برترین کشتی های کروز جهان کدامند؟

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
برترین کشتی های کروز جهان کدامند؟

سفر در دریا، اقیانوس و رودخانه و دیدن طبیعت زیبای آن در کشتی تفریحی، تجربه‌ای لذت‌بخش است. برای آشنایی با بهترین کروزها در ادامه با ما همراه باشید.

دریانوردی همواره یکی از تفریحات محبوب گردشگران بوده است. کشتی تفریحی یا همان کشتی کروز بهترین روش برای کسب این تجربه و سفر است. برخی کروزها در دریا و اقیانوس بین شهرها یا کشورهای مختلف سفر می‌کنند و بعضی از آن‌ها تجربه‌ای چند ساعته بر فراز زیباترین رودخانه‌های جهان، برای شما به ارمغان می‌آورند.

بر روی رودخانه‌ها یا اقیانوس، بهترین تعطیلات و قایق خودتان را پیدا کنید!

نویسنده این مطلب شری آیزنبرگ، سردبیر شرمنز کروز است.

۱. کشتی های کروز رودخانه و اقیانوس

کروز

ممکن است فکر کنید کشتی‌های کروز، استراحتگاه‎های شناور هستند، اما تعداد زیادی از کشتی‌ها به شما کمک می‌کنند تا با بنادر مقصد از نزدیک آشنا شوید. آن‌ها بر مناطق ویژه‌ای تمرکز دارند، افراد متخصصی را برای آشنایی بیشتر با آن مکان استخدام می‌کنند و می‌توانند شما را به جاهایی ببرند که در حالات دیگر دسترسی به آن‌ها غیرممکن است. برای مثال، ملوکا با گنجایش ۱۶ مسافر و مروئه با گنجایش ۲۰ مسافر در کمپانی نور ال نیل، رود مصری نیل را در نسخه باظرافت به روز شده داهابی کلاسیک، می‌نوردند. در ادامه در مورد کروزهای مورد علاقه ما بیشتر بخوانید.

۲. دانوب

 دانوب

ام اس جوی یک تاک با گنجایش ۱۳۰ مسافر، از کشتی‌های دیگر در این رودخانه الهام‌بخش والتز، کوچک‌تر است و  اداره گردش دریایی در این خط مشهور پر از جزئیات را آسان‌تر می کند. همه چیز در این سفر  با هزینه اولیه‌ای که به یورو (فورینت مجارستان یا کرون جمهوری چک) پرداخت می‌کنید، از جمله استفاده از سرویس بهداشتی در کشتی، تحت پوشش قرار می‌گیرد. تاک همچنین امکانات بخصوصی را نیز در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد، مانند شام در آکادمیا کلاب خصوصی در آکادمی علوم مجارستان و تور در ساختمان اپرای ملی مجارستان که هر دو در بوداپست هستند و نگاه نزدیکی به کلیسای انگلسلز، تنها صومعه تراپیست (عضو فرقه‌ای از راهبان مرتا، اهل سکوت) است.

۳. آمازون

 آمازون

آریا آمازون در طول جنگل‌های بارانی پرووین (Peruvian)، با گذر از دهکده‌های بومی و طبیعی و فرصتی برای ماهیگیری ماهی پیارانها، حرکت می‌کند. روی کشتی، منوهای غذای محلی چون سوپ سرد سبزیجات، ماهی رودخانه‌ای و سالاد پالم، سرو می‌شود.

۴. رود چوبی (CHOBE)

رود چوبی

ملکه زامبزی در طول رود چوبی در مرزهای بوتسواناد نامبیا، به صورت سالیانه حرکت می‌کند. شما حیوانات وحشی را در ساحل پارک ملی چوبی، خانه بیشترین تراکم فیل‌ها در آفریقا را خواهید دید.

۵. کانال بورگاندی

کانال بورگاندی

مانند تمام کانال‌های کروز و مسیرهای آبی کشور فرانسه، ننوفر با گنجایش ۱۲ مسافر در اقامتگاه‌های موقتی مانند فروشگاه‌ها، کافه و نانوایی‌ها، توقف و به صورت تفریحی در مسیر کوچک قدیمی بورگاندی شمالی برای دیدن دهکده‌های فرانسوی و تاکستان‌های تحسین برانگیز، حرکت می‌کند.در این قایق مجلل دو عرشه‌ای، دوچرخه‌هایی برای زمانی که شما می‌خواهید در مسیرهای روستایی پر از درخت، سواری کنید، در دسترس است. یکی از قسمت‌های جذاب مسیر، بازدید از فرجزدبوفون (Forges de Buffon)، مکانی (سیرکا ۱۷۶۸) است که مهمان‌ها به دعوت صاحبخانه وارد آن و مهمان یک نوشیدنی، شنیدن افسانه‌های محلی و گردشی در باغ سبزیجات می‌شوند.

۶. نیل

نیل

با لم دادن روی بالش‌های پرشده از پنبه مصری در عرشه بالای مروئه نور ال نیلز، شما حس یک روز مدرن با فرعون، همان‌طور که از میان نخل‌های قدیمی، لک لک گرمسیری و معابد ادیفو و کومومبو می‌گذرید، را خواهید داشت.

۷. می‌سی‌سی‌پی

می‌سی‌سی‌پی

ملکه آمریکایی با گنجایش ۴۳۶ نفر، با سیستم پدالی در طول رودخانه حرکت می‌کند و شما بر روی صندلی‌های چوبی، مناظر زیبایی خواهید دید و وعده محلی خوشمزه‌ای (بیسکویت، مرغ سرخ‌شده، میگو، کوفته و پنیر بینت) را میل خواهید کرد..

۸. میکونگ

میکونگ

سنیک اسپریت (Scenic Spirit) ارغوانی رنگ با گنجایش ۶۸ مسافر ، سال گذشته با سوئیت‌های بالکن‌دار و کابین‌های تک تخته، روانه سفر شد. از جمله تجربیات روی خشکی آن می‌توان به تور صومعه در کمبوجیه، پایتخت قدیمی اودونگ و گرفتن دعای مانک (راهب تارک دنیا) اشاره کرد.

۹. ایراوادی

ایراوادی

آوالون میانمار با گنجایش ۳۶ مسافر تنها کشتی‌ای است که در تمام سال به مرز شمالی میانمار سفر می‌کند. در سرودهای دسته جمعی با بچه‌های مدرسه‌ای همراه شوید، از خانه ماهیگیر دیدن کنید و به مانک‌ها صدقه دهید.

۱۰. مارکزاز

مارکزاز

کشتی نیمه کروز نیمه باری آرانویی ۵ با خدمه محلی دوستانه‌اش شما را به سفر دریایی ۱۴ روزه به مجمع‌الجزایر دورافتاده اقیانوس آرام جنوبی، دعوت می‌کند. آن‌ها داستان‌های خانوادگی‌شان را در مسیر سفر به مکان‌های باستانی تیکی و باغ‌های گرمسیری با شما به اشتراک می‌گذرانند.

بیشتر بخوانید:

۱۱. گالاپاگوس

گالاپاگوس

اندوور دوم نشنال جئوگرافیک علاوه بر لباس‌های خیس، قایق پارویی کایاک و زودیاک،  یک قایق با کف شیشه‌ای نیز حمل می‌کند. در این قایق به تحسین غاز دریای شمالی با پاهای آبی، شیرهای دریایی و گروه‌های پرنده دریایی بپردازید و سپس زیرآبی بروید.

۱۲. کارائیب

کارائیب

از آنجایی که بیشتر خدمه کشتی آیلند ویندجمر با گنجایش ۲۶ مسافر به نام ولا اهل جزایر کارائیب هستند، شما پیشنهادات محلی فوق‌العاده‌ای برای بار و فروشگاه‌ها دریافت خواهید کرد. یکی از مکان‌های مورد علاقه سنت لوشیا، مهمانی خیابانی ماهی جمعه در خلیج رودنی، است.

۱۳. ترنس آتلانتیک

 ترنس آتلانتیک

ملکه ماری ۲، کشتی دریادار خط کونارد، با بدنه‌ای ساخته شده برای سرعت‌های بالاتر، شما را در فرهنگ بریتانیا غوطه‌ور می‌کند. همین‌طور که شما از تالاب عبور می‌کنید، به کافه شیر طلایی و فیش اند چیپس برخورد خواهید کرد.

۱۴. سیشلز (SEYCHELLES)

سیشلز

کریستال اسپریت با گنجایش ۶۲ مسافر، اولین کشتی خصوصی این خط مشهور مجلل، زمستان را در این جزایر اقیانوسی هند سپری می‌کند. بچه لاک‌پشت‌ها را در خیزاب دریاکنار رها و نخل‌های عظیم کوکودمر را تحسین کنید.

۱۵. آنتارکتیکا

 آنتارکتیکا

کاوشگر نشنال جئوگرافیک تجهیزات فیلمبرداری زیر آب را با خود حمل می‌کند که به شما اجازه می‌دهد ببینید زیر آب چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. بین کوه‌های یخ شناور قایق‌رانی کنید و دوربین دستی خود را برای مشاهده پنگوئن گنتو آماده نگه دارید.

۱۶. فرنچ پلینیژیا (French Polynesia)

فرنچ پلینیژیا

پائول گاگوئین  با آبخوری (عمق آب مورد نیاز کشتی برای آنکه به کف دریا برخورد نکند) کم‌عمق برای دریانوردی در چشمه‌های پلینیژیا ساخته شده است. این خط کروز از خوانندگان محلی برای اجرا دعوت به عمل می‌آورد و آب‌گرم درمانی به همراه روغن مونوی که از گل‌های محلی تیاره گرفته می‌شود، به شما پیشنهاد می‌دهد.

فرنچ پلینیژیا

۱۷. بالتیک

بالتیک

پس از گذراندن یک روز در تور تالین یا دیدن یک اجرای خصوصی در اپرای سلطنتی سوئد در استکهلم، شما می‌توانید به سمت آب گرم مدل اسکاندیناویایی روی کشتی وایکینگ اسکای برای یک سونای عالی به همراه بازدید از اتاق برف بروید.

۱۸. فلات نروژی

فلات نروژی

هارتیگروتن (Hurtigruten) برای رساندن نامه به فلات‌های شمالی راه‌اندازی شد و امروزه این خط کماکان این سنت را ادامه می‌دهد. روی کشتی از سالمون محلی بخورید و دنبال نورهای شمالی از پنجره سونا باشید.

۱۹. جزایر یونانی

جزایر یونانی

ادیسه یونانی آنتیک در سفر به یونان باستان تخصص دارد. با این کشتی به المپیا و خرابه‌های پیلوس در مژینیا بروید. هر روزه تعدادی از پروفسورها، تاریخ‌دان‌ها و سفیرهای سابق دانش شما را اضافه خواهند کرد.

۲۰. آلاسکا

آلاسکا

از گروه‌های کروز آلاسکا در ماجراجویی بر کروزهای سافاری فاصله بگیرید. در اندیکت آرم (Endicott Arm) قایق (کایاک) سواری کنید، به تماشای یخچال‌های طبیعی بپردازید و در طبیعت وحش جزایر بارانوف و چیکاگوف زندگی کنید.

۲۱. مدیترانه

مدیترانه

لپنانت سه دکله، از انواع بندرهای کوچک مدیترانه و مکا‌ن‌هایی در طول ساحل مرجانی (کورسیکان) دیدن می‌کند. روی کشتی، با دوستانی جدید آشنا شوید و ماکارون‌های خوشمزه لادور بخورید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه