واکنش شدید کاربران ایرانی در فضای مجازی به نام «خلیج ع ر ب ی»

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
واکنش شدید کاربران ایرانی در فضای مجازی به نام «خلیج ع ر ب ی»

استفاده از نام جعلی «خلیج ع رب ی» در سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ در خصوص سرنوشت برجام با واکنش تند کاربران ایرانی را در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

سرانجام انتظارها به پایان رسید و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، شب گذشته نظر نهائی خود را در مورد برجام اعلام کرد. وی در سخنرانی خود ضمن مطرح کردن اتهاماتی با ذکر نام جعلی «خلیج عربی»، واژه مورد تائید اعراب حاشیه خلیج فارس، خشم کاربران ایرانی را در فضای مجازی برانگیخت.

شدت واکنش‌ها به حدی بود که کاربران ایرانی با مراجعه به صفحه‌ی شخصی دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و توییتر اعتراض شدید خود را به استفاده از واژه‌ی جعلی خلیج عربی نشان دادند.

کاربران ایرانی در توئیت‌‌های خود سعی بر آن داشتند تا با هشتگ‌های مختلف مانند Persian Gulf، JCPOA و IRGC اعتراض خود را نسبت به استفاده از این نام جعلی نشان دهند. آمارهای موجود نشان از این دارد که کاربران ایرانی تنها در شبکه‌ی اینستاگرام بیش از ۱۲۳ هزار بار و ۶۰ هزار بار در توییتر از هشتگ PersianGulf# استفاده کرده‌اند.

گفتنی است ترامپ این واژه جعلی را در حالی در سخنرانی خود به کار برد که این واژه در متن سخنان منتشر شده وی از سوی وزارت امور خارجه وجود ندارد و نام «خلیج فارس» به درستی در این متن قید شده است.

همچنین، رئیس جمهوری کشورمان، دکتر حسن روحانی، در سخنرانی خود ترامپ را به مطالعه بیشتر در حوزه واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی برای پیشگیری از تکرار چنین اشتباه فاحشی از جانب یک مقام بلند پایه سیاسی دعوت کرد.

در این رابطه، دکتر واعظی، وزیر پیشین ارتباطات نیز با انتشار پستی در اینستاگرام با تمجید از سخنان رئیس جمهوری در پاسخ به ترامپ اعلام کرده که خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس باقی مانده و این سیاست ترامپ وحدت ملی در ایران را بیش از پیش افزایش داده است.

مطالب مرتبط:

منبع zoomit

دیدگاه