اعجاز حیات وحش، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

شایان شفایی
شایان شفایی پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
اعجاز حیات وحش، مجموعه عکس های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

در هفته‌ای که گذشت تصاویر خیره‌کننده‌ای از سوی نشنال جئوگرافی منتشر شدند که تمرکز اصلی آن‌ها روی حیات وحش بود.

نشنال جئوگرافی در یک هفته گذشته باز هم گشتی به دور این کره خاکی زده و مجموعه تصاویری را گردآوری کرده که در قالب عکس‌های روز برای مخاطبانش به نمایش گذاشته است. مجموعه هفت عکس هفته گذشته نشنال جئوگرافی غالبا به حیات وحش باز می‌گشت. سوژه‌های فوق العاده‌ای در این سری از تصاویر به چشم می‌خورد که شما را به دیدن تمام آن‌ها دعوت می‌کنیم.

عبور از رودخانه

عکس روز نشنال جئوگرافی

اورانگوتان‌ها معمولا از عرض رودخانه عبور نمی‌کنند!

در یکی از پارک‌های ملی اندونزی، یک اورانگوتان نر در حال عبور از عرض رودخانه است. عکاس این تصویر تعریف می‌کند که برای ثبت این تصویر به درون رودخانه رفت و تا جایی جلو رفت که ارتفاع آب تا نصف بیشتر بدنش بالا آمده بود. معمولا اورانگوتان‌ها عادت ندارند که از عرض رودخانه عبور کنند؛ مخصوصا در این فصل که احتمال وجود کروکودیل هم در آب وجود دارد. اما این اورانگوتان به دلیل به‌وجود آمدن تغییر در شرایط طبیعی زندگی‌اش مجبور به این کار شده و قصد دارد تا مکان زندگی خود را جا به جا کند. از این سو ریسک عبور از عرض رودخانه را به جان خریده است.

درون رنگین کمان

عکس روز نشنال جئوگرافی

در ویتنام، شخصی در حال آماده سازی یک بالن برای پرواز است. این نوع از بالن‌ها هنگامی که کاملا پر شده و به پرواز در می‌آیند، وزنی حدود دو تُن دارند! بالنی که در تصویر مشاهده می‌کنید در حال آماده شدن و پر شدن است و منظره رنگی شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است.

بازی با حباب‌ها

عکس روز نشنال جئوگرافی

یک شیر دریایی در حال بازی کردن با حباب‌هایی است که از ماسک اکسیژن غواصی که این تصویر را ثبت کرده است خارج می‌شود. عکاس این تصویر، این عکس را زمانی که در آب‌های کالیفرنیا مشغول غواصی بوده ثبت کرده است. شیرهای دریایی جانوران باهوشی هستند که از سبیل‌شان برای مسیریابی در آب‌های تاریک و پیدا کردن غذا استفاده می‌کنند.

طلوع ماه در سیاتل

عکس روز نشنال جئوگرافی

برای اهالی سیاتل و عکاس این تصویر، عکسبرداری از اجرام آسمانی هیچ‌گاه تکراری و قدیمی نمی‌شود. ماه در سیاتل مناظر فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آورد که یکی از نمونه‌های آن را مشاهده می‌کنید. عکاس این تصویر، تابستان گذشته در زمان درست در جای درست قرار داشت! او به یاد دارد که ماه کامل دقیقا پس از غروب خورشید طلوع کرد و منظره‌ای که پشت ابرها داشت حالت زیباتری به آن می‌داد. تمام این موارد دست به دست یکدیگر دادند تا چنین تصویری ثبت شود.

حمام خاک

عکس روز نشنال جئوگرافی

در پارک ملی بوتسوانا، یک فیل در حال حمام کردن با گرد و خاک است! فیل‌ها با استفاده از خرطومشان گرد و خاک را روی بدن خود پخش می‌کنند. این کار باعث می‌شود پوستشان در برابر حشره‌ها و انگل‌ها در امان بماند.

مارپیچ

عکس روز نشنال جئوگرافی

در اسپانیا منطقه‌ای وجود دارد که به دلیل تلاقی تخته‌های نمکی با آب مناظر مارپیچ زیبایی تشکیل می‌شود و عناصر دیگری نیز روی این صفحات قرار می‌گیرند. عکاس این تصویر توانست این عکس را در زمان غروب آفتاب پس از تلاش‌های بسیار و یافتن بهترین زاویه ممکن به ثبت برساند.

پرش بلند

عکس روز نشنال جئوگرافی

گوزن‌های یالدار آفریقا سالانه مهاجرت بسیار عظیمی از تانزانیا به سمت کنیا انجام می‌دهند. گوزن‌های یالدار این مهاجرت را در دسته‌های بسیار پرجمعیت انجام می‌دهند به نحوی که این مهاجرت سالیانه یکی از عظیم‌ترین مهاجرت‌های این کره خاکی به شمار می‌رود. در این تصویر گوزن‌های یالدار کمی مردد بودند چراکه کمی پیش‌تر یک شیر را مشاهده کرده بودند. از طرفی دیگر سطح آب رودخانه هم بالاتر آمده بود و گوزن‌های یالدار برای عبور از رودخانه مجبور بودند تا پرش‌های بلندتری انجام دهند.

نظر شما در مورد مجموعه عکس‌های این هفته نشنال جئوگرافی چیست؟ کدام عکس را بیش از بقیه می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه