی‌ای چون گوزن شمالی، خرس و بسیاری دیگر، بروید. با نشنال جئوگرافی بروید: تغییر برگ‌ها را در پارک‌های ملی ایالات متحده تعقیب کنید.

بیشتر بخوانید:

۴. کیپ تاون

کیپ تاون

عکس از نیل آستن

تله‌کابین هوایی کوهستان یقینا راه موثری برای رسیدن به بالای آن برای دیدن این منظره شکوهمند است، پس حتما در بالای کوهستان در دامنه متنوع مناظر، غرق شوید و زمان بگذرانید.

آفریقای جنوبی؛ هنر، طبیعت و تاریخ را با هم در یک مکان بیابید

بین پنگوئن‌ها و تله‌کابین، از موزه هنر بازدید کنید!

کیپ تاون

 عکس از کورتزی ایوان بان

زیتز موکا، آخرین موزه اصلی هنر تجسمی در جهان در ساختمان تاریخی سیلوی غلات در طول آبشار V&A  ساخته شده است. موزه هنرهای تجسمی آفریقایی زیتز، در ۲۲ سپتامبر در کیپ تاون افتتاح شد. این موزه، آثار هنری قرن ۲۱ام آفریقا و حاشیه‌هایش را به نمایش گذاشته است. با مساحتی حدود ۹۳۰۰ مترمربع، این موزه بزرگ‌ترین موزه‌ای است که در بیش از یک صد سال گذشته در این قاره افتتاح شده است. زمانی که در کیپ تاون هستید، از بخش ششم موزه دیدن کنید که به بازدیدکنندگان، در مورد نظام آپارتاید (نفاق و جدایی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان آفریقای جنوبی) می‌آموزد. برای گردش‌های بیرونی، یک ماشین کابلی بگیرید یا از کوه بالا بروید تا مناظری فوق‌العاده از شهر را ببینید، حتی می‌توانید با طناب از بالای کوه فرود بیایید. سواحل تخته سنگی را برای کشف پنگوئن‌ها از دست ندهید. اگرچه تعداد آن‌ّا در پاییز، بسته به تغذیه در دریا کاهش می‌یابد، ولی شما باز می‌توانید یک سلفی با پرنده‌های دریایی باقی‌مانده بگیرید. با نشنال جئوگرافی بروید: آفرقای جنوبی را از کیپ تاون تا کروگر، تجربه کنید.

۵. واهاکا

واهاکا

در حالی که نقاشی روی صورت و لباس‌های محلی جزوی از جشن هستند، شب‌ها در قبرستان نیز جنبه مهمی از روز مرگ را نشان می‌دهند.

مکزیک جنوبی؛ روز مرگ را تجربه کنید

خودتان را در این تعطیلات باستانی روحانی و رنگارنگ، غرق کنید!

انتهای اکتبر زمانی فوق‌العاده، اما پرجمعیت برای جشن گرفتن و کاوش در واهاکا است. این تعطیلات از هزاران سال قبل به همراه آزتک (سرخپوستان ساکنان اولیه مکزیک)، تولتک (قبیله تولتک پیش از سرخپوستان آزتک در مکزیک زندگی می‌کردند) و دیگر مردمان ناهوئا، سرچشمه می‌گیرد. در طول تعطیلات، خیابان‌ها پر از لباس‌های رنگارنگ محلی، آتش‌بازی، حرکت دسته جمعی کلندا و موسیقی زنده است. در خانه، خانواده‌ها پیشکش‌هایی برای مرگ آماده می‌کنند؛ در گورستان‌ها، آن‌ها گرد هم می‌آیند تا قبرهای خویشاوندان خود را  با شمع و گل همیشه بهار، به همراه تعداد گروه‌های راهپیمایی قابل توجهی، تزئین کنند. مزکال (کاکتوس ساقه گرد) فراوان است. تعطیلاتی همراه با آموختن در مورد مراسم مذهبی و سنت‌های بی‌شمار که زیرساخت جشن‌ها هستند، سپری کنید. این تجربه، یادبودی فرهنگی، پرارزش و پراحساس از عشق و مرگ برای شما خواهد بود. با نشنال جئوگرافی بروید: واهاکا را از نگاه محلی‌ها، کشف کنید.

۶. زامبیا

زامبیا

یک فیل آفریقایی در منطقه پذیرش کلبه مووه (Mfuwe) در پارک ملی لیوانگوئای (Luangwa) جنوبی، قدم می‌زند.

جزوی از طبیعت باشید

با فیل‌های میوه‌خوار و میلیون‌ها میلیون خفاش، به حیات وحش بروید!

حیات وحش زامبیا اطراف رودخانه‌ها و چاله‌های آب از می تا نوامبر (نیمه اردیبهشت تا هفته اول آذر) گرد هم می‌آیند که این امر سبب می‌شود پاییز، زمانی عالی برای سافاری باشد. در نوامبر سفر می‌کنید؟ به سمت کلبه مووه بروید تا نگاهی نزدیک به حیواناتی عجیب بیندازید: یک رمه فیل کوچک که در راهش به سمت جشن گرفتن منگو، در میان کلبه راه می‌رود. مسیری که یک روز با ماشین طول می‌کشد. ۱۰ میلیون خفاش میوه‌خوار آفریقایی مهاجر به گوشه‌ای از پارک ملی کاساناکا در اکتبر تا دسامبر، سرازیر می‌شوند. بازدید از میراث جهانی موسی اوآ تونیا (آبشارهای ویکتوریا) را فراموش نکنید، جایی که می‌توانید در استخرهای لبه پرتگاه، تنها در این ماه‌های پرباران، شنا کنید. با نشنال جئوگرافی بروید: رژه فیل‌ها را در کلبه مووه از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

۷. فرانسه

فرانسه

عکس از متیو کلمب

قلعه ووژو (Vougeot) در یک چشم‌انداز رنگارنگ در پشت تاکستانی در بورگاندی فرانسه قرار دارد.

در کشور شادی‌ها، استراحت کنید

فصل برداشت در بورگاندی یا فستیوال انگور در پاریس را انتخاب کنید!

فرانسه

تاکستان‌های زرد روشن همراه خانه‌های ریکویق، فرانسه. عکس از متیو کلمبو

با افزایش دما در این تابستان در فرانسه، ما پیشنهاد می‌کنیم زمانی برای تعطیلات پاییزی در بازدید از این کشور زیبا، ذخیره کنید. خوشبختانه، پاییز فصل برداشت در کشور انگور است و ما چشم‌اندازهای خود را در بورگاندی تنظیم کرده‌ایم. در حالی که محلی‌ها، زمان شروع چیدن انگور را تنظیم می‌کنند، تاکستان‌های بورگاندی به صورت سنتی در اواسط سپتامبر برداشت می‌شوند. خوشبختانه، این زمان‌بندی همچنین، بازدید از روزهای میراث تاریخی فرانسه (France’s Journées du Patrimoine) که ۱۷۰۰۰ مکان تاریخی در کشور درهای خود را به روی مردم می‌گشایند، را در بر می‌گیرد. در اکتبر از فرانسه بازدید می‌کنید؟ در جشن فتدس وندانجس مونمارتر (محله هنرمندان و کافه‌های معروف پاریس) در پایتخت که از تاکستان‌های فعال در پاریس تجلیل می‌کند، شرکت کنید. جشن امسال شامل، سخنرانی، موسیقی، کارگاه و آتش‌بازی در ساکره کوئر می‌شود. با نشنال جئوگرافی بروید: تعطیلاتی انگوری در پاریس و نورماندی داشته باشید.

۸. یونان

یونان

عکس از برتولد استین هیلبر

دهکده کوهستانی پارتنوناس در میان درختان زیتون همسایه که در فصل پاییز آماده برداشت هستند، مشاهده می‌شود.

دست‌های خود را کثیف کنید

جایزه خود را در برداشت زیتون به دست آورید!

اگر انگور نظر شما را جلب نمی‌کند، دنبال برداشت محصول دیگری باشید. باغ‌های یونانی بر جذب توریست‌ها برای شرکت در برداشت زیتون، سرمایه‌گذاری می‌کنند، از مرحله چیدن میوه، فشار دادن آن‌ها برای خروج روغن و وعده‌های غذایی در دهکده‌ها. نمی‌خواهید کار کنید؟ ما کماکان پیشنهاد سفر به یونان در پاییز را به شما می‌دهیم. ۲۳امین فستیوال سالیانه بین‌المللی فیلم در ۲۰ سپتامبر در آتن برگزار می‌شود و تا اوایل اکتبر ادامه دارد. از کوه لیکابتوس بالا بروید، از موزه ملی تاریخی دیدن کنید و در خرابه‌های باستانی بگردید. عاشقان شنا می‌توانند سفری در روز به آگینا با کشتی داشته باشید و در خلیج سارونیک، یکی از سواحل بی‌شمار زیبای جزیره، شنا کنید. با نشنال جئوگرافی بروید: سفری ۱۱ روزه بروید یا در تفریحگاه کوهستانی آریستی و استراحتگاه ملی کاپاری، اقامت کنید.

۹. هند

هند

تعطیلات سالیانه دیوالی، پاییز در هند را متمایز می‌کند، زمانی برای کنار نهادن تاریکی برای قرارگیری نور. پله‌های روی رودخانه گنگ با هزاران دیا روشن می‌شود.

جایپور؛ در جشنواره نورها غرق شوید

جشن منحصر به فرد هندی را تجربه کنید!

هند

 عکس از کریستوفر پیلیتز

یک کشیش براهمی در کنار پله‌های رود گنگ در واراناسی نشسته است. این صحنه‌ها و هزاران نور در کنار گنگ در طول دیوالی پیدا می‌شود. نام دیوالی از ردیف (آوالی) لامپ‌های رس (دیا یا دیپا) می‌آید که هندی‌ها در خارج از خانه خود روشن می‌کنند. امروزه، نورها تنها شامل شمع‌ها برای روشن کردن خانه و فروشگاه‌ها نمی‌شوند، بلکه نور ال‌ای‌دی بر بناهای تاریخی و معابد می‌درخشد. آتش‌بازی را فراموش نکنید!

بینندگان دیوالی در پی دعای لاکشیمی، خدای سلامت هستند. در حالی که این تعطیلات در سراسر کشور برگزار می‌شود، ما جایپور را پیشنهاد می‌کنیم. از دژ ناهاراگار برای دیدن شهر نورانی در زیر پای خود، دیدن کنید و به جال محل، یک قصر نیمه غرق شده در دریاچه مان ساگار، غرق در نور، خیره شوید. از قبل برای این تعطیلات رزرو کنید، چون کشور در آشفتگی جشن‌ها در طول تعطیلات به سر می‌برد. با نشنال جئوگرافی بروید: بگذارید هند تعطیلات پاییزی شما را نورانی کند.

۱۰. ویتنام

ویتنام

عکس از النا الکساندرووا ارماکوا

یک بازار خیابانی با غرفه‌هایی پر از غذا در ساپا، لائوکاج در ویتنام، پر از ازدحام است.

با قوه چشایی‌تان، ویتنام را کشف کنید

به ویتنام می‌روید؟ اشتهایتان را با خودتان بیاورید. در هانوی، با سوپ فو و بانچا، گوشت گریل شده با برنج ورمیشل، شروع کنید. در پایتخت امپراطوری سابق، هو (Hue)، سوپ تند بانبو هو، برنج پخته‌شده بانبئو و کامهن، یک کاسه شاهکار از صدف‌های کوچک و نودل برنج و ریشه گیاهان تازه را از دست ندهید. در هوی (Hoi)، سوپ معروف منطقه، کائولاو و دسر گرم سیاه، چمدن را حتما تست کنید. در شهر هوچی مین، نودل هوتیئی و کرپ‌های چیپسی بان زئو را امتحان کنید. از قهوه کافه ترانگ ویتنامی بنوشید تا در طول تمام وعده‌ها شما را بیدار نگه دارد. با نشنال جئوگرافی بروید: از هانوی تا هوچی مین، همه را ببینید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه