برگزاری مراسم روز کوروش به درخواست نماینده شیراز

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان چهار شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
برگزاری مراسم روز کوروش به درخواست نماینده شیراز

نماینده شیراز از وزیر ارشاد درخواست کرد روز ۷ آبان که به نام روز کوروش نام‌گذاری شده است، مراسمی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی برگزار شود.

نماینده شیراز در نامه‌ای به وزیر ارشاد درخواست کرد که مراسم روز کوروش در ۷ آبان به‌منظور معرفی فرهنگ و تمدن ایران برگزار شود. 

بهرام پارسایی در نامه‌ای خطاب به سید عباس صالحی گفته است:

برگزاری مناسبت‌های مختلف همچون یادبود بزرگان مذهبی، تاریخی، فرهنگی و ملی یکی از راه‌های شناساندن فرهنگ و تمدن کشورها به همدیگر است که کمک می‌کند علاوه بر معرفی هویت تاریخی و ریشه‌های فرهنگی یک ملت، صنعت گردشگری آن توسعه یابد و باعث درآمدزایی و ایجاد اشتغال می‌شود.

نمونه‌های زیادی از این دست در دنیا وجود دارد. یکی از موارد بسیار بارز آن یاد روز مولانا در قونیه ترکیه است که باعث توسعه چندجانبه آن شهر شده است. در همین راستا سخنان مقام معظم رهبری نیز نشان‌دهنده لزوم توجه به توانمندی‌های تاریخی و فرهنگی ما است:

کشور ایران باید در سطح بالای کشورها و ملت‌ها قرار داشته باشد. سابقه تاریخی ما، میراث فرهنگی ما، توانایی‌های مردمی ما، ظرفیت‌های طبیعی ما همه این را املا و دیکته می‌کنند.

قطعا توجه به این ظرفیت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است. البته متاسفانه در کشور ما این فرصت‌ها به‌دلیل نبود مدیریت، بی‌برنامگی و نبود اقدام عملی به‌راحتی از دست می‌رود و حتی در مواردی به خاطر فرصت‌سوزی، به تهدید تبدیل شده است.

یکی از این مناسبت‌ها یادروز کوروش، بنیانگذار حقوق بشر و یکی از افتخارات بزرگ تاریخ و تمدن ما و حتی جهانیان است. ۷ آبان به دلیلی به‌عنوان یادروز کوروش معرفی شده است که می‌تواند به فرصتی برای ایجاد انسجام ملی، جذب گردشگر و معرفی فرهنگ غنی ایران تبدیل شود. اما تاکنون به‌دلیل عدم برنامه‌ریزی و نبود مدیریت از طرف مسئولان ذی‌ربط، از آن بهره‌برداری نشده و در عین حال باعث سودجویی عده‌ای محدود و برخورد با تعدادی از مردم و جوانانی شده که ارتباطی با افراد فرصت طلب نداشته‌اند.

براین اساس از آن مقام عالی که شایسته، آگاه و ‌آشنا به فرهنگ پر از افتخار این سرزمین هستید درخواست می‌شود با هماهنگی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط نسبت به سازماندهی و برگزاری این مراسم در تاریخ مذکور به‌نحوی که هم جاذبه لازم برای گردشگران و هم توان معرفی فرهنگ و تمدن ما را داشته باشد با حفظ امنیت مراسم نه امنیتی کردن آن اقدامات لازم را مبذول فرمایید و نیز اعلام می‌دارد در این راستا هر اقدام و وظیفه‌ای به این جانب به‌عنوان وکیل ملت در راستای برگزاری درخور و شایسته این مراسم و جلوگیری از سوء استفاده سایرین تفویض شود با کمال رغبت شما را یاری رسانده و برای وطنم انجام وظیفه خواهم کرد.

به گفته پارسایی رونوشتی از این نامه برای وزرای اطلاعات، کشور، دادگستری، رئیس سازمان میراث فرهنگی و استاندار فارس ارسال شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه