وضعیت صنعت گردشگری آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ

سیامک احدی
سیامک احدی یکشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
وضعیت صنعت گردشگری آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ

صنعت گردشگری آمریکا از زمان روی کار آمدن «ترامپ» با زیان‌های میلیارد دلاری و عقب ماندن از معیارهای جهانی همراه بوده است.

ایالات متحده آمریکا که همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگران خارجی بود، حالا و چند ماه پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» دچار افت قابل ملاحظه در عرصه گردشگری شده و از استانداردهای متوسط رشد جهانی توریسم عقب مانده است.

موسسه تحقیقاتی سفر و گردشگری «ForwardKeys»، پس از اعلام دو منع مهاجرتی سفر به آمریکا برای شهروندان برخی کشورها در ماه ژانویه و مارس اعلام کرد:

شمار گردشگران خارجی که آمریکا را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند با کاهش چشمگیری رو به رو بوده است.

گردشگری آمریکا

با بررسی شمار گردشگران ورودی به آمریکا مشخص شده است که با اعلام اولین فرمان مهاجرتی در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷، شمار گردشگران ۱.۳ درصد و با صدور دومین فرمان از سوی «ترامپ» در ۲۶ ژوئن تعداد گردشگران ورودی به خاک آمریکا مجددا ۲.۴ درصد نزول داشته است.

«لی آبامونته»، متخصص آمریکایی در حوزه سفر و گردشگری معتقد است فرمان‌های مهاجرتی پیچیده و سردرگم ترامپ تنها موجب بدتر شدن حیثیت و اعتبار کشور در سراسر جهان شده است و برای بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف امری بسیار گمراه‌کننده است. چند درصد کاهش در شمار گردشگران وقتی به دلار ترجمه شود دیگر کوچک نیست. در سال ۲۰۱۶، صنعت سفر و گردشگری آمریکا ۱.۵ تریلیون دلار درآمد اقتصادی داشت و از ۷.۶ میلیون شغل حمایت می‌کرد که این به معنای ۲.۷ درصد از تولید ناخالص ملی است.

«لیز کارلسون»، وبلاگ‌نویس و متخصص گردشگری نیز می‌گوید:

از این که تعداد گردشگران ورودی به آمریکا کاهش یافته، شگفت‌زده نشدم و هر یک از فرمان‌های مهاجرتی و دیگر محدودیت‌ها چون ممنوعیت استفاده از لپ‌تاپ موجب شده بسیاری از سفر به آمریکا روی برگردانند.

شمار گردشگران ورودی به آمریکا از اول ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون ۱.۴ کاهش داشته است، این در حالی است که متوسط رشد جهانی گردشگری بر اساس اعلام موسسه «ForwardKeys» مثبت ۴.۶ درصد بوده است.

در سه ماهه نخست دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» درمجموع ۶۹۷ هزار و ۷۹۱ نفر کمتر به آمریکا سفر کردند و شمار گردشگران با کاهش ۴.۲ درصدی به ۱۵.۸ میلیون نفر رسید. این کاهش به معنای کاهش ۲.۷ میلیارد دلاری در هزینه گردشگران ورودی است. در شهرهایی چون نیویورک میزان هزینه‌کرد گرشگران خارجی چهار برابر گردشگران داخلی است بنابراین کاهشی کوچک در شمار توریست‌های خارجی به معنای زیان اقتصادی بزرگی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه