بهترین دوربین های کامپکت مناسب سفر از نگاه نشنال جئوگرافی

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی جمعه، ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین دوربین های کامپکت مناسب سفر از نگاه نشنال جئوگرافی

دوربین یکی از وسایل ضروری سفر برای افراد ماجراجو و مشتاق است. اگر شما هم زیاد سفر می‌کنید، بدون شک در انتخاب دوربین دچار تردید شده‌اید؛ نشنال جئوگرافی ۱۰ دوربین کامپکت را به‌عنوان بهترین دوربین‌های کامپکت مناسب سفر معرفی کرده است.

سفر بدون دوربین برای بسیاری از ما غیرممکن است. عکاسی در سفر یکی از برنامه‌های اصلی ماجراجویان است، اما انتخاب دوربین کار ساده‌ای نیست. یک ماجراجو به دوربینی نیاز دارد که کیفیت بالایی داشته باشد و درعین‌حال سنگین نباشد تا بتوان آن را همه‌جا حمل کرد. «تام اوبرین» کارشناس دوربین سایت نشنال جئوگرافی لیستی منتشر کرده که در آن بهترین دوربین‌های کامپکت و سبک را برای سفر پیشنهاد داده است. با ماه همراه باشید تا بهترین دوربین‌های عکاسی مناسب سفر را بشناسید.

فوجی فیلم X-T2

فوجی فیلم X-T2

دوربین فوجی فیلم X-T2 یکی از بهترین پیشنهادها برای ماجراجویان است، سری دوربین‌های فوجی X دوربین‌هایی سبک و در عین‌ح ال قدرتمند هستند.X-T1 و X-Pro2 هم پیشنهادهای خوبی هستند، ولی سبکی و خوش‌دستی X-T2 را ندارند. سنسور این دوربین ۲۴.۳ مگا پیکسلی است.

عمر باتری فوجی فیلم X-T2 نسبت به نسل قبلی خود بهبودیافته است و گریپ بدنه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که کاربر برای دست گرفتن دوربین با مشکل مواجه نشود. کیفیت فیلم‌برداری دوربین 4K است و پس از عکاسی با فرمت JPEG مدت‌زمان کمی صرف پردازش تصویر می‌شود.

سنسور: ۲۴.۳ مگا پیکسل،۲۳.۶ در ۱۵.۶ میلی‌متر (APS-C)،X-Trans CMOS III، با فیلتر رنگ‌های اصلی.

قابلیت‌ها: وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی، لرزش‌گیر ۵ محور، فیلم‌برداری 4K، بدنه ضدآب، دو ورودی SD کارت.

المپیوس OM-D E-M1 MARK II

المپیوس OM-D E-M1 MARK II

در ماه‌های اخیر دوربینی به بازار آمده که به یکی از بهترین دوربین‌های مسافرتی تبدیل شده است، دوربین المپیوس OM-D E-M1 MARK II.

این دوربین دارای سرعت شاتری بالا است که می‌تواند ۱۵ فریم عکس را تنها در یک ثانیه با کمک شاتر مکانیکی‌اش ثبت کند. دوربین کانن EOS-1D Mark II که یکی از برترین دوربین‌های عکاسی است، تنها ۱ شات با سرعت عکاسی المپیوس OM-D E-M1 MARK II تفاوت دارد. فوکوس اتوماتیک این دوربین در نوع خود بی‌نظیر است و حرفی برای گفتن نمی‌گذارد؛ به‌ راحتی می‌توانید حرکت هواپیمایی در آسمان را ثبت کنید، بدون داشتن هیچ تخصصی در عکاسی و با کمک قابلیت‌های خارق‌العاده دوربین المپیوس OM-D E-M1 MARK II.

بدنه این دوربین بسیار خوش‌دست و سبک است.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب این دوربین، امکان انتقال راحت عکس‌ها از دوربین به گوشی‌های هوشمند است. کافی است تا اپلیکیشن Olympus Image Share را بر روی گوشی هوشمند اندروید یا آی او اس خود نصب کنید تا به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن عکس‌های خود را از دوربین به گوشی هوشمند انتقال دهید. برای استفاده از این قابلیت باید وای فای دوربین را فعال کنید.

سنسور: میکرو ۳/۴،۲، ۴۰.۲ مگا پیکسلی Live MOS.

قابلیت‌ها: عکاسی ۶۰ فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی، ۱۵ فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی، ضدآب، وای‌فای، ۵ محور لرزش گیر، فیلم‌برداری 4K.

سونی A7R II

سونی A7RII

دوربین سونی A7R II یک انتخاب مناسب برای حرفه‌ای‌ها است. اگر در زندگی عادی عکاس حرفه‌ای هستید و زیاد به سفر می‌روید، سونی A7R II یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما است. این دوربین بدون آینه به‌راحتی می‌تواند با دوربین‌های DSLR بالارده رقابت کند. سنسور این دوربین ۴۲.۲ مگا پیکسلی است. با سونی A7R II به‌راحتی در تاریک‌ترین نقاط عکاسی کنید، سنسور فوق‌العاده قوی این دوربین شب را برای شما به‌ روز روشن تبدیل می‌کند.

لنزهای تولیدشده شرکت سونی معمولا ارزان‌قیمت هستند و برای خرید لنزهای مشابه در برندهای سیگما و کانن و سونی، ارزان‌ترین لنزها متعلق به سونی است. حتی اگر لنز کانن دارید نگران نباشید، با خرید یک مبدل می‌توانید تمام لنزهای کانن خود را بر روی دوربین سونی خود قرار دهید.

سنسور: ۳۵ میلی‌متر، فول فریم،۴۲.۲ مگا پیکسلی Exmor R CMOS

قابلیت‌ها: وای‌فای، منظره یاب الکترونیکی، ۵ محور لرزش‌گیر، فیلم‌برداری 4K، فوکوس اتوماتیک هیبریدی، شارژ با USB.

پاناسونیک لومیکس DMC-GX8

پاناسونیک لومیکس DMC-GX8

دوربین‌های سری G پاناسونیک سال‌ها است که به‌عنوان یکی از بهترین دوربین‌های مسافرتی شناخته‌ شده است. دوربین پاناسونیک لومیکس DMC-GX8 یکی از دوربین‌های بسیار خوب و شناخته‌شده پاناسونیک است که دارای منظره‌یاب الکترونیکی باقابلیت چرخش ۹۰ درجه است. شما می‌توانید منظره‌یاب را متناسب با زاویه سر خود تغییر دهید یا در حین فیلم‌برداری آن را به‌ صورت عمودی تغییر زاویه دهید.

دوربین پاناسونیک لومیکس DMC-GX8 پیشنهاد خوبی برای فیلم‌بردارها است، اگر در طول سفر خود بیشتر فیلم‌برداری می‌کنید، در انتخاب دوربین مناسب فیلم‌برداری دقت کنید.

سنسور: میکرو،۳/۴ ، ۲۰.۳ مگا پیکسلی Live MOS.

قابلیت‌ها: وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی با قابلیت چرخش، ۵ محور لرزش‌گیر، مانیتور OLED با قابلیت چرخش حول محور بدنه، ضد گرد و غبار، فوکوس اتوماتیک در نور کم.

فوجی فیلم X100T یا X100S

فوجی فیلم X100T یا X100S

دوربین X100T یا X100S از دوربین‌های خوب شرکت فوجی است که از سنسوری مشابه با دوربین X-T1 بهره برده است؛ خوش‌دست، کوچک و درعین‌حال قوی. دوربین فوجی X100T بسیار خوش‌دست است و عمر باتری مناسبی دارد، همین دو ویژگی کافی است که این دوربین به یکی از بهترین دوربین‌های برای ماجراجویان تبدیل شود.

سنسور: ۱۶.۳ مگا پیکسل، X-Trans CMOS II.

قابلیت‌ها: لنز فیکس یا ثابت، وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی هیبریدی، فوکوس اتوماتیک هیبریدی، فیلتر ND داخل لنز دوربین، فیلم‌برداری HD.

پاناسونیک لومیکس G85 4K

پاناسونیک لومیکس G85 4K

یکی از ویژگی‌های دوربین مناسب سفر این است که ضدآب و ضد گرد و غبار باشد تا در هر شرایط آب و هوایی بتوان از آن استفاده کرد. کیفیت تصویر پاناسونیک لومیکس G85 4K نسبت به GX5 پایین‌تر است. طراحی بدنه این دوربین بسیار هوشمندانه بوده و بسیار سبک طراحی‌ شده است.

کیفیت فیلم‌برداری و عکاسی این دوربین بالا است و دو میکروفون، خارجی و داخلی، در آن استفاده‌ شده که می‌تواند هر صدای کم‌ و زیادی را ضبط کند.

سنسور: میکرو ۳/۴ ،۱۶ مگا پیکسل.

قابلیت‌ها: طراحی بدنه شبیه به دوربین‌های DSLR ،5 محور لرزش‌گیر، ضدآب، بدنه سخت، فیلم‌برداری 4K، فوکوس دنباله‌دار، فوکوس با سرعت‌بالا.

المپیوس TG-4

المپیوس TG-4

المپیوس TG-4 می‌تواند زیر آب هم همراه شما باشد! این دوربین با یک بدنه سخت طراحی‌ شده است و کیفیت بالایی در عکاسی و فیلم‌برداری دارد. با المپیوس TG-4 می‌توانید فیلم‌ها عکس‌هایی با فرمت RAW بگیرید و هرچقدر می‌خواهید عکس و فیلم را ویرایش کنید. المپیوس TG-4 ضدآب است و تا عمق ۱۴۰ متری فیلم‌برداری و عکاسی می‌کند.

دوربین‌های ضدآب و ورزشی در زمینه‌های خاصی استفاده می‌شوند و معمولا افرادی که کاوش‌هایی در مناطق سخت آب و هوایی دارند، از آن‌ها استفاده می‌کنند. بر روی بدنه المپیوس TG-4 فلاش LED وجود دارد که در حالت زیر آب هم استفاده می‌شود.

سنسور: ۲.۳/۱،BSI CMOS، مگا پیکسل۱۶.

قابلیت‌ها: وای‌فای، GPS پیشرفته، حالت سوپر ماکرو (شبیه به میکروسکوپ)، حالت فیلم‌برداری و عکاسی زیر آب، فیلم‌برداری full HD.

سونی A6500

سونی A6500

باز هم یک پیشنهاد برای حرفه‌ای‌ترها. سونی A6500 یکی از بهترین دوربین‌های مناسب مسافرت است که تمام قابلیت‌های یک دوربین فوق حرفه‌ای را دارد. این دوربین ۴۲۵ نقطه فوکوس دارد و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا با بیشترین دقت بر روی موضوع خود فوکوس کنند.

از قابلیت‌های جدیدی که در سری دوربین‌های A سونی به آن توجه شده، لرزش‌گیر قوی ۵ محور است. کیفیت فیلم‌برداری A6500، کیفیت 4K است.

سنسور: میکرو ۳/۴، ۱۶.۳ مگا پیکسل.

قابلیت‌ها: صفحه‌نمایش لمسی با قابلیت چرخش حول محور بدنه. وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی، ۵ محور لرزش‌گیر، ۴۲۵ نقطه در فوکوس خودکار، فیلم‌برداری 4K با S-Log.

سونی RX100 Vسونی RX100 V

اگر به دنبال یک دوربین جیبی با کیفیت عکاسی بسیار بالا هستید، سونی RX100V بهترین گزینه است. سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین جمع‌ و جور با تشخیص سریع و عکاسی به‌صورت پشت سرهم با سرعت‌بالا است. باوجود کوچکی اندازه، دوربین کیفیت فیلم‌برداری 4K دارد.

سونی RX100V یک دوربین کوچک باقابلیت‌های خارق‌العاده است، با دانلود اپلیکیشن PlayMemories می‌توانید از قابلیت‌های یکپارچه‌سازی دوربین با گوشی هوشمند خود استفاده کنید و عکس‌ها را با کمترین زحمت به گوشی خود انتقال دهید، البته برای استفاده از این سرویس باید حق اشتراک اپلیکیشن را خریداری کرد. عکاسی HDR، فیلم‌برداری به‌صورت Time-Lapse و فیلترهای عکاسی تنها بخشی از قابلیت‌های این دوربین کوچک است.

سنسور: ۲۰.۱ مگا پیکسل،۱۰ اینچ، نوع Stack CMOS.

قابلیت‌ها: وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیکی پاپ آپ، قابلیت عکاسی ۲۴ فریم در ثانیه با فوکوس اتوماتیک، ویدئو 4K، اندازه کوچک، قابلیت فیلم‌برداری سوپر اسلوموشن.

نیکون Coolpix P900

نیکون Coolpix P900

یکی از پیشنهادهای بسیار خوب این لیست دوربین نیکون Collpix P900 است. این دوربین با توجه به قابلیت‌هایش از قیمت مناسبی برخوردار است. لنز این دوربین دارای زوم اپتیکال ۸۳X است، این لنز تصویر یک لنز ۲۴،۲۰۰۰ میلی‌متری را به شما می‌دهد، یعنی زوم تا بی‌نهایت! نیکون Coolpix P900 یکی از قوی‌ترین زوم‌ها را در بین دوربین‌های کامپکت دارد و حتی بسیاری از کارشناسان آن را در دسته کامپکت‌ها قرار نمی‌دهد. با تمام این تفاسیر این دوربین نیکون یک همراه بسیار خوب در سافاری است که با زوم فوق‌العاده می‌تواند هر تصویری در فاصله‌های بسیار دور را هم شکار کند. این دوربین با توجه به زوم فوق‌العاده، برای هر فردی مناسب نیست، فردی که این دوربین را خریداری می‌کند، باید کمی با دنیای عکاسی آشنایی داشته باشد و به این موضوع توجه داشته باشد که در چه زمینه‌ای از چنین دوربینی با زوم بی‌نهایت استفاده می‌کند. استفاده از سه‌پایه در حالت زوم ضروری است.

سنسور: ۲.۳/۱، سنسور ۱۶ مگا پیکسل.

قابلیت‌ها: وای‌فای، منظره‌یاب الکترونیک، لرزش‌گیر در محورهای افقی و عمودی، لرزش‌گیر عکس، شارژ USB، حالت‌های عکاسی کاربردی.

دوربین های کامپکت مناسب سفر

خرید دوربین مناسب سفر کاری سخت است که بدون مشورت و تحقیق نباید انجام شود. لیست نشنال جئوگرافی گلچینی از بهترین دوربین‌های کامپکت است که با استفاده از آن‌ها می‌توان عکس‌های خوب و قابل قبولی گرفت.

در ادامه از شما دعوت میکنیم برای مشاهدهی مشخصات دوربین‌ و لنز از بخش محصولات زومیت استفاده کنید؛ مجموعهی کاملی از دوربین‌‌ کانن، نیکون، سونی، پاناسونیک و دیگر برندهای معتبر در این بخش برای مقایسه مشخصات و اطلاع از قیمت دوربین در اختیار شما قرار دارد

مطالب مرتبط:

دیدگاه