برگزاری جلسه هماهنگی جشن شهرها و روستای جهانی انجام شد

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶
برگزاری جلسه هماهنگی جشن شهرها و روستای جهانی انجام شد

سه استان کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان و کردستان در جلسه هماهنگی برگزاری جشن شهرها و روستای جهانی با حضور بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فرمانداران، مدیران کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و معاونان صنایع‌دستی شرکت کردند.

به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این جلسه که ظهر روز چهارشنبه۱۹ مهر برگزار شد، بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این سازمان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و مدیریت قابل توجه استان ‌های کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان و کردستان گفت: «مدیریت این سه استان در مراسم بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی بسیار خوب و تأثیر گذار بود و کمک شایانی به معرفی ظرفیت‌ها کرد.»

او افزود:

در فرآیند جهانی شدن شهرهای سیرجان و مریوان و روستای کلپورگان قدم اول صورت گرفته است که همان کسب عنوان جهانی شدن بود، در این راستا در سیرجان حضور قدیمی‌ترین بانوی بافنده گلیم ایده مادر صنایع‌دستی را به ما داد که در اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه در کویت نیز آن را پیشنهاد دادیم.

نامور مطلق گفت:

درحال حاضر نیز قدم بعدی تدارک مراسم و جشن در‌خور این ثبت جهانی است. پس از آن نیز برند‌سازی، تجاری‌سازی و حضور در نمایشگاه‌های خارجی را باید در دستور کار داشته باشیم.

در این جلسه مقرر شد برای شرکت در جشن شهرهای و روستای جهانی صنایع‌دستی از معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سایرمقامات دولتی، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و هنرمندان و پیشکسوتان عرصه صنایع‌‌دستی دعوت به‌عمل آید.

در ادامه این نشست اجرای موسیقی محلی منطقه و بازدید از کارگاه‌های زنده، (در محل جشن) از مواردی بود که مقرر شد برای این مراسم تدارک دیده شود. لوح ثبتی این شهرها نیز در این جشن رسما به شهردار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌های اهدا می‌شود.

در بخش پایانی این نشست حاضران به بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل، راهکارها و پیشنهادات خود در زمینه برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر جشن شهرها و روستای جهانی با معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور پرداختند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه